StoryEditorOCM
DubrovnikSVADBENA ‘SEZONA‘|

VJENČANJA PO COVID MJERI: Umjesto da se vesele, mladenci moraju paziti da im uzvanici ne krše epidemiološke mjere jer su državi oni za to odgovorni!

Piše Silvia Rudinović
9. lipnja 2021. - 07:27
Na svadbenu svečanost mogu doći samo osobe s potvrdom da su preboljele COVID-19, da su cijepljene ili s negativnim testom na SARS-CoV-2Dubrovački vjesnik

Otvorena je sezona svadbenih svečanosti na koje može doći najviše 120 uzvanika, no mladencima su postavljeni nepopularni uvjeti. Dok u crkvu može ući svatko, bez posebne provjere, sve dok se poštuje dopušteni broj vjernika sukladno površini sakralnog objekta, na proslavu u restoran, hotel ili svadbenu dvoranu mogu doći samo osobe s potvrdom da su preboljele COVID-19, da su cijepljene ili s negativnim testom na SARS-CoV-2. Prihvaćaju se PCR testovi koji se u Dubrovniku mogu obaviti za 650 kuna na vlastiti zahtjev, ali i brzi antigenski kojima je cijena 150 kuna.

Odgovornost na mladencima

Organizatori su najkasnije tri dana prije svadbene svečanosti dužni elektroničkom poštom obavijestiti nadležnu službu civilne zaštite o mjestu, vremenu i okvirnom broju osoba koje će biti prisutne. Obavijest se šalje na adresu Županijskog centra 112 (dubrovnik112@civilna-zastita.hr). Prije ulaska gostiju u prostor, dužni su provjeriti ispunjavaju li svi propisane uvjete. Potvrdom nadležnog liječnika ili zdravstvene ustanove, uzvanici dokazuju da su cijepljeni, da su preboljeli ili su negativni na koronavirus, obvezni su dati svoj OIB, broj isprave i sve to potvrditi svojim potpisom. Potpisani popis prisutnih na svadbenoj svečanosti organizator mora dostaviti civilnoj zaštiti u roku od 48 sati. Tko su organizatori, osobe odgovorne za provedbu odluke Nacionalnog stožera civilne zaštite? Mladenci ili restorateri, hoteli i vlasnici svadbenih dvorana?

image
Ilustracija
Ranko Suvar/Cropix

- Organizatori svadbene svečanosti po Odluci su mladenci. Nadzor nad provođenjem Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja provode Državni inspektorat, Ravnateljstvo civilne zaštite, policijski službenici te pripadnici lokalnih stožera civilne zaštite – pismeni je odgovor Joška Cebala, načelnika Stožera civilne zaštite Dubrovačko-neretvanske županije.

U dubrovačkim hotelima kažu da itekako ima upita za odražavanje svadbenih svečanosti, ali bez mnogo rezervacija s obzirom na neizvjesnosti oko popuštanja epidemioloških mjera i činjenicu da je odluka o iznimnom dopuštanju održavanja svadbe stupila na snagu 28. svibnja i vrijedi do 15. lipnja. Mladenci se raspituju za hotele i restorane s dovoljno velikim taracama kako bi večere održali na otvorenom.

Drži se mjera i protokola

- Ljudi se ne žele prijavljivati, trošiti na testiranje, ali žele organizirati svadbe. Restoraterima je rad neophodan, prinuđeni su poštivati mjere, razmicati stolove, i to na kraju ispade najobičniji obiteljski ručak ili večera. Parovi više od godinu dana odgađaju vjenčanja da bi u konačnici morali sve odraditi na vrat na nos. Situacija je strašna, čovjek bi najradije digao ruke od svega. Od početka pandemije nas prate nelogičnosti propisanih mjera. Zdrav razum to ne može razumjeti. S jedne se strane popuštaju mjere, a s druge imate zabrane ili ograničavanja vjenčanja za koja nije dokazano da su žarišta zaraze. Ako se sudi temeljem dva slučaja od 20 održanih vjenčanja, gdje smo onda s vrtićkim grupama i školskim odjeljenjima? S druge strane, jedna si od ovčica u redu, drži se mjera i protokola, i moli Boga da sve skupa što prije završi – komentira Brigita Polanda, vlasnica ugostiteljskog objekta na Bosanci.

image
Ilustracija
Ranko Suvar/Cropix

Otkako su dopuštene svadbene svečanosti, makar s ograničenjima, primaju brojne pozive i rezervacije, kaže Polanda.

