Dva su dana ostala do svečanog otvaranja Pelješkog mosta. O 1277 dana radova na najvećem infrastrukturnom objektu u povijesti samostalne Hrvatske, količini materijala u 2.404 metara dugom objektu, izgradnji pristupnih cesta koje će biti puštene u promet zajedno s mostom 26. srpnja, prenosi Jutarnji, ali i dovršetku cijelog projekta Cestovno povezivanja s južnom Dalmacijom, na N1 razgovarali su s jednim od ključnih ljudi ovog graditeljskog pothvata, predsjednikom Uprave Hrvatskih cesta Josipom Škorićem.
“Zadnje su pripreme u tijeku za tu veliku svečanost, u koju smo uložili puno truda i rada. Mislim da s veseljem možemo čekati utorak i dijelim veselje stanovnika s juga. Za realizaciju ovog kapitalnog projekta bila je važna analiza rizika, procjena situacija koje mogu da se dogode. Zakačio nas je i koronavirus, pa i postkovid problemi – skok cijena. Kineska tvrtka uvedena je 31. srpnja 2018. u projekt. Most je 27. siječnja prošao tehnički pregled. I dio pristupnih cesta je gotov, pa nakon svih posebnih situacija koje smo rješavali u hodu možemo reći da ćemo 25 kilometara prometnice pustiti u utorak”, rekao je Škorić.
Istaknuo je trud ljudi koji su danonoćno radili u zadnja tri mjeseca, unatoč nehumanim uvjetima.
Izazovi prilikom izgradnje
“Imali smo najviše posla s uspostavljanjem povjerenja izvođača i naručitelja, odnosno izvođača i nas. Svi smo bili svjesni da radimo na poslu koji je iznad osobnih interesa i stavova i da svi moramo raditi timski, te da je to jedino jamstvo da će se taj projekt privesti kraju onako kako to želimo”, rekao je Škorić.
Potom je iznio brojke o materijalu koji je utrošen na izgradnju mosta.
“U rasponsku konstrukciju ugrađeno oko 33.600 tona čelika. Most je poseban i po tome što je prvi put temeljenje izvršeno s pilotima u komadu od 130 metara, ugrađeno je 1100 tona kosih zatega, 68.000 tona betona je ugrađeno u most – beton koji nije ugrađivan u Hrvatskoj i koji je visoke čvrstoće. Niz podataka ukazuje na sve izazove koje smo imali prilikom izgradnje”, rekao je Škorić.
Naglasio je kako su svi uključeni u izgradnju dali sve od sebe da ovaj projekt uspije ovako kako danas izgleda.
“Most je prava sinteza strukture, arhitektonskog rješenja i krajolika – diskretan je, a potpuno fascinantan po svom oblikovanju.
S izvođačima ćemo dati sve od sebe da pristupne ceste budu gotove do kraja godine. Način obračuna eskalacije cijena je riješen i čim primimo zahtjeve grčkog izvođača radova za četvrtu fazu krenut ćemo u njihovo rješavanje. Nadam se da da ćemo do kraja godine moći očekivati završetak pristupnih cesta”, rekao je Škorić.
Ograničenja za korištenje mosta?
Cijena projekta za četiri dionice iznosi tri milijarde i 200.000 kuna – to su nadzor i radovi.
“Dvije milijarde i 80 milijuna kuna je most, 511 milijuna kuna je grčka tvrtka ugovorila posao na trećoj i četvrtoj dionici, te je druga tvrtka ugovorila 488 milijuna kuna na drugoj dionici. Najmanje povećanje očekujemo na materijalima, jer smo ih nabavili prije krize”, rekao je Škorić.
“Dobili smo preporuke revizije cestovne sigurnosti da za teški teret i prijevoz opasnih tvari zatvorimo promet do kraja turističke sezone, jer je prolazak kroz Ston najveći problem. Sutra se donosi odluka o tome hoće li tako biti najmanje do kraja sezone ili do potpunog završetka pristupnih cesta”, zaključio je Škorić za N1.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....