StoryEditorOCM
DubrovnikVodič i vlasnik agencije

Marino Bebić organizira ekskluzivne ture po Hrvatskoj: ‘Dubrovnik definitivno nema ponudu za elitni turizam, ali naš elitni doživljaj je poći s ribarom na Kalamotu i uhvatit ribu‘

Piše Anđelka Kelava
16. studenog 2023. - 07:31

Imate agenciju koja radi ekskluzivne ture za turiste, ali uz sasvim drugačiji pristup. Možete li nam je ukratko predstaviti?

Ako me pitate za jednu riječ, onda je to ‘’experience’’. Boutique agencija ‘’Feel Croatia-Authentic Experience’’ nudi personalizirana višednevna putovanja kroz cijelu Hrvatsku. Od početka klijentima kroz putovanje od 10 ili više dana nudimo potpuni doživljaj Hrvatske u svakom smislu. Svaki itinerar radimo od nule, prema željama klijenata s kojima se i po nekoliko puta nalazimo prije finalne verzije. Jednom kad klijenti dođu u Hrvatsku, mi se zapravo brinemo o svemu te smo na usluzi 24/7. Svaki itinerar je u potpunosti autentičan i prepun lokalnih doživljaja, pa tako uz najpopularnije atrakcije Lijepe naše, klijente uvodimo u svijet tradicionalnog i lokalnog. Obroke nam uglavnom pripremaju lokalne obitelji diljem Hrvatske, a često i naši gosti sudjeluju u pripremi. Trudimo se od svake destinacije izvući ono najbolje i najautentičnije, zapravo mjesta i doživljaje gdje bi i sami otišli s našim prijateljima ili obitelji. Kroz godine rada smo stvorili mrežu predivnih i vrijednih partnera duž cijele Hrvatske. Ono na što smo ponosni jest da dosta njih radi ovo samo za nas, pa je naša tura u tom pogledu ekskluzivna. Upravo oni drže Feel Croati-u na ovom nivou i upravo oni svako naše putovanje čine posebnim. U počecima je to bio ‘’one man band’’, a sada smo već mali tim koji zaista živi ovaj posao.

image

 

 

Privatni album/

 

Sajam u New Yorku

Po čemu se Vaša agencija razlikuje od ostalih na našem turističkom tržištu?

- Pristup gostu, jedinstvena autentična iskustva i doživljaj putovanja s lokalnim ljudima. Možda najdraži kompliment se nalazi u jednoj od recenzija i odlučili smo ga staviti na naš web. Jedan klijent je napisao da mi zapravo nismo turistička agencija nego ‘’memory makers from Croatia’’, i to je zaista ono što želimo biti. Sa svakim pojedinim klijentom ostvarujemo na kraju krajeva prijateljski odnos, a to je jako bitno u ovom poslu. Znate onaj osjećaj kada vas rodbina ili prijatelji pozovu u grad u kojem žive i pokazuju Vam ga kroz priče, slike i okuse lokalnog čovjeka? E, upravo to mi radimo za naše klijente. Mi smo zapravo onaj prijatelj, rođak ili tetka koja te ugosti kod sebe i brine se o tebi tijekom cijelog boravka. Uz to, trudimo se klijentu pokazati pravu i autentičnu Hrvatsku. Po meni, smisao plaćanja agencije za organizaciju putovanja je da ti ista ta agencija pruži iskustvo kakvo ne bi mogao samostalno isplanirati i doživjeti. Nije isto posjetiti nacionalni park i pojesti ručak u najbližem restoranu ili posjetiti park u pratnji lokalnog čovjeka i odlazak kod njihove obitelji na farmu i sudjelovati u pripremi ručka. Jesti ono što oni jedu taj dan, za njihovim stolom te slušati priče o destinaciji iz prve ruke. Trudimo se malo skrenuti sa glavnih turističkih ruta, pružiti taj "doživljaj" i to je ono su naši klijenti prepoznali kod nas.

image
Privatni Album/

Bili ste na sajmu u New Yorku, kakva su iskustva, što se najviše traži na tom tržištu?

