Nedavno nam se obratio Korčulanin revoltiran Odlukom KTD-a Hober zbog koje ne može držati automobil parkiran u gradskoj garaži duže od 10 dana. Iako plaća godišnju kartu za garažu, automobil mora premještati iz jednog mjesta na drugo inače slijede penali, oni novčani.
Dolaskom nove vlasti u Gradu Korčuli svjedočimo blagom poboljšanju i regulaciji prometa, no muke po parkingu za Korčulane i dalje traju. Ovog nam se puta obratio stariji Korčulanin, pomorac, koji je svoj osobni automobil držao u garaži otprilike šest mjeseci godišnje dok bi boravio na brodu. Nedavno je shvatio kako to više ne može.
Korčulanin je kupovao tromjesečnu parkirnu kartu za gradsku garažu u Trgovačkom centru Spot. Zapravo bi kupio dvije i pola godine bi njegov automobil provodio parkiran na sigurnom, u gradskoj garaži. KTD Hober krajem prošle godine ukida mogućnost kupovine tromjesečne karte pa je Korčulanin, bez puno razmišljanja, kupio godišnju parkirnu kartu u namjeri da garažu koristiti samo onih pola godine koje provodi na brodu. Budući da je osoba s prebivalištem u Korčuli, godišnju je kartu platio 140 eura, dok će osobe koje nemaju prebivalište u Korčuli za godišnju kartu izdvojiti 220 eura.
Međutim, KTD Hober mu je pomrsio planove. U prosincu prošle godine donosi Odluku kako će neprekidni boravak vozila duži od 10 dana naplatiti dodatno i to 3 eura (22,60 kn) po svakom danu nakon desetog. Budući da je Korčulaninu nezgodno organizirati osobu koja će svakih deset dana premještati automobil, odustao je od parkiranja u garaži za koju ima cjelogodišnju pretplatničku kartu.
U Hoberu ne vide ništa sporno, dapače. Nisu objasnili zašto je ukinuta mogućnost kupnje tromjesečne karte, a trenutne su opcije kupiti cjelogodišnju, ili, ako vam je to previše, mjesečnu kartu za garažu u iznosu od 40 eura. Navode kako je pravilo 10 dana uvedeno sukladno svim važećim propisima.
„Ovakva odluka donesena je u cilju povećanja protočnosti parkinga, omogućavanja korištenje parkirališta što većem broju korisnika. Naime, u slučaju kada je broj parkirališnih mjesta ograničen, odnosno znatno manji od broja vozila koja imaju namjeru korištenja parkinga, naročito u sezoni, potrebno je ograničiti vrijeme boravka vozila na parkingu. Zbog istog razloga na nekim parkiralištima nije dozvoljeno parkiranje dulje od dva sata, tako da je ovo prilično „liberalna“ mjera“, odgovorili su iz KTD-a Hober napominjući kako pravilo 10 dana još uvijek nije konzumirano, sankcija nije izrečena niti jednom otkad je Odluka na snazi, već je više služila kao upozorenje.
Žele li time reći da je sankcija od 3 eura u formi zastrašivanja, a da na terenu nitko neće pregledavati i brojiti dane parkiranim automobilima, nije jasno. Osim toga, nakon što građanin Korčule plati 140 eura za godišnju kartu, ta mu ista karta ne garantira mjesto u garaži što je posebno bolno tijekom ljetnih mjeseci i turističke sezone. Nismo uspjeli pronaći podatak koliko točno parkirnih mjesta ima gradska garaža, ali neslužbeno doznajemo da ih je manje od 200. Tijekom turističke sezone, broj vozila u Gradu Korčuli se utrostruči pa garaža kao najjeftinija opcija sigurnog parkinga relativno blizu gradskom centru puca po šavovima, a lokalci s uredno plaćenim godišnjim kartama pronalaze alternativne metode dolaska na posao. Također je nejasno što će točno dobiti ako pretplatnik s godišnjom kartom odluči zaista svakih 10 dana s jednog parkirnog mjesta u garaži premjestiti automobil na drugo, jedno će parkirno mjesto i dalje biti zauzeto, ali, na primjer, na različitoj etaži.
Međutim, pitamo se što bi bilo kad bi većina građana odlučila gradsku garažu koristiti kao skladište za svoja osobna vozila. Doduše, skladište nije besplatno, 140 eura godišnje je 0,38 eura po danu (manje od 3 kune), no neki su limeni ljubimci prilično skupocjeni pa vlasnici smatraju takav tretman prema svojim automobilima opravdan. U tom bi se slučaju gradska garaža pretvorila u, metaforički rečeno, suhi vez za osobna vozila. Tko je u pravu, procijenite sami.
Osim gradskom garažom, KTD Hober upravlja nizom parkirališta u Korčuli, parkiralištem na Obali Vinka Paletina, na Obali korčulanskih brodograditelja, parkiralištem na krovu Trgovačkog centra Spot, parkiralištem na Putu Sv. Luke te na Obali dr. Franje Tuđmana. Samo od gradske garaže Hober godišnje uprihodi nešto više od 450 tisuća kuna, a ukupni godišnji prihod svih parkirališta iznosi nešto manje od milijun i 600 tisuća kuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....