StoryEditorOCM
DubrovnikOPSKRBA GRADA|

‘KARIĆARE‘ NALJUTILA NOVA ODLUKA: Dnevno uđe između 30 i 40 tona robe. Pa nismo mi robovi , ‘ajdete momci vucite‘!

Piše Kristina Filičić
22. rujna 2020. - 07:24
Smanjuje se broj dostavnih vozila koja ulaze u povijesnu jezgru. Prema novom režimu prometa pješačkim zonama, Stradunom će moći prometovati samo elektrovučna vozila i karići. Od 7.30 do 8 sati u cijeloj povijesnoj jezgri radi sigurnosti školske djece zabranjen je promet svim vozilima, uključujući i elektrovučne. Pravila su to koja donosi nova Odluka o komunalnom redu izglasana na prošlotjednoj sjednici Gradskog vijeća.

image
Od 8 do 19 sati može prometovati jedno električno vozilo s jednom prikolicom po koncesionaru


Oni koji godinama obavljaju djelatnost dostave u povijesnu jezgru složni su u tome da su nova pravila dobra i izvediva sada u korona vremenu 'dok nema posla, a kad bude posla teško'.
- Povećat će nam se obujam posla a i ovako smo ga u sezonama imali i jedva stizali. Ne znam kako su to zamislili ali čisto sumnjam da će funkcionirati. Može sada dok nam je posao smanjen za sigurno 70 posto – smatra Ivan Curić, voditelj poslova u tvrtki 'Hulk', jednom od dva koncesionara koja opskrbljuju povijesnu jezgru.

Svrha je Odluke povijesnu jezgru zaštititi od posljedica prometovanja motornih vozila tako će, po novome, dostavna vozila i kombiji u Grad smjeti samo tri dana u tjednu ponedjeljkom, srijedom i petkom od 5 do 7 i 30 sati i to samo ulicama sv. Dominika, Pred Dvorom, Placa i Poljana Marina Držića. Elektrovučnim prijevoznim sredstvima omogućeno je prometovanje jednog vozila s više prikolica po koncesionaru u vremenu od 5 do 7 i 30 sati, a od 8 do 19 sati jedno električno vozilo s jednom prikolicom po koncesionaru.

image
Pretovarna zona na Pločama


- Mi po koncesiji imamo četiri vozila i više prikolica i sad nam kažu od 8 sati do 19 sati ne možemo voziti nego samo s jednim vozilom i jednom prikolicom. To je za nas neprihvatljivo. Do sada smo do 9 i pol vozili sa svim vozilima i po tri prikolice najviše za jednim vozilom i popodne od 17 do 19 sati. S tim da od 9 i po do 17 nismo smjeli nego samo s ručnim karićem – kaže vlasnik 'Hulka' Božo Puljić i iznosi primjer:
- U osam sati dođu tri palete ribe na Ploče. Znači, mogu utovarit jednu paletu na prikolicu. Dok pođem u Grad i vratim se treba mi puna dva sata a što ću s onom drugom ribom gore koja čeka, što ću s voćem, povrćem, mesom, sladoledom... to je neprihvatljivo. Sad i nekako a kad se vrati posao za godinu, dvije dana što onda? – pita se Puljić.

Negoduje i na odluku o prometovanju samo jednog vozila s prikolicom po koncesionaru jer to će onemogućiti posao.
- Prije bi do 17 sati imao po sedam, osam prikolica spremno da u 17 sati svedem robu dole u Grad, raspodijelim je i vratim se na vrijeme do 19 sati na Ploče. Međutim sada mogu vozit jedno vozilo s prikolicom što znači da dnevno neću moć prevest desetak prikolica. Što je to u sezoni? U 21. stoljeću da vučem ručnim kolicima? Pa nemate danas radne snage! Ugostiteljima je bitno da im do deset dođe roba da mogu pripremit objed ali ako nam stave jednu prikolicu od osam sati mi smo u banani mi to ne možemo jednostavno stić' prevest – kaže Puljić. Za prenijeti robu koja stane u jednu prikolicu, pojašnjava, potrebno je sedam, osam ručnih karića i, naravno, jednako toliko djelatnika.

