StoryEditorOCM
KulturaINSTALACIJA ZA PAMĆENJE

Fascinantna izložba dubrovačke umjetnice ‘odjenula‘ Umjetnički paviljon u novo ruho

Piše Kruno Petrinović/Gloria
24. ožujka 2022. - 11:19
Zagreb, 220322. Umjetnicki paviljon. Trg Kralja Tomislava 22. Otvorenje multimedijalnog performansa i instalacija umjetnice Iris Lobas Kukavicic u kojem se referira na zagrebacki potres. Na fotografiji: Iris Lobas Kukavicic.Zeljko Puhovski/Cropix

Ambijentalna multimedijalna instalacija "Odakle dolazimo? Što smo mi? Kamo idemo?" dubrovačke umjetnice Iris Lobaš Kukavičić koja se do 26. ožujka može razgledati ispred ulaza u zagrebački Umjetnički paviljon ujedno i posljednja izložba prije početka konstrukcijske obnove te iznimno važne institucije, teško oštećene u potresu 2020.

Otvorena je u utorak navečer, upravo na drugu godišnjicu zagrebačkog potresa, svojevrsna refleksija i preispitivanje vlastitog identiteta u aktualnom vremenu. "Sastoji se od dvanaest stiliziranih figura izrađenih u drvu, video animacije Nikole Kapidžića koja se projicira na pročelje zgrade, te skladbe 'Pjesma Japana' Srđana Berdovića, dubrovačkog glazbenika s pariškom adresom koju izvode japanske perkusionistice iz trija Fujii", kaže Iris Lobaš Kukavičić i dodaje kako se glazba izvodi s posebnim kamenim udaraljkama kakve se koriste samo na sjeveru Japana, a skupinu je osnovala Haruka Fujii dobitnica Grammyja sa skupinom Silk Road Ensemble.

Naslov njezina rada referenca je na poznatu sliku francuskog umjetnika Paula Gauguina, nastalu na Tahitiju 1897., gdje se pariški umjetnik nastanio u prirodnoj idili bježeći od zagađenosti velegrada i lažnog buržoaskog sjaja.

"Za instalaciju me nadahnuo sindrom bezličnih masa kruzerskog i masovnog turizma, a u pandemiji i pod prijetnjom nuklearnog uništenja u kontekstu rata u Ukrajini dobila je novo značenje, te početna pitanja postaju ključna za pojedinca i društvo u cjelini u posvemašnjem ludilu i kaotičnosti aktualnog povijesnog trenutka", govori Iris.

Zahvaljujući njezinom radu reprezentativna fasada Umjetničkog paviljona oživljena je naizgled opuštenim plesom stiliziranih figura koje zapravo prikrivaju stvarnost zidova teško oštećenih u potresu.

Njezin rad originalno je lanjskog lipnja bio postavljen u rodnom Dubrovniku, u ambijentu tzv. Meštrovićevih skala, između unutarnjih i vanjskih vrata od Pila.

Na otvorenje svoje zagrebačke izložbe umjetnica je stigla sa suprugom Brankom Kukavičićem, voditeljem marine u Gružu, i 10-godišnjom kćeri Marinom, a na nju je osobno pozvala i svoje prijateljice Mirnu Zidarić, Jasnu Coce, Zrinku Turaliju i mnoge druge.

03. svibanj 2024 11:01