StoryEditor
Film & TVCINEMARK U KUĆNOM KINU

THE LAST DAYS OF AMERICAN CRIME Kriminal(ac) ošišan na ‘nulericu‘: je li ovo najgori film ikad sudeći po 0% na Rotten Tomatoesu? Gledali smo i gore...

18. lipnja 2020. - 23:55

"Svijet je u kaosu." - "The Last Days Of American Crime" (2020.)

Nula posto ili brojkom 0%. Toliki je, naime, rejting novog Netflixova filma "The Last Days Of American Crime" na Rotten Tomatoesu. Strani kritičari ošišali su "The Last Days Of American Crime" na nulericu. Netflixov futuristički akcijski triler naslijedio je nedavnog "Gottija" s Johnom Travoltom i "Londonska polja" s Amber Heard, nadopunivši listu neslavnih "nula" na kojoj se nalaze četvrti dio "Ralja", ET-jevski obiteljski SF "Mac i ja", nastavak "Highlandera", "Max Steel" sa Shaquileom O'Neillom...

Interesantno, "The Last Days Of American Crime" nije prvi Netflixov "0% movie"; pretekla ga je pet godina starija vestern komedija "The Ridiculous 6" s Adamom Sandlerom. Porazne kritike, međutim, nisu navele publiku da razmotri otkazivanje pretplate, naprotiv, nagnale su pretplatnike da posegnu za filmom koji se uredno nalazi među "trending" naslovima.

FILM: The Last Days Of American Crime; futuristički akcijski triler; SAD, 2020. REŽIJA: Olivier Megaton ULOGE: Edgar Ramirez, Michael Pitt OCJENA: **

Loša reklama je dobra reklama i gledatelji se žele sami uvjeriti u "lošost" "The Last Days Of American Crime". Je li film baš tako-tako loš, jedan od najgorih u povijesti kinematografije? Lošnjikav jest, prilično daleko od dobroga, "pretty fuckin' far from OK" kao Marsellus Wallace u "Paklenom šundu", ali gledali smo i gore.

"The Last Days Of American Crime" teško je toplo i uopće preporučiti, no ako se "mazohistički" odlučite pogledati ga s očekivanjima spuštenima na, hm, nulu, nije isključeno da se na koncu zapitate zašto se digla toliko negativna halabuka jer vaše su oči sigurno vidjele i lošije filmove.

Ironično je i licemjerno da se filmu ponajviše spočitava trajanje, i to u vremenu razvučenih serija. Reklo bi se da je Netflix razmišljao "serijski", ne "filmski" prilikom stvaranja "The Last Days Of Crime", odnosno imao na umu pretplatnike servisa pretplaćene na ubijanje vremena streaming sadržajima, osobito u razdoblju "lockdowna".

Film je rastegnut na nepotrebno dugih dva i pol sata, ima višak monotonije i manjak akcije, poneku stvarno lošu, pa i upravo groznu scenu (obiteljski "reunion" prenaglašenih emocija), ali nije negledljiv i nezanimljiv u futurističkom konceptu. Scenarij je napisao Karl Gajdusek ("Taoci", "Zaborav", "November Man") prema stripu Ricka Remendera i Grega Tocchinija, a koncept je sljedeći...

U nedalekoj budućnosti američka vlada planira uspostaviti novi poredak i pustiti u optjecaj signal nazvan API kako bi reducirala zločine i kriminal svih vrsta. "New Order: No More Crime In America", obavještavaju plakati na ulicama futurističkog američkoga grada. Zahvaljujući API-ju zločinačka aktivnost bit će suzbijena na nacionalnoj razini.

Nitko neće moći svjesno počiniti nezakonito djelo budući da signal kriminalcima udara ravno u glavu i njegovo zujanje ih paralizira pri potencijalnom izvođenju zločina. Premisa je potentna kombinacija filmova "The Running Man"/"Wedlock" (eksplozivni ovratnici za bjegunce iz zatvora) i "Minority Report" (predviđanje/sprječavanje zločina prije nego bude počinjen) za teorijsko-zavjereničku 5G današnjicu.

