StoryEditorOCM
DubrovnikPITAMO I VAS

Zbog novog prometnog režima kružni tok u Bogišićevu parku? ‘Ne razumijem, gdje bi ga smjestili? Tamo nema minimalnog radijusa niti prostora da se to napravi!‘ Što vi mislite?

Piše Dubravka Marjanović Ladašić
27. veljače 2023. - 19:04

Svi se pitaju gdje će biti novi kružni tok na području Ilijine glavice koji je na nedavnoj press konferenciji na temu nove regulacije prometa oko povijesne cjeline Dubrovnika  spominjao gradonačelnik Mato Franković.

- Posjetitelje će portali obavještavati kako se približavaju zoni posebnog prometnog režima u koju se može ući samo pod određenim ograničenjima. Takav portal bit će postavljen i na cesti kad se spuštate u Grad preko Ilijine glavice. Na ulazu u garažu bit će veliki portal s obavijesti da se približavate zoni posebnog prometnog režima i da od tu kreću kazne - istaknuo je Franković i najavio da će kod Javne garaže biti napravljen kružni tok za one koji se žele okrenuti, odnosno ne žele ući u zonu posebnog prometnog režima.

- Ako ste uvidjeli da ste pogriješili, moći ćete skrenuti desno prema garaži, na kraju će biti kružni tok gdje ćete se moći okrenuti i vratiti nazad i ne ući u zonu - rekao je. Dodao je i da će se, zbog gužvi, promet regulirati semaforom.

image

.

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix

Poslali smo upit Gradu Dubrovniku da nam pojasne detalje ove inicijative, s obzirom da je ostalo nejasno gdje će se točno, na čijem zemljištu i koliko velik kružni tok graditi na tom mjestu.

- Kružni tok između javne garaže na Ilijinoj glavici i Bogišićevog parka služio bi za okretanje osobnih automobila koji uđu u zonu posebnog prometnog režima bez valjane dozvole, a prema prijedlogu Prometnog fakulteta iz Zagreba. S obzirom da bi bio namijenjen isključivo za osobne automobile, radilo bi se o kružnom toku manjih dimenzija. Kako bi u konačnici trebao izgledati, definirat će prometni elaborat Prometnog fakulteta - pojasnili su iz Grada.

- Riječ je o zemljištu u vlasništvu Medicinske škole te bi se ovaj projekt realizirao uz suradnju i suglasnost škole - stoji u odgovoru.

Što će biti ako vozači kamiona ili kampera ‘skontaju‘ da su pogriješili, u odgovoru nije dodatno pojašnjeno, ali za pretpostaviti je da se na tom kružnom toku manjih dimenzija neće moći okrenuti, pa će morati ući u zonu posebnog prometnog režima i platiti kaznu.

image

.

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix

Detalji prijedloga nisu bili poznati ni Ibrici Zulfikarpašiću, prokuristu tvrtke Best in Parking koja upravlja Javnom garažom na Ilijinoj glavici, na koju će se odraziti gradnja ovog kružnog toka:   

- Nemam konkretnih informacija o inicijativi gospodina gradonačelnika Frankovića pa ne mogu dati nikakav odgovor - kratko je odgovorio.

IZ ŠUPLJEG U PRAZNO

- Dubrovnik je jedini grad koji nema rješenu prometnu infrastrukturu, kako u stanju mirovanja, tako i u kretanju, niti postoji ikakva strategija dugoročnog rješavanja ovog velikog problema - rekao je prometni stručnjak koji je želio ostati anoniman.

- Ovdje je kaos odavno i ništa se ne radi niti osmišljava, a niti to tko ima rješavati, niti zna - istaknuo je.

- To je sve kozmetika u odnosu na postojeću infrastrukturu izgrađenu iza Drugog svjetskog rata ili prije. Dubrovnik je jedini grad u Hrvatskoj koji nema rješenu niti okolnu, obilaznu infrastrukturu, niti ima pristup na autoput. Niti je ovdje moguće raditi u postojećoj atmosferi.

image

Dubrovnik, 23.07.2022. Foto: Tonci Plazibat/CROPIX

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix

- Što se tiče ovih rješenja, to je samo ‘mazanje očiju‘ jer nema veze ni s planiranjem ni cestogradnjom. Kružni tok, ne razumijem, gdje bi ga smjestili? Tamo nema minimalnog radijusa niti prostora da se to napravi. To je čista kozmetika, a prometnu regulaciju niti ne možete riješiti u Dubrovniku bez značajnijeg zahvata u prostoru. A čim pogledate u nešto, to se okarakterizira kao devastacija, dok se kuće mogu ‘nasaditi‘ bilo gdje.

- Na žalost, u prometu se sve svodi na kozmetičke preinake jer se nikakva strateška infrastruktura ne radi, pa se prelijeva ‘iz šupljeg u prazno‘. U Dubrovniku treba rekonstruirati pet prometnica i napraviti šest garaža, i staviti jednu plutajuću garažu u Gružu pa ste riješili problem za narednih 30 godina - zaključio je.

29. travanj 2024 22:13