KulturaGALERIJA DULČIĆ MASLE PULITIKA

OTVORENA IZLOŽBA "TURISTI" Kristina Restović prikazala umjetničke strane porasta broja noćenja i dolazaka

Piše DV
17. svibnja 2019. - 10:37

Grafičarka Kristina Restović otvorila je u Galeriji Dulčić Masle Pulitika izložbu pod nazivom Turisti. Izložba je zapravo priča o „turističkom“ Splitu kojeg i sama generacija autorice rođena sedamdesetih godina poznaje tek odnedavno. Kustosica izložbe je viša kustosica Umjetničke galerije Dubrovnik Rozana Vojvoda.

Predstavljene grafike rađene od 2014. – 2017. godine zapravo su završni produkt jednog, u svojoj biti performativnog čina autorice - istraživanja fenomena gibanja turista, njihovih putanji i njihove prisutnosti unutar istih ruta kojima se i sama kreće. Sve grafike naime nastaju na temelju njenih, kompjuterski obrađenih i likovno modificiranih fotografija koje autorica potom zrcalno otiskuje na cinčanu ploču i podvrgava ih svom primarnom grafičkom mediju, odnosno klasičnim tehnikama bakropisa i suhe igle. Bez obzira što autorica s velikim poštovanjem i bez negativnih osjećaja pristupa snimanju turista, u nastalim grafikama likovno deklarira činjenicu da, kako i sama kaže, dijelimo „isti prostor, ali ne i istu stvarnost“.

Prikazuje linije pogleda, formacije gibanja, fokusira se na suvremene atribute turista – šešire, prtljagu i foto-aparat, osobito je privlači bilježenje čina snimanja koji inicira i dvostruki odnos gledatelja i gledanog (autorica koja snima turiste koji snimaju), ali u svakoj grafici bjelinom komunicira nepoznati obzor stranaca za koje promatrač zna što gledaju, ali zapravo ne zna što u stvari vide. Interpretacijom fenomena turizma u rodnom Splitu i okolnim otocima (Hvar), umjetnica dijagnosticira i sve ljeti uzavrele mediteranske gradova i hektičku atmosferu koju prekomjerna turistička posjećenost sa sobom nosi.
Izložba ostaje otvorena do 30. lipnja. Dv

27. travanj 2024 01:03