API se najavljuje kao potez za sigurniju Ameriku, a neki u njemu vide - "mind control". Dodate li tome pobunu protiv (američke) policijske države u filmu i stvarnosti, "The Last Days Of American Crime" je vremenski podešen za streaming baš u lipnju 2020. godine. Nemiri na ulicama, vandalizam, siromaštvo...

Scene "svijeta u kaosu" izgledaju poznato iz zbilje, ali i kinematografije osamdesetih pa ne čudi opaska "gledaš previše jebenih filmova". Futuristički ugođaj je preslikan iz filmova poput "Trkača", "RoboCopa" i "Oni žive", uz neke "autorske" nadopune poput prizora svojevrsnih "Playboyevih" zečica kako izvode striptiz na haubama automobila i zabavljaju mušku raju.

Implementacija žanrovske kinematografije osamdesetih u modernu ovdje je evidentna kao i u serijalu "Purge" kojemu "The Last Days Of American Crime" dođe kao inverzija, tj. njegovoj postavci da američka vlada jednom godišnje dopušta zločine na 24 sata kako bi se narod "pročistio". 

John Carpenter i Paul Verhoeven nekoć bi izvukli žanrovski klasik iz filma "The Last Days Of American Crime" koji ima ambiciju biti i "Heat". Priča, naime, prati posljednji pokušaj grupe kriminalaca da izvedu pljačku stoljeća (milijarda dolara vladina novca) prije emitiranja signala, dakle na samom rubu izumiranja kriminala i njih kao takvih.

Međutim, režiser akcijskog prezimena Olivier Megaton, jedan od polaznika škole akcije Luca Bessona znan po režiji "Transportera 3", "Colombiane" i "96 sati 2&3", nije polemičan kao Verhoeven (koje bi on subverzije radio s premisom), ekonomičan kao Carpenter (njemu bi 90-ak minuta bilo više nego dovoljno), niti epičan kao Michael Mann u "Vrućini" kad je već odabrao epsko trajanje.

Kontekst i podtekst priče brzo biva stavljen po strani dok upoznajemo likove i njihove sheme s dvostrukim prijevarama prilikom preduge pripreme pljačke. Megaton povremeno razbije monotoniju eksplozijom, pucnjavom ili jurnjavom, još uvijek režirajući akciju kao Michael Bay iz paralelnog direktno-na-video svemira, ali ipak s nešto manje montažnih rezova u odnosu na treći dio "Transportera"/nastavke "Takena" i više stilizacije.

No, fanove akcije mogla bi oprati nervoza do finalne akcijske scene koja dolazi prekasno da bi gledatelj prošao test strpljenja. I u tome leži jedan od problema filma: "The Last Days Of American Crime" nije akcijski protočan kako bi zadovoljio poklonike žanra, a da bude "Heat" ili neki ambiciozniji "nolanovski" film nedostaje mu budžetska i narativna širina, te egzistencijalna i karakterna dubina, kao i likovi za koje bi gledatelj mario.

Antijunak Graham Bricke (drveni Edgar Ramirez) i njegova fatalna žena Shelby Dupree (korektna Anna Brewster) tek su skice karaktera, jednodimenzionalni likovi s klišejima na usnama, tipa "Napravio sam neke loše odluke" (on) i "Svi smo napravili neke loše odluke" (ona). Opet, njih dvoje su još i okej uspoređeni s policajcem u tumačenju Sharlta Copleyja, dežurnoga glumca za SF 2010-ih ("District 9", "Elysium") svedenog na aktera suvišnog podzapleta.

Najbolje je prošao Michael Pitt u "over-the-top" izvedbi Shelbyna zaručnika koji se udružuje s Grahamom. On igra Kevina Casha kao da se njegov "Kurt Cobain" iz "Posljednjih dana" uživljavao za ulogu u akcijskom trileru gledajući "Taksista", "Lice s ožiljkom" i Jamesa Franca u "Spring Breakersima". Pittova povišena gluma diže niske standarde filma.

Nije Brad, ali je Pitt

Michael Pitt proslavio se zajedno s Ryanom Goslingom u 'Ubojstvu po brojevima', glumio je u kultnim filmovima poput 'Sanjara', 'Šašavih igara'..., a među njegovim zadnjim ulogama ističe se ona u 'Duhu u oklopu'

Izdvojeno

22. srpanj 2020 13:14