StoryEditorOCM
PanoramaGOLEMI GMAZ

Znanstvenici otkrili najveću zmiju na svijetu koja je vrebala u močvarama, bila je veća i od T-Rexa

Piše MOZAIK SD
20. travnja 2024. - 14:30
Novootkrivena zmija bila je mnogo dulja od bilo koje žive zmije, uključujući ovu zelenu anakonduVincent Premel/Biosphoto Via Afp

Divovska prapovijesna zmija dulja od školskog autobusa gmizala je Indijom prije 47 milijuna godina, piše u novoj studiji.

Izumrla zmija možda je bila jedna od najvećih koja je ikada živjela, a današnje anakonde i pitone, koje mogu narasti do oko 6 metara, bile mi patuljaste prema njoj. Znanstveno ime kolosalnog stvorenja je Vasuki indicus, po mitskoj zmiji oko vrata hinduističkog božanstva Lorda Shive i zemlji njezina otkrića, piše CNN.

Zmija je vjerojatno bila spori grabežljivac iz zasjede koji je svladao svoj plijen suženjem ili stiskanjem do smrti, navodi se u studiji koja se pojavila u četvrtak u časopisu Scientific Reports.

Dva autora izvješća, sa sjedištem na Indijskom tehnološkom institutu Roorkee u državi Uttarakhand, analizirala su 27 fosiliziranih kralježaka - od kojih su neki još uvijek međusobno povezani - koji su otkriveni 2005. u rudniku ugljena u zapadnoj indijskoj državi Gujarat.

U početku je tim mislio da kosti pripadaju drevnom stvorenju nalik krokodilu. Tek kad su istraživači uklonili sediment iz fosila tijekom početne faze studije 2023. godine, shvatili su da "gledaju ostatke iznimno velike zmije", rekli su autori.

Čini se da kralješci pripadaju potpuno odrasloj životinji, navodi se u studiji.

"Postoji niz mogućih razloga za njegovu veliku veličinu koji se kreću od povoljnog okruženja s dovoljno prehrambenih resursa do nedostatka prirodnih predatora", izjavili su koautori Debajit Datta, postdoktorand, i Sunil Bajpai, profesor paleontologije, u zajedničkom e-mailu.

"Druga pokretačka snaga mogla bi biti prevalencija toplijih klimatskih uvjeta nego sada", kazali su.

Na temelju veličine sačuvanih kralježaka, istraživači su procijenili da bi zmija bila duljine od 10,9 metara do 15,2 metra, na temelju dvije različite metode izračuna, sa širokim i cilindričnim tijelom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. travanj 2024 14:30