StoryEditorOCM
DubrovnikPROMET ĆE DUBROVNIKU DOĆI GLAVE

ZABRANE, NEPOSLUH ILI DEKLARACIJA Stiže još 'uberovaca', Eko taksi i Cameo, Grad se ne smije oglušiti na odluku o dozvolama u autotaksi prijevozu

Piše DV
18. lipnja 2018. - 18:57

Pročelnik za promet Đuro Šutalo izložio je novu Odluku o autotaksi prijevozu, koja je u skladu s novim liberalnim zakonom. "Sve dosadašnje gradske odluke se tim zakonom poništavaju, jedino nam ostaje reguliranje zaustavljanja na taxi stajalištima", dodao je Šutalo.

Odluka koja je u skladu s novim zakonom i liberalizacijom tržišta posvađala je vijećnike između sebe, vijećnike s Vladom, razbjesnila građane, a taksiste je pak kaos s dolaskom ogromnog broja uberovaca u Grad natjerao na ujedinjenu frontu.

"Sad je već 1200 vozila u gradu nelegalno, u sivoj zoni, za 15 dana doći će Eko taksi i Cammeo, kaos će biti još veći. Nema tog broja komunalnih redara koji će to moći riješiti." Zalaže se, kao i drugi vijećnici, za pisanje Deklaracije koja možda neće pomoći da se utječe na povrat kontrole jedinici lokalne samouprave nad brojem i dozvolama za autotaksi prijevoz.

"Zakon kaže da se licenca donosi na 5 godina, da se plaća jedna desetina primanja. Ne znam koji drugi posao košta 100 kuna godišnje, to je nevjerojatno!? Posljednje istraživanje sveučilišta u Kaliforniji zaključuje da se korištenje prijevoznih usluga je povećalo gužve u 7 najvećih gradova u Americi te znatno povećalo zagađenje zraka, smanjilo znatno korištenje javni gradski prijevoz. Sve što sad imamo umjesto jednog autobusa je 50 vozila koji voze po jednog čovjeka posebno. Zamolio bih da tu deklaraciju ili zahtjev napišemo i pošaljemo to zajedno s povećanjem naknade od 560 kuna", rekao je DDS-ov Ivan Jelčić.

"Ljudi moji, mi nemamo vremena čekati novu sjednicu. Ako je njih 1200 to je 12 kilometara i to obuhvaća apsolutno sve naše prometnice. Pitam se kako će doći hitna, vatrogasci i ostale žurne službe, mi jednostavno nemamo prostora nizašto. Mi moramo razmišljati u korist Grada, svih nas, gradonačelniče, ovo se rješava jedino zabranama. Proglasite neku zonu i nema im ulaska!", istaknuo je vijećnik Rikard Rossetti.

Gradu je zakon dao 15 dana da se izjasni. Ako se Grad ogluši, izdaje ga ministarstvo. Mi smo kao jedinica lokalne samouprave marginalizirani, nemamo kontrolu. Urušio nam se sustav. Zato sad razrađujemo scenarije na koji način preusmjeriti, zaustaviti, parkirati, to su sve brza vatrogasna rješenja. Ovime se narušava ugled Dubrovnika i Hrvatske, što se tiče policije imamo problem, a to je životna ugroza-žurne službe ne mogu proć. Jedna jaka odluka i snažni akt Vijeća može na jednoj od idućih sjednica ići prema ministarstvo, a dotad, vjerujem da će oni i sami vidjeti što se događa. Ovaj će se scenarij događati i sa Splitom i ostalim gradovima", zaključio je Franković.

"Mnoge jedinice lokalne samouprave su se oglasile o mnogim zakonima na e-savjetovanju, naša intencija je također bila ista, da smo tada, kad je zakon pošao u hitnu proceduru, zajednički stali iza stava da to ne želimo, možda bi nas netko i uvažio", rekao je MOST-ov Maro Kristić.

"Novi punkt za taksiste bit će na Orsuli, sad im to rješavamo, tek sad su se naši taksisti konsolidirali, izabrali su novo vodstvo (Miše Miloslavić), sad vjerujem da neće više praviti probleme na Tenis-Taboru i slično.", rekao je gradonačelnik.

26. travanj 2024 08:29