StoryEditorOCM
ZabavaFILM TJEDNA

FILM TJEDNA Hotel Artemis

Piše Gabrijela Bijelić Foto: Ilustracija
21. srpnja 2018. - 12:48

Početna ideja filma 'Hotel Artemis', distopijskog ZF filma o bliskoj budućnosti, nije nezanimljiva. U Los Angelesu 2028. izbije pobuna zbog nedostatka pitke vode. U pozadini nasilnih prosvjeda je hotel – bolnica isključivo za ranjene kriminalce. Utočištem rukovodi 'Medicinska sestra' koja od pacijenata s debelim dosjeima traži samo jedno - poštovanje kućnih pravila.

Domaćicu u bijeloj kuti tumači Jodie Foster, dvostruka oskarovka koja se filmu vratila u neočekivanom izdanju, s viškom bora i hrapavim glasnicama. Redatelj Drew Pearce (Iron Man 3) glavnu je junakinju zamislio kao oronulu ženicu na pragu starosti, potpuno različitu od FBI-eve krhke agentice koju je Foster utjelovila u kultnom 'Kad jaganjci utihnu'.

Takva zdravstvena djelatnica uronjena je u ozračje raspadajućeg hotela kao prinos dominantnom ozračju pulpa u ovom niskobudžetnom ostvarenju. Pearce upravo dogovara suradnju sa svećenikom pulpa, kolegom Quentinom Tarantinom u novom nastavku Star trek, pa malo podilaženja idolu ne treba čuditi.


Nažalost, 'Hotel Artemis' ne nudi više od poticajne premise. 'Medicinska sestra' kao stožerni lik bolnice za zločince najupečatljivija je pojavnost, iako korijeni njezine agorafobije i liječničkog umijeća nisu temeljito objašnjeni. Ostali akteri tek su skice zalutale u kadru. Primjer takvih 'padobranaca' su Jeff Goldblum i Zachary Quinto.

Prvi, filmski veteran iz 1980-tih, drugi proslavljen kao Spock iz novih Zvjezdanih staza, glume oca mafijaškog bosa i sina kao da snimaju parodiju. Pljačkaš banke-recidivist (glumački bledunjavi Sterling K.Brown) i njegova bivša djevojka plaćena ubojica (Sofia Boutella, zlica iz 'Mumije'), više su simboli negoli punokrvni delinkventi, dok div čuvar bolnice (hrvač David Michael Bautista) nalikuje hodajućem balvanu.


Dvojbene su i metode kojima se u kirurškoj praksi služi ' Medicinska sestra'. 3D printanje propucane jetre za deset godina bit će u najmanju ruku zastarjelo.

Tragično je neiskorišten i motiv građanskih prosvjeda za svima dostupnu vodu. Taj je resurs budućnosti mogao dati kontekst cijeloj priči koja je, poput malobrojnog osoblja hotela Artemis (jedna jedina liječnica trčkara od pacijenta do pacijenta, bez asistenata i antiseptika), odvojena od stvarosti.

Film je ovo koji raduje tek zbog povratka multitalentirane Jodie Foster, nipošto zbog hotelske 'infrastrukture'.
 

25. travanj 2024 19:38