StoryEditorOCM
Dubrovnikdubrovački odltimeri

Zaljubljenici u vremešne ljepotane puni su planova: Pripremamo pravu reviju!

Piše Gabrijela Bijelić
1. srpnja 2023. - 19:18

Pozorno su pratili ‘konkurenciju’ koju je talijanski zaljubljenik u kabriolete Enrico Sforza prošlog vikenda u sklopu Oldtimer Cabrio Rallya doveo u Dubrovnik, grad koji se diči i tradicijom tzv. starodobnih ili povijesnih automobila. Pratili i učvrstili se u odluci da će Oldtimer klub Dubrovnik izdići na još višu razinu. Izvan granice Grada premijerno su izašli potkraj travnja na Oldtimer rallyu Ston, a Dubrovnikom će se provozati opet najesen, na radost brojnih oktanskih nostalgičara.

image

Članovi izvan automobila, na Skupštini Kluba održanoj u ožujku ove godine

Legendarni Fiat Balilla

Predsjednik udruženja koje okuplja pedesetak vlasnika i poklonika antiknog voznog parka Zoran Obradović otkriva nam kako među vozilima članova dubrovačkog kluba osnovanog 2007. godine prevladavaju ‘mlađi’ modeli iz 1970-tih i 1980-tih. U kolekciji su šarmantni Fiati, vremešni Mercedesi i Fordovi, a dva člana upravo rade na nabavki Ferrarija s kraja osamdesetih. Zaštitni znak kluba bio je i ostao legendarni Fiat Balilla iz 1936., u voznom stanju i u vlasništvu doživotnog počasnog predsjednika kluba Perice Deranje.

image

Prekrasni Mercedes 250 Coupe Đura Deranje plijeni pažnju gdje god se pojavi

Slavko Carevic Niks

- Za nas ne postoji kriterij atraktivnosti ili cijene automobila, najvažniji su nam emocija i interes člana za očuvanje vozila. Rekao bih da njegujemo pluralizam marki i perioda proizvodnje, a to što naši ‘starci’ trebaju popravak i stalno održavanje svemu daje posebnu čar. Vrijednost oldtimera još je veća u današnje vrijeme kad u autoindustriji dominira elektronika. Na putu prema punoj automatici, gubi se nekadašnja veza vozača i vozila, a mi je želimo očuvati – ističe Obradović, i sam suvlasnik dvaju vremešnih obiteljskih Mercedesa koje izmjenjuje s ocem.

image

Perica Deranja i Frano Radošević provjeravaju Mercedes 250

Jesenski rally

Prvi je iz 1989., drugi iz 1991., a performansama, komforom i sigurnošću itekako pariraju modernim automobilima.

image

Fiat 850 Pava Martinovića, dio kolekcije talijanskih oldtimera braće Martinović s Konala

Slavko Carevic Niks/

- Za kategoriju oldtimera vozilo mora biti staro najmanje 30 godina. No, granice se pomiču, tako da već imamo nove kandidate, ‘youngtimere’, buduće klasike iz 1990-tih poput Audija 80 i 90 ili Mercedesa C klase koji će polako ući u klub starodobnih. Plan nam je imati dva godišnja susreta. U proljeće prije glavne sezone, kako smo to nedavno odradili na rallyu uz pomoć Općine Ston i Županije, te negdje krajem listopada kad bismo se predstavili sugrađanima i gostima na jesenskom rallyu. Tad će već opasti gužve u prometu, pa bismo se zbog atraktivnosti pokušali provozati magistralom od Konavala u koloni do Dubrovnika – najavljuje predsjednik kluba koji ne skriva još neke buduće ambicije:

image

Putnička kabina antiknog Mercedesa

Božo Radić/Cropix

- Htjeli bismo klupski sudjelovali na manifestaciji kao Mille Miglia utrci oldtimera u Italiji ili Concours d’Elegance, gdje se ocjenjuju najprestižnija vozila. Rado bismo pošli i u Padovu i Essen, na top sajmove oldtimera i prateće opreme, da vidimo kako unaprijediti pelješke i dubrovačke susrete – zaključuje naš sugovornik koji bi, kaže, volio u kalendar događanja uključiti i vožnju Libertasova kabriobusa kao doprinos promociji rallyja i gradskog autoprijevoznika.

image

Đorđe, Laura i Zoran Obradović na susretu na Stradunu u listopadu 2022. s Đorđevim Mercedesom 560 SEL

17. lipanj 2024 01:07