I u ovoj školskoj godini učiteljica iz osnovne škole Stjepana Radića u Metkoviću, Marijana Curić nagrađena je svjetskom nagradom Global Teacher Award 2022 koju dodjeljuje ugledna obrazovna agencija AKS Education Awards iz Indije, a dodjeljuju je učiteljima koji poučavanjem stvaraju bolje društvo, onima koji su posvećeni svojoj profesiji.
Dodjela nagrada upriličena je na svjetskoj konferenciji u New Delhiju tijekom koje je održano i više predavanja i razmjene dobrih praksi uz vesela druženja nagrađenih učitelja.
- Sudjelovala sam u dvosatnoj Panel diskusiji na temu Delivering quality education and achieving a happy classroom- Pružanje kvalitetnog obrazovanja i postizanje sretne učionice‘ koju je moderirala Ms Oshima Mathur. Izneseno je nekoliko istaknutih napomena o važnosti stvaranja sigurnog i pozitivnog okruženja za učenike u odgoju, te razvoju kognicije i ponašanja važnih za uspjeh učenika. Tijekom panel diskusije predstavila sam hrvatsko školstvo, načine svoga rada i rad i djelovanje OŠ Stjepana Radića u Metkoviću-istaknula je nagrađena učiteljica Marijana Curić.
Panelisti su bili iz različitih dijelova svijeta te su podijeljena znanja, iskustva i stavovi doprinijeli uočavanju zanimljivosti i raznolikosti školskih sustava i načina poučavanja.
Ovo najnovije priznanje bila je ujedno i prigoda da se podsjeti na odgojno-obrazovni rad ove učiteljice koju njezini sadašnji i bivši učenici obožavaju.
- U prošloj školskoj godini s učenicima sam radila na cjelogodišnjim međunarodnim eTwinning projektima "Detektivi kulturne baštine" i "Matematika ujedinjuje". Projekt o kulturnoj baštini proveden je kroz vođeno istraživanje gdje su bili prioritetni načini "učiti kako učiti" te razvoj digitalnih i čitalačkih vještina. Učenici su istraživali, pravili bilješke i izdvajali ključne pojmove te ih prenosili u digitalni oblik. Upoznali su se s nekim web 2.0 alatima i s Power Pointom- uživali su u stvaranju. Radili su u parovima i u malim timovima pa su tako uz rad razvijali i međusobno prijateljstvo-pojašnjava nam učiteljica Marijana.
Projekt "Matematika ujedinjuje" je međunarodni projekt kojim se učenicima približavaju matematički sadržaji kroz igru, a matematičkim jezikom se svi ujedinjujemo i povezujemo matematiku sa svakidašnjim životom jer je ona svugdje oko nas. Učenici su s učiteljicom obilježili neke važne dane kao što su Tjedan kodiranja, Svjetski dan matematike, Dan učionice na otvorenom i Dan sigurnijeg interneta.
Učenici su upoznali neke web alate koji su im pomogli da brže i točnije računaju, da razviju vještine izvođenja četiriju računskih operacija. Jedan od alata je 99Math koji pruža učeniku mogućnosti da izabere nivo igre, da odredi vrijeme trajanja igre, a učitelju daje mogućnost praćenja napretka učenika. Osim toga učenici su igru mogli provoditi i natjecateljski putem zajedničkog koda. Upoznali su Napier Sticks- igru koja im je poslužila za vježbu tablice množenja. Igrali su i igre sa slikama papirnatih novčanica - situacije povezane sa svakodnevnim životom, u trgovini, prodaja i kupovina je uvijek zanimljiva. Upoznali su se i s klasičnom Geogebrom, istraživali njezine mogućnosti, isticali su točke, crtali dužine i mjerili ih, crte i vrste crta, geometrijske likove i tijela. Upoznali su se i s fraktalom Sierpinski trokut, gradili su građevine pomoću drvenih kocaka, stvarali papirnate i plastične modele sa zadatcima. Imali su i Pizza party i pravi i matematički vježbajući odrediti polovinu, trećinu, četvrtinu, pa i složenije zadatke. Izradili su papirnate fleksagone različitih boja u koje su postavili zadatke i ispitivali jedni druge.
Matematičke priče i zadatci koje je nagrađena učiteljica odrađivala sa svojim učenicima našli su svoje mjesto u zajedničkom kvizu i na eTwinning stranicama, zaključila je nagrađena učiteljica koja se ovom prigodom posebno zahvalila ravnateljici škole prof. Boženi Nikoletić na podršci u nominaciji.