StoryEditorOCM
NeretvaOdržana promocija video radionice

Narodna knjižnica Ploče: „Grad kao pozornica za čitanje“

Piše ante šunjić
3. veljače 2022. - 08:40

Povodom Svjetskog dana čitanja naglas, u Narodnoj knjižnici Ploče održana je promocija video radionice "Grad kao pozornica za čitanje".

Tijekom dvosatne radionice pločanskim osnovcima grad se otvorio kao velika učionica nudeći različite pozornice za čitanje pločanskih autora.

Čitati glasno i javno tekstove s kojima se prvi put susrećeš, čitati ih zaigrano i suradnički pred kamerama nije lako, ali otvara nove poglede i spoznaje.

Tog burovitog dana učenici, koji su prema iskazanom interesu sudjelovali u prvoj projektnoj radionici „Grad kao pozornica za čitanje“, razbijali su predrasude o čitanju kao dosadnoj i jednoličnoj aktivnosti. Čitali su bez pripreme i drugačije. I pri tom se dobro zabavili.

Projekcija kratkog videa koji je snimio Studio Idearium opet je sve sudionike okupila u Narodnoj knjižnici Ploče baš na Svjetski dan čitanja naglas. Oduševljeni videom svoj su interes za daljnji razvoj projekta iskazali kratkim osvrtima.

„Budući je 2021. proglašena godinom čitanja, a 2022. godinom mladih, i ova inicijativa slijedila je ideju koja kaže da nas čitanje odvodi u

1. "svjetove koje nikada ne bismo vidjeli" - mi smo učinili jedan mali obrat, upravo u svijetu kojeg vidimo tražili smo nove načine gledanja tog svijeta,

2. "upoznaje nas s ljudima koje nikada ne bismo upoznali" i ovdje smo fokus postavili na pločanske autore, pjesnike i pisce koji dotiču tlo grada, a da ih učenici ne poznaju, ili ne znaju za njihovo stvaralaštvo..

3. "omogućuje osjetiti emocije koje inače ne bismo osjetili"..i zato smo čitali domaće autore, čitali i hodali, čitali i plovili, zajedno čitali i ležali uz Neretvu, čitali i slušali, čitali u krugu, čitali pred ogradom, čitali van okvira, čitali svjesno i zapažali, čitali u prirodi i društvu, čitali zborski....i sve to zabilježili kamerom, kako bi čitanje grada, čitanje u gradu i čitanje o gradu ostala jedna posebna aktivnost za učesnike!“, poručili su organizatori manifestacije.

Čitanje kao vještina, psihološki proces i najnovija prilagodba živčanog sustava potrebama komunikacije i kulture proučava se odavno. To je vještina bez koje se ne može i važno je usvojiti je u dječjoj dobi. Čitanje, a posebno čitanje na glas, je poseban oblik aktivnosti, i u ovom projektu Grad kao pozornica za čitanje, na malo drugačiji način se provela nastava hrvatskog jezika. Istražiti vlastiti grad, čitati domaće autore, u skupini, na ulici, u buci, fotografirati i snimati proces, bio je mali eksperimet i učenicima i voditeljima i snimateljima.

26. travanj 2024 14:15