Nakon što smo objavili video-snimak naše čitateljice s otoka Mljeta koja je snimila prelijevanje mora u brodsku garažu "Jadrolinijina" trajekta "Brestova" koji plovi na liniji od Sobre do Prapratnog, razlog navedene pojave koja je uznemirila dio putnika, posebno strane turiste, zatražili smo od vlasnika broda, dok smo vodstvo nadležne Agencije za linijski pomorski promet pitali kako ocjenjuje sigurnost plovidbe i putnika te što čine na dugoročnom rješavanju navedenog problema.
Iz riječkog brodara ”Jadrolinija” koja je 2023. godine na obalnim linijama prevezla ukupno 11,624 milijuna putnika i 3,969 milijuna vozila, od kojih na liniju broj 832 Sobra-Prapratno između otoka Mljeta i poluotoka Pelješca otpada 165.067 prevezenih putnika (što je rast od čak 13 posto u odnosu na 2022.godinu) te 64.880 vozila (porast od 11,9 posto u odnosu na 2022.godinu) dobili smo sljedeći odgovor:
- Sigurnost putnika u "Jadroliniji" uvijek je na prvom mjestu. U snimljenom slučaju na trajektu "Brestova" sigurnost putnika nije ni u kojem slučaju bila ugrožena. Uslijed udara jakog juga koje je u posljednje vrijeme u nekoliko navrata puhalo, došlo je do otpadanja gumene zaštite na pramčanoj rampi, što je razlog ulaska vode. Taj nedostatak nikako ne utječe na plovidbu i maritimne sposobnosti samog trajekta, no i on će svakako biti uklonjen u što je moguće kraćem roku, odgovor je "Jadrolinije" koja povodom navedenog putnicima zahvaljuje na razumijevanju.
Ravnateljica Agencije za linijski pomorski promet Paula Vidović pozvala se na očitovanje koje je agencija dobila od "Jadrolinije" te u odgovoru navela:
- Kako ste već upoznati, brodar u svom očitovanju o navedenoj situaciji ističe kako sigurnost putnika nije bila ugrožena, a kao razlog za otpadanje gumene zaštite na pramčanoj rampi navodi udar jakog juga. Svakako, brodar je sukladno sklopljenom ugovoru dužan voditi računa da je za vrijeme obavljanja javnog prijevoza brod sposoban za plovidbu sukladno odredbama Pomorskog zakonika. Možemo Vas obavijestiti kako smo od brodara zatražili da žurno promijeni gumenu zaštitu na pramčanoj rampi m/t "Brestova" kako više ne bi dolazilo do prodora mora na palubu broda".
Inače, prema javno dostupnim podacima Hrvatskog registra brodova, ”Brestova” je ro-ro brod dužine 57 i širine 16 metara te uz bruto tonažu 2315 tona ima nosivost (deadweight) od 482 tone. Brod je pod prvotnim imenom "Bisan" izgrađen 1985. godine u japanskom brodogradilištu "Fujiwara Shipbuilding" u gradu Imabariu, a 1999. godine je prelaskom u bijelu flotu "Jadrolinije" dobio ime po istarskom gradiću ispod obronaka Učke. Taj trajekt većinom održava lokalne linije riječkog, odnosno kvarnerskog plovidbenog područja, a na liniju Sobra-Prapratno stigao je kao privremena zamjena za "Jadrolinijin" veći brod, trajekt "Valun" koji se već znatno bolje iskazao na istoj liniji.