Ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković boravio je danas u Korčuli. Razlog tome je početna konferencija jednog od najvećih projekata u povijesti otoka, izgradnje nove luke Korčula, luke Polačište.
Nakon što je posjetio Trpanj gdje je obnova rive vrijedna više od 17 milijuna kuna gotova, ministar Butković je sa suradnicima sudjelovao na početnoj konferenciji projekta Izgradnja nove luke Polačište u hotelu Port 9. Na konferenciji koju je otvorio domaćin, ravnatelj Županijske lučke uprave Ante Tvrdeić, a potom i ministar, sudjelovali su još saborski zastupnik Branko Bačić, župan Dubrovačko-neretvanske županije Nikola Dobroslavić i njegov zamjenik Joško Cebalo, gradonačelnica Grada Korčule Nika Silić Maroević, predsjednik Uprave ACI-ja Kristijan Pavić, predsjednik Jadrolinije David Sopta, ravnateljica Agencije za obalni linijski promet Paula Vidović, direktor ACI marine Korčula Marko Skokandić i brojni predstavnici medija, uzvanici i gosti.
Projekt vrijedan nešto manje od 190 milijuna kuna financirala je Europska unija s 85 posto sredstava iz Kohezijskog fonda, 15 posto osigurano je iz Državnog proračuna Republike Hrvatske, a Korčulanima će donijeti novu luku nekoliko kilometara udaljenu od središta grada na koju će iz Dominča premjestiti najfrekventniju otočnu liniju 634 trajekt Dominče – Orebić. Osim trajekta, u novoj će luci biti i pristanište za brze katamaranske linije, brodske linije, brodove za domaća kružna putovanja, dok će kruzeri čije je legalno sidrište u Pelješkom kanalu u luci Polačište pronaći i međunarodni granični prijelaz. Korčulani će uskoro zaboraviti na prometne kolapse tijekom ljetnih mjeseci kad se red za trajekt protezao više od kilometra, a vožnja do Pelješca s dosadašnjih 15 minuta smanjit će se na sedam. S druge strane kanala uskoro se očekuje i početak radova na novoj luci Perna u koju će se izmjestiti trajektno pristanište iz središta Orebića. Kako doznajemo od ministra Butkovića, građevinska dozvola je spremna, luka Perna s obilaznicom ide u sljedeću financijsku perspektivu, čeka se nova kohezija.
Radovi na novoj luci Polačište započeli su u rujnu, gradilište je formirano, a uskoro se očekuje i teška mehanizacija. Bit će to gradilište do sad neviđeno Korčulanima, a izvođači radova su odabrana zajednica ponuditelja Aqua mont service d.o.o. Srbija i Aqua mont service d.o.o. Hrvatska. Trajanje radova Ugovorom je predviđeno na 30 mjeseci što znači da će Korčulani novu luku otvoriti početkom 2025. godine.
Nakon što je obišao radove u Polačištu, ministar Butković je sa suradnicima posjetio i ACI marinu u Korčuli gdje je, kako ističe, Uprava ACI-ja imala sluha za investiciju obnove glavnog lukobrana. Ako luci Trpanj, Polačištu i lukobranu u marini dodamo i druge projekte obalne infrastrukture realizirane u posljednjih nekoliko godina, možemo zaključiti kako svjedočimo renesansi koja se događa na hrvatskoj obali, zaključuje ministar. Prije nekoliko godina obnovljena je i riva na Dominču, rekonstruiran je Puntin, izgrađena su dvije pontonske luke za komercijalne vezove u Luci Uš i u Račišću, a novi pomorsko-putnički terminal u Veloj Luci je pri kraju.
„Ulaganja u hrvatsku obalu, gradnju novih luka i obnovu postojećih, dosežu dvije milijarde kuna zahvaljujući europskim i nacionalnim fondovima. Što se tiče korištenja tih sredstava, Dubrovačko-neretvanska županija predvodi po broju projekata i visini financiranja, u tijeku je pet velikih projekata vrijednosti 600 milijuna kuna. Odluka Vlade RH o velikom investicijskom ciklusu za našu obalu je bila dobra, čestitam ŽLU Korčula, Gradu Korčuli i svima koji su pomogli u realizaciji projekta“, poručio je ministar Butković.
Nova luka Polačište s pristupnom cestom od Lokve dužine kilometar i 200 metara bit će rješenje za brojne prometne probleme ovog dijela otoka, no što je s Korčulanskim mostom? Saborski zastupnik Bačić u srpnju je na svečanoj sjednici Grada Korčule započeo raspravu o povezivanju otoka s kopnom i to mostom što je izazvalo brojne polemike među otočanima, ali i brojne medijske natpise.
„Svaki projekt koji je razvojni donosi nove perspektive, najbolji je primjer Pelješki most. Ja načelno podržavam izgradnju Korčulanskog mosta, ali treba projekt dobro pripremiti i vidjeti na koji ga način realizirati“, izjavio je ministar Butković.