
Jeste li dali prijedlog uređenja prometa oko Grada na javnom savjetovanju koje je raspisala gradska uprava? Ako još niste, svakako bar pročitajte kako se promet planira urediti ovom odlukom kad sljedeći puta budete čekali u Zagrebačkoj da se autom spustite na Pile. Grad Dubrovnik prvi u Hrvatskoj donosi odluku o ograničenju prometa i uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika, od Ilijine glavice do Boninova. Do 25. ožujka možete dati svoj prijedlog o tome kakva odluka treba biti.
Prema informacijama iz gradske uprave već je stiglo 30-ak prijedloga i sugestija, no do kraja javnog savjetovanja ostala su još dva tjedna stoga Grad Dubrovnik poziva sve građane i tvrtke da se uključe u javno savjetovanje o nacrtu odluke, kako bi ona po donošenju bila što životnija, bolja i kvalitetnija.
Novi parking
Najkonkretnija pomoć u provođenju ove odluke upravo stiže iz tvrtke Korkyra inženjering koja na rubu ove zone gradi novo parkiralište od 285 mjesta. Bez sumnje, bit će to pun pogodak kada je u pitanju rješavanje ulaska u plavu zonu ograničenja. Prema nacrtu svi koji se autom voze gradom raspoređeni su u više boja - u plavoj svi stanovnici ove zone od Ilijine Glavice do Doma zdravlja, dok će žute propusnice imati svi ostali građani pod uvjetom da imaju reguliran status: PPK, pre-paid parking, parkiralište ili garažno mjesto izvan sustava javnih parkirališta. Smeđa oznaka rezervirana je za različite kategorije gospodarstvenika – prijevoznike, taksije, za koje će se raspisati poseban natječaj kada Prometni fakultet u Zagrebu donese studiju koliko ih smije biti na stajalištima. Prometovanje turističkih autobusa, osobnih vozila 7+1 i 8+1 i car sharinga nastavlja pod istim uvjetima, oni plaćaju dolazak na Pile, odnosno ulazak u zonu.
Puno se otvorenih pitanja nameće za građane. Prema nacrtu, Dubrovčani, stanovnici Lapada ili Mokošice, koji nemaju PPK kartu, neće više olako prolaziti autom preko Ilijine Glavice. - Imam parking doma i na poslu, i ne plaćam PPK mjesečnu karticu, a sad bez nje neću moći autom do roditelja u Zlatni potok? Njima više neće autom moći doći ni gosti u apartman jer očito više neće biti ni ulaska niti parkinga izvan označenih zona – bila je prva reakcija jedne Dubrovkinje nakon što je objavljen nacrt odluke o novom režimu. - Što je sa školom, kako ću odvesti dijete u Muzičku, stići na roditeljski u Ugostiteljsku, kako ću na posao u hotel, na kupanje na Belveder? Svi mi izvan zone prisiljeni smo kupiti parking karticu ili ne možemo autom oko Grada, jesmo li sad građani drugog reda, a plaćamo iste gradske poreze? Nižu se pitanja Dubrovčana koji sebe ne nalaze u plavim i žutim bojama.
No predsjednik gradskog kotara Ploče Đani Banovac, kaže kako se upravo stanovnici ove zone, Ploča i Grada zbog neuređenog prometa i parkinga već godinama osjećaju kao građani drugog reda:- Ovo je iskorak naprijed jer je dio odluke na nama – govori Banovac.
Kako do škole?
- Svaki Dubrovčanin može imati PPK karticu koja je samo 60 kuna mjesečno, to je socijalna cijena i ne bi trebalo biti razlog da drugi Dubrovčani ne dolaze u zonu oko grada. Mi smo kao stanovnici Ploča diskriminirani jer se uopće ne možemo kretati. Ja ne mogu doći u drugi dio grada nikako ili putujem gotovo dva sata do roditelja u Gružu. Svatko je zakinut na neki način. Zato i moramo sudjelovati u ovome kroz raspravu. Kotar će uputiti na platformu sve upite koje smo do sada usmeno dobili od građana, a najčešće pitaju iznajmljivači kako će njihovi gosti ući u zonu ako oni nemaju parking jer nema više slobodnog parkinga od Zlatnog potoka do Belvedera. Hrpa je pretpostavki i vidjet ćemo kako će se to urediti ove prve godine – kaže Banovac i poziva sugrađane da se uključe u savjetovanje.
