Nakon splitske premijere, dokumentarac ‘Gitak TV – Prvih 20 godina’ prikazan je i u najistočnijem otočnom naselju, a producent filma Maroje Sabljić priznao je da se u kultnu komičarsku skupinu zaljubio baš u Lumbardi.
“Bilo je to davne 2005. godine kad smo se Ante Šestanović, današnji direktor TZO Lumbarda i ja družili bez nekog konkretnog posla i gledali gluposti s CD-ova jer je YouTube bio u povojima. Baš mi je on pokazao Gitak TV i na prvu nisam kužio što je smiješno. Kasnije sam to čuo od puno ljudi, njihov je humor sporovozni, treba mu vremena da te osvoji, ali kad te osvoji postaneš Gitak fanatik”, prisjetio se Maroje Sabljić koji je opčinjenost kultnim kolektivom odlučio zapečatiti dokumentarcem.
Pomaknuo granice humora
“Meni je odmah bilo smiješno, moram priznati”, našalio se direktor Šestanović koji je zaslužan da je Lumbarda nedavno imala premijeru tek nekoliko dana nakon splitske.
Iako je Gitak TV primarno vezan za splitsku i dalmatinsku scenu, satirični fenomen čiji format podsjeća na njihove prethodnike Top listu nadrealista proširio se poput šumskog požara na cijelu Hrvatsku i šire. Ta je činjenica zapravo nevjerojatna ako je stavimo u kontekst ondašnjeg vremena, a to su počeci 2000-tih kad je YouTube u Hrvatskoj bio u povojima, a flat rate internet slabo poznat pojam. Dalmacija je brzo prepoznala satirični, kritički, aktualni i prije svega duhoviti humor splitske scene, a vjerojatno su studenti u Zagrebu skečeve, koji su se pobožno čekali, a potom danima i komentirali, raširili po drugim dijelovima lijepe naše. Gitak TV pomaknuo je granice televizijskog humora prije 20 godina, a za mnoge su i danas ostali avangarda.
Oni stariji sjetit će se fantastičnih skečeva poput “Košarka”, “Čovjek-jogurt”, serijal “Mare Librum” od kojih je najpopularniji “Stalak za lakat”, “Oko sokolovo” i mnogih drugih, a autorske baze peteročlane ekipe i danas se koriste i prepričavaju. Ipak, Gitak TV bio je i ostao dio splitskog undergrounda za kojeg popularni televizijski mainstream nije pokazao angažirani interes pa nas je iznenadio dokumentarac o njihovoj društvenoj ostavštini koja je, sudeći prema interesu publike, veća nego smo mislili.
Dokumentarac možemo zahvaliti Maroju i njegovoj, kako sam kaže, tovarskoj upornosti. Tijekom korone došao je na ideju oživjeti Gitak kako bi široj publici približio, kaže, taj jedinstveni “feel good” osjećaj koji pruža, no bezuspješno, ekipu je život odnio u različitim smjerovima, a Gitak je ostao tek fenomen iz prošlosti. Ipak, Maroje se nije obeshrabrio pa je privolio dvojicu, Bernarda Perić a.k.a. Denu Izbornika i Matu Peruzovića, snimili su serijal od šest epizoda ususret Europskom nogometnom prvenstvu 2021. u kojem su Deni gostovala brojna poznata imena iz svijeta nogometa.
Šarmantan kolektiv
Budući da je serijal bio izvrsno prihvaćen, Maroje je došao na ideju napraviti hrvatsku verziju humoristične serije The Office (U uredu).
“Iako smo Bernard i ja planirali raditi na scenariju, tijekom 2021. nismo napisali niti slova, a pilot nikad nije snimljen. Dosjetio sam se onda napraviti dokumentarac kako bi podsjetili ljude na šarmantan kolektiv te kako bi vidjeli zapravo koliki je njihov utjecaj”, smijući se priča Maroje.
Redatelj dokumentarca je Vanja Nikolić rođen u Čakovcu i to 90-ih, no svejedno za medije priznaje kako je prijedlog odmah prihvatio budući da je i njega zahvatio internetski fenomen Gitka TV. U dokumentarcu nećete vidjeti razgovore s članovima kultnog kolektiva, ali hoćete s Mirkom Fodorom, Joškom Lokasom i bendom TBF kao i prolaznicima na ulici koji su se rado, smijući se, prisjećali popularnih skečeva. Dokumentarac je hommage kolektivu uz kojeg su odrasle brojne generacije te koji je danas upisan u dalmatinske legende, a znamo da to nije lako.
“Ako se želite prisjetiti svoje mladosti ili ste samo loše volje, pogledajte skeč, dva i bit će vam odmah bolje”, savjetovao je ozbiljno Maroje.