- Kad na nešto ukazujemo kao da smo neprijatelji, divljaci, ne znam. Jednostavno gledamo se prilagoditi a valjda mi, jer radimo ovaj pos'o preko 15 godina, znamo kako sve funkcionira bolje nego netko iz kancelarije – ističe Puljić.
Budući da dostavna motorna vozila, dakle kamioni, hladnjače, kombiji smiju tri dana u tjednu ulaziti u Grad posao od preostala četiri prebacit će se na koncesionare i njihova elektrovozila i kariće.

image
- Povećat će nam se obujam posla a i ovako smo ga u sezonama imali i jedva stizali – smatra Ivan Curić iz 'Hulka'


- Već su neki najavili da će doći nama a mi smo imali već masu te robe. Već poslujemo sa sigurno stotinjak firmi. Kad je sezona samo jedan Metro doveze 12 do 15 paleta, a u jednoj paleti je oko 500, 600 kila – pojašnjava Ivan Curić, djelatnik 'Hulka' u kojem je trenutno četvero djelatnika, a tijekom turističke sezone bude ih 14. 

image
- Nama je udarni termin za opskrbu do 10 sati. Neće nitko donijeti mušule i meso u podne - kaže Žarko Ivelja, vlasnik firme 'Palma plus'


I Žarko Ivelja, vlasnik firme 'Palma plus', drugog koncesionara za opskrbu povijesne jezgre, nije oduševljen novim odredbama. Kaže nam kako su koncesionari slali prijedloge Gradu Dubrovniku, rečeno im je kako će sjesti i razgovarati ali do toga nije došlo. No, jest do Odluke i novih pravila.

- Nama je udarni termin za opskrbu do 10 sati. Neće nitko donijeti mušule i meso u podne. I oko toga bi se trebalo konkretizirati kako raditi. Recimo da nam se do 10 sati omogući barem dvije prikolice zbog robe koja se kvari a iza 10 ta jedna da kruži polako – predlaže Ivelja. Zabrinjava ga obim posla koji će spasti na dva koncesionara.
- To zahtijeva užasnu reorganizaciju. Pa ne misle oni da ćemo 20 paleta pive nositi do restorana recimo na Jezuite. Kombiji koji opslužuju robom prije koronavirusa donosili bi dnevno između 30 i 40 tona robe. 'Ko će to sve prenosit' – pita se i nastavlja:
- Ako to padne na naša leđa da mi sve to moramo vuć, pa nismo mi robovi 'ajdete momci vucite'. A ovo da će nam ponedjeljkom, utorkom, četvrtkom i subotom istovari deset tona robe na Ploče i da je mi dole nosimo, uz cijeli naš poso, to je apsurd.

image
Pretovarna zona na Pločama


Ne odgovara im ni odluka po kojoj Ulicom od Puča mogu prometovati samo do 7 i 30 ujutro jer ona im je za posao 'važnija nego Stradun'.
Dodatni problem je što kvarljiva roba ili ona iz hladnjače ne može stati na Pločama u pretovarnoj zoni na suncu i vrelom asfaltu satima, a to će se, smatraju, događati.
- Uvjeti u zoni su nikakvi, to je katastrofa nemamo gdje spremit robu, nemamo ništa. Nemamo ni mi gdje stat, sklonit se od kiše. Da EU ovo vidi, smijali bi se – poručuju oni koji svakodnevno brinu o opskrbi povijesne jezgre.
Valja spomenuti i kako je Internet kupovina u doba korone uhvatila maha. Preko ovih koncesionara u povijesnu jezgru dolaze i paketi brojnih dostavnih službi pa je na njima i sve te pakete isporučiti na kućne adrese.
02. svibanj 2024 17:20