- Da ste me pitali prije tjedan dana, kad su puštene u javnost te nove mjere, rekla bih vam da ima nepoznanica. U međuvremenu vjerujem da su nepoznanice uglavnom razjašnjene, osim pitanja, trebaju li naši klijenti, a to su uglavnom stranci, ponavljati testiranje na SARS-CoV-2 ukoliko već imaju negativan rezultat PCR testiranja prije ulaska u Hrvatsku, kao uvjet za prelazak granice. Drugi par rukava je pitanje koliko su te mjere provedive osobito za nas u destinacijskim vjenčanjima. Naši klijenti iz drugih zemalja trebali su nekakvu okvirnu informaciju imati prije najmanje dva mjeseca, a ne sad kad sezona kreće – kaže Ines Nanić, predsjednica Strukovne grupe organizatorica vjenčanja Županijske komore Dubrovnik.

Ove sezone se mogu očekivati samo 'last minute' strana vjenčanja, a broj uzvanika će vrlo vjerojatno sa 70-ak pasti na svega dvoje ili najviše desetero. Nanić kaže kako nije došlo do korekcije cijena.

Valjda neće raditi scene

Cebalo nije decidirano odgovorio na pitanje, hoće li nadležne službe, među njima i Civilna zaštita, provjeravati provode li se propisane mjere, istinitost navedenih podataka koje dostavljaju organizatori vjenčanja, je li se među uzvanike prošvercao netko tko ne ispunjava jedan od tri kriterija.

- Nadam se da se neće raditi scene! Treba imati na umu da vjenčanja nisu samo slavlja nego i način održanja ekonomije u bilo kojem gradu. Nadamo se kvalitetnoj komunikaciji s lokalnim stožerom, da nitko neće raditi probleme. Poanta je da zajedno pokrenemo industriju vjenčanja i slavlja, omogućimo ljudima dostojanstveno vjenčanje i kvalitetnu zabavu, i da se svim partnerima koji rade na vjenčanjima pruže prave informacije – komentira Nanić.

Mladencima je postavljen još jedan nepopularan uvjet, svadba se završava najkasnije u 23 sata.

image
Ilustracija
Ranko Suvar/Cropix
Tko smije na svadbu?

Na svadbenu svečanost mogu doći samo osobe koje su:

- prije više od 14 dana primile drugu dozu cjepiva protiv COVID-19, odnosno, ako se radi o cjepivu koje se prima u jednoj dozi, primile jednu dozu prije više od 14 dana,

- preboljele bolest COVID-19, a da od preboljenja nije prošlo više od 180 dana,

-preboljele bolest COVID-19 i cijepile se najmanje jednom dozom cjepiva ili

-unatrag 48 sati bile negativne prilikom testiranja PCR testom ili brzim antigenskim testom na SARS-CoV-2.

Organizator svadbene svečanosti je popis svih osoba koje su bile na svadbenoj svečanosti obvezan čuvati 14 dana, a prikupljeni osobni podaci mogu se koristiti isključivo radi provjere ispunjavanja propisanih uvjeta. Nakon 14 dana, organizator svadbene svečanosti obvezan je izbrisati cjelokupni informatički zapis osoba prisutnih na svadbenoj svečanosti i sve u njemu sadržane osobne podatke (ako je popis vođen automatski) te na odgovarajući siguran način (koji onemogućuje neovlašten pristup i moguću zlouporabu sadržanih osobnih podataka) uništiti papirnati oblik istog popisa osoba prisutnih na svadbenoj svečanosti.

05. svibanj 2024 08:45