Najveći hotelski poslodavac u ovoj zoni ALH grupacija, koristi svoj parking na Argentini, no pitanje je i kako će u zonu ulaziti autom njihovi zaposlenici bez parkirnih karata, primjerice stanovnici Konavala i Župe. “Proučavamo detalje Odluke njen utjecaj na poslovanje naših hotela, te u ovom trenutku još ne možemo komentirati,” navode iz te tvrtke. Za sada nemaju komentara niti u Excelsi, vlasniku žičare.
No zato će u o javnom savjetovanju svakako sudjelovati Turistička i ugostiteljska škola Dubrovnik u koju zaposlenici i roditelji učenika dnevno dolaze autom. Antun Perušina, ravnatelj TUŠ-a kaže kako zaposlenici ovih dana promišljaju kako će doprinijeti zajedničkim prijedlogom. - Promjena režima prometovanja mora biti životna i osigurati ljudima da mogu živjeti i raditi. Bez daljnjega će utjecati na rad škole, dolazak zaposlenika i roditelja do škole. Najprije ćemo tražiti da nam svima koji radimo bude dana mogućnost ulaska. Moje je radno mjesto takvo da se moram tijekom dana ‘zaletit’ iz škole do Garišta, Čingrije, više hotela, a to ne mogu tako da sjednem na autobus ili samo dođem do škole. Uskoro će i nastavnici imati veću fluktuaciju između naša dva akademisa. Svakako će se morati naći rješenje za ljude koji rade u zoni, prema onima koji u zoni imaju prijavljen boravak – govori ravnatelj TUŠ-a.
Bez loših recenzija
Osim vlasnika apartmana na Pločama koji su bez vlastitih parkirališta, pa im gosti neće moći autom preko Ilijine Glavice, najveću promjenu svakako će osjetiti dubrovački taksisti, a oni su prvi koji su podržali gradonačelnikov prijedlog, da se za njihov ulazak u područje posebnog prometnog režima najprije utvrdi optimalan broj taksista i raspiše natječaj za zakup parkirališnih mjesta za autotaksi prijevoz kako bi neometano ulazili u zonu posebnog prometnog režima.
Ivica Smoljko, iz Plavog taksija kaže kako će udruženja još ovoga tjedna uputiti prijedloge na ovu Odluku. - Najprije trebaju autotaksi prijevoznici ispuniti sve iz ove Odluke, a ne dopustiti anarhiju u autotaksi prijevozu na koji se najvećim dijelom i odnosi ova odluka. Potpuno podržavamo gradonačelnika u ovoj inicijativi. To je jedini način da se promet oko grada riješi – govori Smoljko. On ističe kako je ljeti najmanje 50 ili 60 posto svih autotaksija u Dubrovniku nelegalno: - U gradu je puno platformi preko kojih nelegalni taksisti rade i ova je Odluka jedan od načina da se takve stvari spriječe. Ovo je prvi puta da su postavljeni jasni kriteriji i svatko ima pravo natjecati se na natječaju. To je najpoštenije što se do sada moglo napraviti, a na dobitku će biti i dubrovački turizam koji je trpio kritike i loše recenzije gostiju upravo radi prometa na cestama - govori Smoljko, jedan od 400-tinjak dubrovačkih taksista.
Dodajmo da će odluka biti sezonalna, odnosno da uvjeti vrijede od 1. ožujka do 30. studenog, no moguće je i da se to smanji na razdoblje od 1. travnja do 31. listopada, poručuju iz gradske uprave. U vremenu izvan toga ne bi bilo ograničenja. Doprinesite svojim prijedlogom savjetovanju na mrežnim stranicama Grada.