StoryEditorOCM
DubrovnikFRANKO MEKIŠIĆ, DIREKTOR GRADSKOG AUTOPRIJEVOZNIKA LIBERTAS

Prijevoz s kruzera? Svatko može tužiti, ali Libertas ispunjava sve zakonske uvjete

Piše Anđelka Kelava
13. prosinca 2021. - 07:32

Nedavno ste imenovani na novu funkciju čelnog čovjeka Libertasa, koji je najveći problem s kojim ste se do sada susreli?

Funkcija direktora tvrtke poput Libertasa, koja je od iznimnog značaja i za Grad i za susjedne općine te korisnike naših usluga, kompleksna je i zahtjevna, a to je pogotovo izraženo u pandemijskom vremenu koje je cijeli prijevoznički sektor usmjerilo u nekom nestandardnom smjeru. Iz ove činjenice proizlazi niz izazova u svakodnevnom poslovanju koje timski, i nadam se uspješno, rješavamo.

Modernizacija voznog parka te nadogradnja i implementacija novih sustava, uz očuvanje stabilnosti i radnih mjesta i financija, ciljevi su za četverogodišnji mandat. Trenutno se radi na revitalizaciji procesa modernizacija sustava naplate, o kojoj se govori već neko vrijeme, a čiju je realizaciju omela Covid kriza, te uvođenju dvaju internih sustava važnih za optimizaciju radnih procesa.

image
Grad Dubrovnik

Koliko je trenutačno zaposlenih u Libertasu, imate li problema s radnom snagom?

Trenutno unutar društva radi 296 djelatnika te su u postojećem obujmu poslova svi sektori i područja poslovanja dostatno pokriveni.

Nakon najave gradonačelnika Frankovića kako će Libertas biti prvi izbor u prijevozu putnika od luke Gruž do Pila, pobunili su se autobuseri. Najavljuju i tužbe. Imaju li po Vama osnova za to?

Akcije drugih gospodarskih subjekata ne želim komentirati i ne mogu ulaziti u njihove motive. Ono što mogu reći jest kako Libertas ispunjava zakonima i drugim aktima propisane uvjete za obavljanje baš svih onih djelatnosti kojima se bavi.

Tijekom proteklih godina građani su nakon 17 sati mogli besplatno do Pila na Dubrovački zimski festival? Zašto im je ove godine to uskraćeno?

Svaki javni prijevoznik naplaćuje karte, osim u situacijama kada dobije drugačiju odluku nadležne jedince lokalne samouprave, a ove godine takva odluka je izostala. Za pretpostaviti je kako je Grad Dubrovnik kao vlasnik takvu odluku donio prvenstveno zbog postojeće epidemiološke situacije te prema važećim uputama nacionalnog Stožera o poduzimanju mjera za izbjegavanje prekomjernog okupljanja.

Tijekom protekle godine građani su se bunili zbog ukidanja pojedinih linija. Kakva je sad situacija? Kako uskladiti potrebe građana i financijsku isplativost na linijama na kojima je jako mali broj putnika. Do sada je bio problem s linijama za bolnicu koja ide samo jednom u sat vremena, s Hladnice su se umirovljenici bunili zbog ukidanja linije broj 2, a u s Ploča su prosvjedovali zbog rijetkih linija broj 5.

U izravnom smo kontaktu s gradskim kotarima i mjesnim odborima i u kontinuiranom dijalogu sa stanovnicima pojedinih kvartova koji su iskazali svoje potrebe. Gdje god se moglo, udovoljilo se zahtjevima stanovništva, bilo da je riječ o Osojniku, stanovnicima Bosanke, Solituda, Župe dubrovačke, Pelješca ili Gorice. Maksimalno smo otvoreni za konstruktivan dijalog i inkluzivni jer ne zaboravljamo primarnu zadaću Libertasa, a to je pružanje potrebnih usluga našim korisnicima.

Neprestano radimo na tome da svi dijelovi Grada i okolice imaju osiguran što veći pristup našim uslugama. Jamčimo da ćemo poboljšanje gospodarskih pokazatelja dočekati spremni i potom dodatno pojačati povezanost tamo gdje bude postojala opravdana potrebe za tim. Naravno, cilj je vratiti se što prije, što brže i što uspješnije na one razine prije pandemije Covida 19.

image
Božo Radić/cropix

Najavljujete nabavku novih autobusa. Koliko ih stiže i kad?

Riječ je o 18 autobusa, vrijednih nešto više od 30 milijuna kuna, sufinanciranih sredstvima Europske unije, za koje su nedavno u Gradskoj vijećnici potpisani ugovori.

Isporuka bi trebala biti tijekom iduće 2022. godine, a dolaskom novih autobusa na naše prometnice jednak broj starih autobusa bit će povučen s prometnica.

Kako je završila priča s poljskim autobusima koji su napravili probnu vožnju u Dubrovniku, no nisu tehnički zadovoljili?

Vezano za autobuse proizvođača na kojeg se referirate u svom upitu, Libertas je naplatio bankovno jamstvo od tog proizvođača te potom putem novog postupka javne nabave nabavio autobuse drugog proizvođača, suvremene niskopodne autobuse marke MAN. Svih 11 autobusa isporučeno je još u svibnju ove godine te su isti od tada sastavni dio Libertasova voznog parka, a o čemu je javnost obaviještena. Autobusi su financirani EU sredstvima u cjelokupnom iznosu od 18 milijuna kuna.

Sindikat Libertasa počeo je pregovore s Upravom Društva još u vrijeme Vašeg prethodnika Ante Vojvodića. Što se na tom planu pomaknulo?

Suradnja s oba sindikata i s radničkim vijećem je vrlo dobra. Međusobna komunikacija je otvorena, konstruktivna i na kvalitetnoj razini.Nedavno je potpisan i Dodatak kolektivnom ugovoru kojim su smo određena radnička prava digli na razinu zaštite Kolektivnog ugovora, a smjenski rad smo uvrstili u kolektivni ugovor tako da s dodatnih 10 posto uvećanja plaće honoriramo rad u drugoj i trećoj smjeni.

Poštuju li putnici covid mjere u autobusima? Jesu li se vozači navikli na nošenje maski, ima li negodovanja?

Mjere koje su na snazi, a vezane su za javni prijevoz, su kao takve, uz poneke izmjene, na snazi već duže vremena. Kolege su se prilagodile u najvećoj mogućoj mjeri, kao i velika većina naših sugrađana i korisnika naših usluga. Naravno, dogodi se kako netko od putnika negoduje, no te su situacije ipak rijetke.

Radio za grčki Avax

Možete li nam reći nešto više o sebi, što ste po struci, što ste radili do dolaska u Libertas?


Pravnik sam po struci, studij sam završio u Zagrebu gdje sam i započeo karijeru u bankarskom sektoru, potom se vraćam u Dubrovnik i zapošljavam se u Libertasu gdje sam radio na poslovima samostalnog referenta za pravne poslove, voditelja službe za kadrovske, pravne i opće poslove te kao pomoćnik direktora. Posljednje skoro dvije godine prije rujanskog povratka u Libertas radio sam kao contract manager za grčku tvrtku Avax na projektu pristupnih cesta Pelješkog mosta.

27. svibanj 2024 07:55