StoryEditorOCM
DubrovnikGRADONAČELNIK OBJAVIO JAVNI POZIV

U roku od mjesec dana svi moraju prijaviti nekretnine u svom vlasništvu

Piše Silvia Rudinović
6. kolovoza 2017. - 20:23

Građani Dubrovnika do 10. rujna gradskom Upravnom odjelu za financije moraju prijaviti imovinu kako bi im gradska uprava, do ožujka iduće godine, razrezala porez na nekretnine. Gradonačelnik Mato Franković raspisao je javni poziv vlasnicima i korisnicima nekretnina da obrasce objavljene na internetskim stranicama lokalne samouprave, posebno za svaku adresu nekretnine odnosno katastarsku česticu, ispune i pošalju ili dostave Gradu Dubrovniku. Uvođenjem ovog poreza, 2018. godine ukidaju se komunalna naknada, spomenička renta i porez na kuću za odmor. 

Trenutačno, vlasnik stana u Lapadu, površine 100 četvornih metara, plaća 46 kuna mjesečne komunalne naknade i 20 kuna naknade za uređenje voda. Dakle, godišnja obveza za ovakve stanove je 792 kune.
Koliko će isti taj vlasnik plaćati poreza na nekretnine od iduće godine, ovisi o namjeni, stanju i starosti prostora te zoni u kojoj se nalazi. Svi se ti parametri u konačnici množe s bodom koji Gradsko vijeće tek treba utvrditi do kraja studenog. Zakon kaže kako je koeficijent namjene za neizgrađeno građevinsko zemljište 0,5, za stan u kojem se živi 1, a kojega se iznajmljuje od 1 do 6, ovisno o odluci gradske uprave. Na pitanje koliko povećanje u odnosu na komunalnu naknadu mogu očekivati iznajmljivači u Dubrovniku, iz gradske uprave nisu konkretno odgovorili.

Prikupljeni prihodi od nekretnina ići će u blagajnu jedinica lokalne samouprave, u ovom slučaju Grada Dubrovnika. Za razliku od ovog poreza, komunalna naknada bila je namet koji se morao trošiti namjenski – u održavanje cesta, rasvjete, čistoće javnih površina, groblja, itd. Lani je gradska uprava imala 40,2 milijuna kuna prihoda od komunalne naknade.

Cijeli tekst o porezu na nekretnine i što sve treba prijaviti, pročitajte u tiskanom izdanju Dubrovačkog vjesnika...

27. travanj 2024 04:30