StoryEditorOCM
KonavleNAČELNICI O KOLAPSU

Lasić: ‘Problem gužvi je eskalirao dolaskom autoceste do Ploča i otvaranjem Pelješkog mosta, a bit će još gore!‘ Nardelli: ‘Gašenje semafora kroz Župu nije rješenje!‘

Piše Gabrijela Bijelić
30. srpnja 2024. - 07:33
Nesnosne gužve kroz Konavle i na graničnim prijelazima zbog pojačanog prometa u ljetnim mjesecimaBožo Radić/Cropix

Napad na dvojicu Konavljana proteklog vikenda nedaleko Graničnog prijelaza Karasovići rezultirao je kaznenim prijavama za nasilničko ponašanje albanskim državljanima koji su u gužvi verbalno i fizički napali starosjedioce, misleći da se pokušavaju preko reda probiti naprijed kroz kolonu.

Pogranični incident i dalje je glavna tema razgovora u Konavlima, mještani su ogorčeni, a načelnik Božo Lasić ih u potpunosti podržava:

image

Božo Lasić

Tonci Plazibat/Cropix

- Problem s ovim nesnosnim gužvama na graničnim prijelazima ranije nije bio toliko izražen, eskalirao je u zadnje tri, četiri godine. Na Konavle se pojačao pritisak dolaskom autoceste do Ploča, napravljen je Pelješki most, što je sve dovelo do pogoršanja stanja pograničnog prometa. Prema mojim informacijama, tamo nema dovoljno ljudi zaposlenih na carini i policiji. Neću nikog kriviti, te službe se maksimalno trude, ali ostaje problem tog softwarea i hardwarea na granici. Za pregled jednog vozila i skeniranje dokumenata traje od 5 do 10 minuta, naravno da se zbog tih kontrola stvaraju kolone. Schengenski režim je problematičan i promet svakako treba ubrzati, a kako – ja ne znam, nisam stručnjak i neću nikog docirati. No isto tako znam da ništa sveto pismo, niti može biti, treba nešto mijenjati – uvjeren je načelnik Konavala. Upitan je li uopće i kako moguće smanjiti prometne gužve, ističe:

- Teško mi je govoriti o rješenjima, nisam stručnjak, ali u aktualnoj situaciji mislim da bi pomoglo otvaranje još dvije ili tri trake, pa i četiri na Debelom brijegu a po potrebi i na Kobili, s tim da bi i državnu cestu koja ide od skretanja za Molunat do Kobile i prolazi kroz Vitaljinu, trebalo hitno rekonstruirati. Koliko znam, u tijeku je projektiranje, ako već nije i gotovo. S tom rekonstrukcijom bi hitno trebalo započeti, iako u perspektivi nije sigurno da bismo i time riješili problem. Brza cesta će se napraviti kad-tad, kao i autoput, a tako će, bojim se, samo porasti pritisak i problemi na graničnom prijelazu – strahuje Lasić koji kaže kako Općina ne može dopustiti da lokalno stanovništvo pati zbog kilometarskih kolona:

image

Smeće uz prometnice

Bozo Radic/Cropix

- Ljudi ne mogu više doći do svojih kuća i posjeda. Naša čeljad, kad ide doma s posla iz Zračne luke, iz Cavtata i iz Dubrovnika u istočni dio Konavala mora na temperaturi od 30 i više stupnjeva čekati uru ili dvije vremena da dođu kući. A u isto vrijeme imate putnike koji čekaju da prijeđu granični prijelaz po više sati, tri do četiri. To je frustrirajuće za obje strane. Raste nervoza, ne čudi onaj incident koji se dogodio za vikend. Bilo je pitanje vremena kad će eskalirati, a nije isključeno ni da će se ponoviti. Ljudi su s razlogom nezadovoljni. Evo, preksinoć smo imali situaciju da je dio vozila bio usmjeren prema Graničnom prijelazu Kobila, sve je do Višnjića bila kolona. U deset ura uvečer su vozači nervozno trubili, svirali, ljudi uvečer ne mogu spavati pa me zovu mogu li intervenirati putem policije. To su sve nedopustivi problemi na koje nailazimo – smatra Lasić i ukazuje na još jedan, možda i gori:

- Imate cijele gomile smeća uz cestu. Na tone. Neću nikoga izdvajati i govoriti da nema kućnog odgoja pa baca otpad uokolo, ali činjenica je da se smeće gomila. Godinama na to upozoravamo, pokušavamo s Hrvatskim cestama dogovoriti da našim općinskim komunalcima prebace održavanje čistoće uz cestu i da im se za to plati, ali nikako ne uspijevamo. Mi ljude šaljemo na magistralu da čiste bez ovlaštenja i da im se bilo što dogodi, bio bi kriv i direktor Čistoće i ja kao načelnik. I u nedjelju navečer sam obišao cijelu trasu od Grude do Debelog brijega, to je smeće nevjerojatno, pravi pravcati užas! U razgovoru s Hrvatskim cestama govorimo o otpadu, a rekonstrukciju prometnica tražimo godinama. Projekt rekonstrukcije državne ceste je, mislim, gotov, bio je problem imovinsko-pravni, cesta nije bila uknjižena i nije se moglo raditi na toj nama važnoj dionici, projektu skretanja za Molunat do graničnog prijelaza Kobila – zaključuje Božo Lasić i najavljuje kako će već u ponedjeljak državnim institucijama poslati pisani apel kojim se traže konkretni koraci za prevladavanje stanja.

image

Kolone kroz Vitaljinu

Čitatelj/

Upitan je li s problematikom kilometarskih kolona upoznao i resornog ministra koji je uoči vikenda obišao novu cavtatsku rivu, Lasić kaže:

- Ministar Butković mi je u petak obećao ubrzanu rekonstrukciju ceste prema granici, a što se tiče Schengena, Ministarstvo financija, odnosno Carinska uprava, moraju tu nešto poduzeti da se smanje gužve.

Lasićev kolega Silvio Nardelli, načelnik Župe dubrovačke, svjestan je prometnog preopterećenja Jadranske magistrale kroz Župu:

- Frekventnost prometa pokazuje 24-25 tisuća vozila na brojaču prometa u Kuparima, bojim se da ovih dana doseže i 29 tisuća, stanje postaje neizdrživo. Neki spominju gašenje semafora na raskrižju Poslovna zona i Srebreno kao olakšanje, ali time stvar postaje još dramatičnija, u Župi uključivanje na državnu cestu na bilo kojem raskrižju na državnoj cesti postaje nemoguća misija. Bez obzira na gužve držim da treba držati semafore uključenima – kaže Nardelli koji trenutalno ne vidi nijedan način za fizičko smanjenje prometnih gužvi:

image

Silvio Nardelli, načelnik općine Župa dubrovačka

Dubrovački Vjesnik/

- Jedino što može riješiti problem je brza cesta, bez obzira koja bila trasa, gornja ili donja, preko mosta iznad Omble, svejedno, bilo koje rješenje je bolje od nikakvog. Previše godina smo propustili, Župa s Gradom Dubrovnikom, Županijom i Hrvatskim cestama mora naći najmanje loše rješenje. Nažalost, trenutačno nije utvrđen koridor za dvotračnu brzu cestu. Nakon utvrđivanja trase čeka nas izrada dokumentacije, od idejnog rješenja i studije utjecaja na okoliš, preko idejnog projekta do glavnog izvedbenog projekta, a paralelno ide i izvlaštenje zemljišta...prema mojoj procjeni, od utvrđivanja trase do realizacije projekta proteći će između 8 i 10 godina – ističe župski načelnik.

19. rujan 2024 05:00