- Dojmovi su sjajni! San snova je predstavljati nešto svoje u gradu poput New Yorka, kao prvo Hrvatsku, a ona i našu agenciju. Ali vrijedi spomenuti i način na koji smo došli do tog sajma. U lipnju prošle godine imali smo divnu turu sa jednom obitelji iz New Yorka. Njima se naravno cijelo iskustvo jako svidjelo i osobno su se potrudili da mi dobijemo mjesto na sajmu. Kada su nam se javili ljudi iz organizacije, zaista nismo mogli vjerovati. Naša mala agencija u New Yorku na jednom od najpoznatijih ‘’B to B’’ sajmova, nemoguće. Korak po korak pripremili smo prezentaciju Hrvatske i naše agencije. Cilj je bio što vjernije prikazati naše ture, pa je tako prezentacija počela mirisima. Prolazeći kroz Hrvatske regije, gosti u mogli ‘’pomirisati’’ svaku od njih. Nakon mirisa slijede okusi - potrudili smo se kroz male zalogaje predstaviti svaku regiju. U suradnji sa studiom za virtualnu stvarnost, snimili smo cijelu turu u VR rezoluciji, te smo na taj način gosta zaista odveli u Hrvatsku na 3 minute. Na kraju, uz čašu Dingača bilo je lako završiti cijelu priču i ugovoriti suradnju. Posebno smo ponosni što su nam s drugih štandova prilazili i sudjelovali u našim prezentacijama, te sada možemo reći da je naš štand zaista bio onaj za koji se čekalo u redu. Kao što sam već spomenuo, mi smo fokusirani na autentičnost i lokalni doživljaj destinacije, to je ono što mi možemo ponuditi, a na kraju se pokazalo da je upravo to ono što publika na sajmu želi.

Prva asocijacija

Koliko ste zastupljeni na području Dubrovnika, tko su vaši klijenti i što im sve nudite?

Dubrovnik je uvijek uključen u naš itinerar jer jednostavno mora biti, te u Gradu provodimo otprilike 3 dana. Kako prolazimo kroz cijelu Hrvatsku, čini nam se da su ta 3 dana u Dubrovniku optimalna. Uvijek je jedan dan rezerviran samo za Stari Grad, a ostale dane obilazimo okolicu. Nema klijenta koji nije fasciniran kada prvi put vidi naš Grad, a mi uz pomoć naših vodiča pokušavamo predstaviti i neke manje poznate i autentične stvari u Gradu. Možda će zvučati čudno, ali najviše problema sa organizacijom i pronalaskom autentičnih stvari imali smo upravo u našem gradu. Teško je u srcu sezone u Dubrovniku naći nešto autentično, nešto gdje će se klijent osjećati kao doma. Tako da nam je uvijek cilj, nakon cijelog dana, malo pobjeći van grada gdje se i dalje mogu pronaći mjesta kakva tražimo. Gotovo svi naši klijenti dolaze iz Sjeverne Amerike tako da nam jako puno znači izravna avio veza koju Dubrovnik ima s tim tržištem.

image

Našim klijentima najdraže je otići s ribarima, uhvatit ribu i odmah je baciti na gradele

Privatni Album/

Mnogo se govori o nekontroliranom bujanju turizma zasnovanog na jeftinim letovima i istom ta-kvom smještaju. Smatrate li da to ugrožava položaj Dubrovnika kao destinacije elitnog turizma?

Mislim da se Dubrovnik još uvijek dobro drži. On će uvijek ostati ‘’Dubrovnik’’ i kada god spomeneš Hrvatsku u svijetu, Dubrovnik je prva asocijacija. Elitni turizam se može odvijati na mikrolokaciji, a Dubrovnik definitivno nema ponudu za elitni turizam. Ali zašto uopće težiti tome? Sigurno nikada nećemo imati klub kao Ibiza ili golfterene kao California. Zato trebamo krenuti u svom smjeru i biti najbolji u onome što imamo, a to su najljepše more i priroda, domaće namirnice i gostoprimstvo. Naši klijenti su uglavnom imućne obitelji koji su obišli redom najbolje fine dining restorane u svijetu, a najveći doživljaj im je otići s našim ribarom na Kalamotu, uhvatit ribu i odmah je baciti na gradele. To je ono što mi trebamo definirati kao ‘’elitno’’, jer u tome možemo pobijediti svaku destinaciju. Jeftini letovi su dobri, pogotovo u pred i post sezoni, jer dovode više turista u Grad. Cijene smještaja i ostalih usluga diktira tržište i tako će uvijek biti. Iz iskustva mogu reći da je najbitnija vrijednost za novac.

image

Marino Bebić, vlasnik boutique agencija ‘‘Feel Croatia-Authentic Experience‘‘

Privatni album

Bit će i noviteta

Što je ‘highlight’ za iduću turističku sezonu? Klasična ponuda ili inovacije?

Najvažniji highlight je ostati na ovoj razini obzirom na očekivano povećanje obima posla. Sada kroz recenzije svaki budući klijent već zna kakvu razinu usluge može očekivati s nama te prioritet treba biti da se svaka tura odradi kao prva. Svaki dan smo u potrazi za novim i po mogućnosti još boljim autentičnim iskustvima koja će još više unaprijediti naše putovanje. Bit će i jedan novitet, onako ‘’nama za dušu’’, ali više o tome kada sredimo sve sitnice.

21. veljača 2024 15:01