StoryEditor
PločeDO KRAJA GODINE

Završetak rekonstrukcije Jadranske magistrale od Ploča do Živogošća

Piše PSD.
28. svibnja 2014. - 21:45
14012993401
Do kraja ove godine završit će se rekonstrukcija 28,5 kilometara dugačke dionice Jadranske magistrale između Ploča i Živogošća. Istaknuli su to na gradilištu u Podaci Nenad Maljković, član Uprave Hrvatskih cesta, investitora projekta, i Baldo Bakalić, voditelj Ispostave HC Split. Riječ je o jednoj od najduljih dionica uređenja državnih cesta po programu Betterment, koji se sufinancira zajmom Europske investicijske banke. Ugovorena vrijednost radova, koje izvodi Poslovna udruga Osijek koteks i Ingra, je 52 milijuna kuna, bez PDV-a, a do sada je izvedeno radova u vrijednosti od preko 26 milijuna kuna. Radovi su započeli u travnju 2012. godine, a prvih deset kilometara dionice između Ploča i Gradca, uz iznimku pojedinih detalja, već je završeno. Od polovice lipnja do polovice rujna na Jadranskoj magistrali, zbog turističke sezone, neće biti aktivnosti, kao ni prethodnih godina.Prolazi kroz dvije županijeOvo je jedna od rijetkih dionica koja se proteže kroz dvije županije, jer je dio od dvadesetak kilometara na području Splitsko-dalmatinske, a ostatak na području Dubrovačko-neretvanske županije. Još od izgradnje i puštanja u promet, polovicom 60-ih godina prošloga stoljeća, ovaj dio Jadranske magistrale bio je spominjan po nedostatku odgovarajućih mjera osiguranja pokosa, nedostatku zaštitnih odbojnih ograda, odgovarajuće hvatljivosti i odvodnje. Uz to su i prometna rješenja i komunalna opremljenost bili ograničavajući čimbenik razvoja turizma, počevši od traka za lijeva skretanja, traka za usporenje i ubrzanje, autobusnih stajališta, nogostupa, rasvjete itd. Cesta je, naime, građena prije 50 godina za obim prometa i vozila prije 50 godina. Stoga su porast prometa i potreba postavili jasne zahtjeve prema investitoru i projektantima, tako da su projektirani ulazi u naselja s lijevim skretačima, izgrađuju se nogostupi, uređuju priključci i prilazi, a s lokalnom zajednicom dogovara se izvedba rasvjete za raskrižja. Osnovni zahvat u građevinskom smislu je izrada novog kolnika sa svim potrebnim elementima.220 tisuća „kvadrata“ asfaltaU rekonstrukciju magistrale od Ploča do Živogošća, koja je trebala biti obavljena još prije tri desetljeća, utrošit će se 220 tisuća „kvadrata“ asfaltnih slojeva, s završnim slojem od eruptivca, tako da više neće biti izlijetanja i proklizavanja zbog lošije hvatljivosti. Potrošit će se preko šest tisuća „kubika“ betona za dogradnju pasica i drugih betonskih elemenata, ugradit će se više od 40 tisuća „kvadrata“ mreža za osiguranje pokosa, te 18 tisuća metara odbojnih zaštitnih ograda. Čak se i horizontalna signalizacija radi s termoplastičnim materijalima debljine tri milimetra, pa se neće trebati obnavljati svake godine. Radovi su zahtjevni, jer se moraju obavljati pod prometom, a na dionici je veliki broj krivina i loša je preglednost. Uz to, zbog neuređene odvodnje pojavila su se veća pomicanja zemljanih masa, pa se na gradilištu pojavilo jedno veće klizište, upravo kod Podace, i nekoliko manjih.Ante Šunjić
loading...

Izdvojeno

19. rujan 2020 16:20