StoryEditorOCM
DubrovnikKADA KREĆE OPSKRBA GRADA?

Direktorica Sanitata, Klaudija Barčot: ‘Istražujemo nabavu elektrovučnih vozila, a moramo vidjeti i imamo li kvalificiranog osoblja ili ćemo morati posezati za drugim djelatnicima‘

Piše Kristina Filičić
5. listopada 2022. - 07:34

Nazire li se kraj neredu u opskrbi dubrovačke povijesne jezgre? Koja vlada, usput rečeno, već više od tri mjeseca. Negdje od drugog dijela lipnja kada je gradska uprava pristupila prvoj fazi obnove prihvatno - pretovarne zone na Pločama i raskinula, zbog neobavljanja ugovorene djelatnosti, ugovore o koncesiji s dvojicom koncesionara koji su godinama obavljali opskrbu trgovina, objekata i stanovnika Grada.

Gradonačelnik Mato Franković je prošlog tjedna najavio kako se radi na pripremi odluke da spomenutu zonu na Pločama preuzme gradsko društvo Sanitat Dubrovnik budući da ‘sukladno Zakonu o komunalnom gospodarstvu jedinica lokalne samouprave može određenu komunalnu uslugu ponuditi društvu u svom vlasništvu‘.

Kazao je i kako je Sanitat započeo postupak ispitivanja tržišta za nabavku elektrovučnih vozila kojima će ta gradska tvrtka upravljati i gospodariti. Je li ispitivanje tržišta privedeno kraju, jer realno ovaj problem je trebalo riješiti još jučer, provjerili smo u Sanitatu.

- U vezi najave o preuzimanju opskrbe grada odnosno elektrovučne službe, Sanitat Dubrovnik trenutno istražuje mogućnosti na tržištu, odnosno mogućnosti nabave elektrovučnih vozila ali ništa detaljnije ne možemo govoriti jer predstoji izglasavanje izmjena Odluke na sjednicama Gradskog vijeća – kazala je direktorica Sanitata Klaudija Barčot.

Iako nemaju projekciju kad bi Sanitatova opskrba jezgre mogla profunkcionirati, naglašava kako ‘nastoje da to bude čim prije ali sve ovisi o uvjetima na tržištu, treba provesti procese nabave, a to ne ovisi o nama‘.

Pitali smo i znaju li možda hoće li za novu Sanitatovu uslugu zapošljavati nove djelatnike ili kane dio postojećeg kadra tvrtke preusmjeriti na posao opskrbe Grada?

- Moramo ispitati mogućnosti jer to bi bila sasvim nova djelatnost, da vidimo imamo li kvalificiranog osoblja ili ćemo morati posezati za drugim djelatnicima – kratko će Barčot.

Očito je osmišljavanje onoga kako će model opskrbe u konačnici izgledati tek u nastajanju no ohrabruje najava gradonačelnika Frankovića kako će stanovnici jezgre imati određene benefite u vidu broja besplatnih vožnji za prijevoz stvari koje su im potrebne u kućanstvu. Realno, samo stanovnici unutar zidina znaju što znači organizirati dostavu kad, primjerice, treba zamijeniti hladnjak jer je stari odradio svoje. Spomenuo je i još jednu pogodnost na primjeru koji funkcionira u Ljubljani.

- Ljubljana je uvela elektrovučno vozilo za stanovnike povijesne jezgre, nazvali su ga kavalir, koje je samo za prijevoz ljudi, besplatno je i na raspolaganju građanima povijesne jezgre za prijevoz po potrebi. Nazovu besplatni broj, dođe se po njih, ukrcaju se, dovede ih se na Ploče. Mislim da će to jako dobro funkcionirati – kazao je Franković. Takvo što je za povijesnu jezgru u kojoj je većina stanovništva starije životne dobi, a dobar dio su samci, itekako potrebno i hvalevrijedno.

Iduća sjednica Gradskog vijeća trebala bi biti sredinom listopada i na njoj bi se mogla naći odluka o opskrbi jezgre koju će ubuduće obavljati tvrtka Sanitat te nabavci elektrovučnih vozila. Opskrba u režiji Sanitata trebala bi, kako je najavio gradonačelnik, krenuti u studenom.

Podsjetimo, Grad je u lipnju, baš na početku turističke sezone, pristupio prvoj fazi obnove zone neprimjerenog izgleda tik uz istočni ulaz u povijesnu jezgru. Uključivala je hortikulturno uređenje zone, otvaranje tamošnje fontane ‘Međed‘ i javnog gradskog WC-a građanima i turistima ali i smanjenje kvadrature tadašnjim koncesionarima. Njima to nikako nije odgovaralo jer, kako su tvrdili, ‘nisu mogli stati u trećinu prostora niti su imali gdje prihvaćati pristiglu robu‘. Grad je potom s koncesionarima koji su angažirali i odvjetnika raskinuo ugovore o koncesiji.

Spomenimo i to, stanovnici Ploča odahnuli su nakon prve faze obnove jer buka iz pretovarne zone je gotovo nestala. S druge strane, oni u zidinama hvatali su se za glavu. Ugostiteljski objekti i trgovine, svatko za sebe, organizirali su opskrbu objekata pa se u zidinama povećao broj ručnih kolica na dva kotača. Isto tako i vozila, dostavnih kamiona i kombija na kamenom pločniku povijesnih ulica. A stanovnici zidina još muku muče s dostavom paketa na kućnu adresu. Valjda će se u studenom sve posložiti. Doduše, tek druga faza radova, za koju nema još roka ali se zna da će se za taj projekt aplicirati na EU fondove, značit će trajno rješenje pretovarne zone. Svi sadržaji ‘prebacit‘ će se ispod platoa i u podzide postojećeg parka, a sadašnja zona postat će trg dostupan javnosti.

15. travanj 2024 20:08