Puna četiri mjeseca nakon što se u trajektnom pristaništu Prapratno na poluotoku Pelješcu dogodila teška prometna nesreća u kojoj je život izgubila jedna žena, posjetili smo Prapratno i uvjerili se kako to turističko mjesto diše punim plućima, a o tragediji se tek sporadično priča.
Podsjetimo, 19. ožujka oko 23 sata BMW s četvero Splićana se velikom brzinom spustio od raskrižja Pelješke, odnosno državne ceste D-414 i odvojka za pristanište u Prapratnom i preko rampe za ukrcaj, odnosno iz ukrcaj u trajekta upalo u more. Očevidom na platou pristaništa nisu uopće uočeni nikakvi tragovi kočenja, što je uputilo na zaključak da je vozač BMW-a vozio velikom brzinom, ali i to kako je nedovoljno poznavao prometnicu te je, umjesto da produži za Split, pogrešno skrenuo ka trajektnoj luci za Mljet.
Kako se moglo i očekivati, o događaju se još uvijek najviše priča među gostima pristanišnog caffea ”Morsko jaje”, vlasnika Eugena Uvodića. Ipak, uz odmahivanje rukom i priznanje kako na odmoru ne žele pričati o tužnim događajima nego se žele opustiti, putnici za Mljet koji i inače najčešće putuju tim trajektom, ističu kako je sad situacija vidljivo bolja:
-Imam dojam kako je cijelo pristanište osvijetljeno da ne može bolje. Ipak, mislim kako onog vozača, blago pripitog, ni rampa ne bi bila spriječila da s onakvom vožnjom ne završi u moru zajedno s troje suputnika. Svemu je presudila upravo velika brzina. Mislim da je Lučka uprava odradila svoje, ali da još trebaju i ostali. Jer, do danas iz smjera Splita uz suvremenu prometnicu još uvijek nema obavijesti da je riječ o trajektu za Mljet, dok iz smjera Dubrovnika ta obavijest postoji, na magistrali. Moguće da je tabla postavljena i da je mi otočani nismo vidjeli, ali ako već na tablama piše Korčula, Ston, Dubrovnik i ako su uredno navedena sva usputna mjesta po Pelješcu, zašto se nije zalijepio i naziv ”Mljet” ili postavila dodatna tabla?- vatreno i pomalo ”lokalpatriotski”, riječima punim ljubavi za rodni otok reče nam jedna Mljećka.
Za sve smo se obratili i ravnatelju Lučke uprave Dubrovačko-neretvanske županije, kapetanu Antunu Banovcu koji nam je rekao:- Lokacije prometne signalizacije su određene prometnim projektom i ne mogu se mijenjati bez izrade novog prometnog projekta. Na mjestu postojećeg znaka opasnosti, upozorenja na blizinu morske obale je postavljen dodatni uređaj – treptač koji bljeskovima dodatno skreće pažnju na prometni znak. Plato pristaništa je osvijetljen javnom rasvjetom, tako da je iz vozila koja idu prema luci spuštajući se prilaznom cestom jasno vidljivo da se radi o luci i da ne postoji nastavak ceste. Svaku se večer, po isplovljenju zadnjeg trajekta, na početak platoa stavljaju mobilne ograde da se dodatno skrene pažnja na završetak ceste- rekao nam je kap Banovac i dodao:
-Nažalost, bez obzira na sve mjere, uvijek se može dogoditi da se iste previde i da dođe do tragedije!