StoryEditorOCM
DubrovnikUBEROVCI NA MUKAMA

Živci su nam napeti ‘k‘o strune violine‘, treba hraniti obitelji i plaćati obveze, a ne znamo hoćemo li smjeti do Pila

Piše Ahmet Kalajdžić
28. veljače 2023. - 07:27

Nedavna najava dubrovačkog gradonačelnika Mata Frankovića kako će već od lipnja početi primjena odluke o posebnom režimu prometa oko povijesne jezgre Grada, što znači da će intenzitet prometa i broj vozila uopće ovisiti o tome u kojoj se od pet ”obojenih grupa” nalazi neko vozilo. I dok za građane nema problema, prava ”uzbuna” vlada među taksistima: sama je najava utjecala na veliku, gotovo opipljivu nervozu, jer kako kažu ”nitko ne zna što će biti”. Iz razgovora s njima doznajemo kako, sve dok gradska uprava na raspiše najavljeni natječaj za zakup parkirališnih mjesta s namjenom taksi prijevoza svi iščitavaju portale i ono što se piše i između redova.

image

Taksis tajalište kod bazena "Juga" je još poluprazno

Ahmet Kalajdžić/

Taksisti, osobito oni koji voze na platformama Uber, Bolt...vjeruju kako će se više detalja znati po završetku javnog savjetovanja. Ti vozači nam pričaju:- Živci su nam ”napeti k‘o strune violine”, shvatite nas: treba hraniti obitelji, plaćati kredite i ostale obveze. Razumijemo građane i gradsku upravu koji žele manje prometne gužve jer one smetaju i nama vozačima, ali od gužvi živimo i treba naći optimalno rješenje. Najviše nas tješi to što je Grad Dubrovnik najavio kako će javnim natječajem svima ponuditi koncesije pod istim uvjetima, ali je problem što još nitko ne zna koje sve uvjete treba ispuniti. Znamo da će se natječaj odnositi na sve koji nemaju ulaz u luku Gruž i Pile, javljat će se i vozači koji voze na platformama. Bit će sigurno i konfuzije, ali je dobro da Prometno redarstvo neće odmah kažnjavati nego opominjati, a najbolje je ako se konačno uvede red.

Platforma Uber je promijenila koordinatora za jug Hrvatske i nismo uspjeli doznati tko je novi, ali vozači ističu da su još lani bili svjesni kako slijedi nešto slično ovom što je nmajavio gradonačelnik. Dio Uber-partnera iz unutrašnjosti Hrvatske priznao nam je kako su za ovo ljeto prekrižili rad u Dubrovniku, a manji dio je ustvrdio kako će ipak pokušati jer će im se uspjeh višestruko isplatiti.

image

Ivica Smoljko:- Dajemo punu potporu gradonačelniku na inicijativi i realizaciji hvalevrijedne ideje

Božo Radić/Božo Radić/Cropix

Čelnik ”Plavog taksija” Ivica Smoljko ističe:- Ne želimo primati nove članove u Plavi taksi te s njima raditi neke manipulacije u svezi Odluke o posebnom režimu prometa! U Plavom taksiju je uvijek 55-60 taksista i to je sasvim dovoljno za naš opseg posla. Kao udruga dajemo punu potporu gradonačelniku, kako na inicijativi tako i na realizaciji hvalevrijedne ideje koja će zapravo uvesti red te spasiti taksi-obrtnike od divlje konkurencije i grad Dubrovnik od prezagušenog prometa.

Tajnik dubrovačke Obrtničke komore Nikola Kalafatović priznaje da mu još nitko od vozača neke od platformi nije tražio pravni savjet ili pomoć:- Kao da još spavaju jer znaju da nije počela sezona- kaže nam, dok novi tajnik Udruženja autotaksi obrtnika grada Dubrovnika Vicko Radulj ističe:- Od zainteresiranih novih članova smo imali upita ”preko glave”! Već ih je nekih 50 do 100 onih koji si žele regulirati status i postati članovi naše udruge obrtnika i svakog ih je dana sve više. Inače, trenutačno imamo 119 članova, a zainteresirani se vozači raspituju koja su im sve prava ako postanu članovi udruge i sindikata, hoće li i na koji način imati pravo obavljanja djelatnosti. Još ne znamo za koliki će broj taksista biti raspisan najavljeni natječaj ali, realno, mislim da je optimalno, odnosno da nema mjesta za više od 450-500 vozača! Vjerujem da ćemo mnogo više doznati nakon skorog sastanka predstavnika svih taksi-udruga s gradonačelnikom, što nam je on i najavio.- kaže Radulj i potvrđuje kako se može samo nagađati koliko je tisuća vozača ljeti u Dubrovniku:

image

Taksis tajalište kod bazena "Juga" je još poluprazno

Ahmet Kalajdžić/

-Liberalizacija je učinila svoje, stvarni broj taksista nitko ne zna jer nisu prijavljivali boravište, ali znamo da su spremni na sve kako bi u onih 100-120 dana rada maksimalno radili i zaradili, makar spavali u autu, u vreći ispod palme, bora ili na klupi u parku. Nemamo ništa protiv nikoga, ali su nama iz udruge najviše štete nanosili upravo takvi. Za to smo da svi plate lokalnoj zajednici i državi što treba, pa nek rade, ali je nestvaran broj od više tisuća vozila. Nadamo se da će gradonačelnik s Pravnom službom utvrditi optimalni broj, ali osobno ne znam koliko postoji parking-mjesta ukupno za taksije. No, bas najviše zanimaju ”Paščara” i Kolodvor. Jedini smo koji plaćamo za taksi-stajališta; godišnje 300 tisuća kuna (40 tisuća eura)! Zbog tekućih troškova svaki član naše udruge godišnje plaća skoro 650 eura, a nešto će morati platiti i novi članovi kako nas ne bi doveli u podređeni položaj. Istina: od ovog posla se živi, ali treba platiti za održavanje cesta, označavanje stajališta...Treba prvo platiti te omogućiti državi i Gradu da funkcioniraju, a onda raditi i zarađivati. Mi nismo zatvorena udruga, jer svake godine primamo nove članove budući da neki odlaze u mirovinu, a da bi postali članovi ”upisnina” je 1.000 eura, a potom plaćaju sve kao ostali taksisti-članovi udruženja- rekao nam je Vicko Radulj.

image

Udrugu autotaksi obrtnika najviše zanimaju "Paščara" i Kolodvor

Fotoarhiv Cropix-a/

Gradskoj upravi Dubrovnika smo poslali novinarski upit zatraživši da nam dostave utvrđene uvjete natječaja te podatak je li izabrani Prometni fakultet odredio broj vozila, a ako nije, da nam dostave broj vozila na kojeg kao optimalan računa gradska uprava te koliko će iznositi naknade za dozvole koje će se odobravati. Odgovore još nismo dobili, a objavit ćemo ih kad ih dobijemo. No, riječ je o prvoj odluci o uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno- povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika, prvoj takvoj u Hrvatskoj. Kao sve novo i ona nailazi na otpore i komentare, ali i prihvaćanja. Najvažnije je da je shvatimo kao "element napora aktualne gradske uprave da Vlada RH izmjeni Zakon o sigurnosti prometa na cestama", što će omogućiti da se u skladu sa smjernicama UNESCO-a smanji opterećenje prometa oko povijesne jezgre Grada i smanje negativni utjecaji na našu vrijednu spomeničku baštinu.

image

Taksis tajalište kod bazena "Juga" je još poluprazno

Ahmet Kalajdžić/

Pakirne karte po staroj cijeni

Iz Sanitata smo doznali kako građani koji ne žive u zoni posebnog prometnog režima za prolaz prema Gradu moraju imati pretplatne parkirne karte te gradske tvrtkei samo će te karte vrijediti. Iako je to najjeftinija pretplatna karta u Hrvatskoj koja uz povoljnu cijenu omogućava parkiranje, cijena se neće mijenjati pa tako za kartu koja to omogućava u cijelom gradu kao i ulaz u zonu posebnog prometnog režima iznosi 7,96 € (60 kuna) mjesečno. Građani s područja od Konavala do Primorja za kartu koja se odnosi na jednu od zona i dalje plaćaju 15,93 € (120 kn), a ako žele da 1 sat parkinga na cijelom gradskom području ili cijeli dan na parku Gradac, karta zapada 31,85 € (249 kn).

03. svibanj 2024 20:01