StoryEditorOCM
Dubrovniknakon raskida ugovora o pretovarnoj zoni

Ugostitelji iz Grada se snalaze: ‘Imam svoj mali karić ili nosim na ruke, i prije sam to radio. Nalazim opravdanja za argumente obiju strana, ali trebali su se svađati preko zime‘

Piše Silvia Rudinović
15. srpnja 2022. - 19:40

O odluci Grada Dubrovnika kojom se pokreće postupak jednostranog raskida ugovora s koncesionarima s Ploča, vlasnicima elektrovučnih vozila i karića, njihov odvjetnik Bojan Lujak doznao je preko medija. O idućem koraku karićara moći će govoriti tek po zaprimanju službene odluke gradske uprave, ali situaciju u kojoj je obustavljena opskrba trgovina, ugostiteljskih objekata i građana povijesne jezgre posebnim vozilima naziva sramotnom a odgovornost pripisuje Gradu Dubrovniku.

- Ne razumijem zašto se ponašaju tako i to usred sezone – kaže Lujak.

image

Elektrovučna vozila i karići usred sezone miruju

Tonći Plazibat/Cropix

Nakon preuređenja i značajnog smanjenja površine pretovarne zone na Pločama te uklanjanja ormara s potrebnom opremom, koncesionari su, kako tvrde, onemogućeni u svom radu te proteklih dana elektrovučnim vozilima i karićima ne prevoze robu u povijesnu jezgru. Zbog toga su početkom tjedna dobili dopis gradske uprave u kojem se prijeti raskidanjem ugovora te ih se poziva na sastanak 14. srpnja, u Upravni odjel za komunalne djelatnosti, promet i mjesnu samoupravu. Sastanak se nije održao jer je odvjetnik koncesionara u zakazanom terminu imao dogovorena sudska ročišta, a pročelnica komunalnog odjela nije prihvatila odgodu susreta iza 13 sati zbog drugih obveza. Iz gradonačelnikova ureda su istog dana izdali priopćenje za javnost u kojem navode kako se koncesionari dva puta nisu odazvali na dijalog te da se „zbog prekida opskrbe povijesne jezgre posebnim vozilima“ pokreće postupak jednostranog raskida ugovora. Iz dopisa je vidljivo da Grad priznaje svoju dužan osigurati komunalnu djelatnost opskrbe koja je proteklih tjedan dana obustavljena, pa se trgovci, ugostitelji i stanovnici spomeničke jezgre sami moraju snalaziti kako dobaviti robu, dovući bocu plina ili iznijeti mašinu sve do Sv. Marije.

- Nekako se snalazim sam, imam svoj mali karić ili nosim na ruke. I prije sam to radio, pa mi nije teško. Koga nema, bez njega se može i mora. U svemu ovome ne znam što bih rekao jer nalazim opravdanja za argumente obiju strana, i za gradonačelnika i za karićare. Ali, sve je trebalo biti dogovoreno do 1. travnja. Neka se svađaju zimi kad nema posla, a ne na otvaranje Ljetnih igara – kaže Nikša Grljević, vlasnik pizzerije na Gundulićevoj poljani.

Ovaj ugostitelj s 22-godišnjim iskustvom ukazuje na dugogodišnji problem oko termina dostave. Kamioni i ostala dostavna vozila s dozvolom Grada Dubrovnika u povijesnu jezgru ulaze već od 5 pa do 7,30 ujutro, ovisno koji je dan u tjednu. Prijevoz robe karićima može se obavljati tijekom cijelog dana, a elektrovučnim prijevoznim sredstvima u različitim terminima po gradskim ulicama.

image

Neki ugostitelji imaju svoj mali karić ili kolica za prijevoz robe do lokala, stanovnici povijesne jezgre sami potežu teret

Tonći Plazibat/Cropix

- Kad kamioni krenu ulaziti u Grad u pet ujutro, stvara se nered, ne dopušta se stanovnicima ni turistima da spavaju. A, što ćemo kad nijedan gradonačelnik nije živio unutar zidina – komentira Grljević koji je i sam donedavno bio stanovnik povijesne jezgre, ali se odlučio iseliti: „Buka i odluke kojima su dopustili da se sve to radi po Gradu, to me potjeralo. Konačno mogu u miru spavati!“.

Grljević predlaže da se dostava za trgovine i restorane kamionima omogući do 11 sati, a da se ostatak prevozi elektrovučnim vozilima.

- Brodom dovozimo svoju robu u Grad. Pa, to je strašno! Normalan čovjek to ne može promisliti, a nekmoli napraviti. Zamislite da vam netko izbije točkove auta. Toliko sam 'zadivljen' tim sukobom da ne mogu doći k sebi. Jedino normalno rješenje bi bilo dopustiti ljudima da odrade sezonu pa nek' se najesen dogovaraju. Neću stati ni na jednu stranu jer ne znam detalje problema, ali sam šokiran posljedicama. Želimo li pružati kvalitetnu uslugu, nekakvu klasu? Ako želimo, onda ne možete frešku ribu dostaviti sutradan nego po ulovu niti možete domaću salatu ostaviti na suncu čekajući ima li je tko prevesti – komentira Pero Šare, vlasnik restorana u Karmenu.

Predsjednik Gradskog vijeća Marko Potrebica u petak još uvijek nije imao informaciju hoće li prijedlog raskida ugovora s koncesionarima biti dodan na dnevni red sjednice sazvane za 20. srpnja.

image

Koncesionari nisu došli na sastanak 14. srpnja

Tonći Plazibat/Cropix

Očitovanje koncesionara

Koncesionari, tvrtke T-Bone Steak i Palma plus, zastupani po odvjetniku Bojanu Lujaku, Gradu Dubrovniku poslali su očitovanje na dopis od 11. srpnja, u kojem stoji:
'Poštovani,
s obzirom na vašu nemogućnost odgode sastanka koncesionari se ovim putem izjašnjavaju o vašim upozorenjima od 11. srpnja 2022. u kojim ih neosnovano prozivate za kršenje ugovornih obveza. Naime, sukladno čl. 5. ugovora koncesionari su dužni ugovorne obveze izvršavati sukladno pravilima struke u skladu s odredbama ugovora i važećim zakonima, propisima, odlukama davatelja koncesije koje se odnose na uređenje komunalnog reda te na prometovanje  pješačkim zonama kao i svim ostalim općim aktima davatelja koncesije. Od „odluka i općih akata“ navedenih pod čl. 5. ugovora za konkretan predmet najvažnije su odredbe čl. 157.-159. Odluke o komunalnome redu kojima se uređuje pretovarna zona.

Dana 23. lipnja 2022., četvrtak, gradske službe davatelja koncesije su, bez bilo kakve prethodne najave, u ranim jutarnjim satima (cca 4:30 h) započele s demontažom pretovarne zone kao što je definirana Odlukom, sve navodno u cilju „hortikulturne revitalizacije i ozelenjivanja u svrhu uređenja postojećeg stanja“ kako se da iščitati iz medijskih objava. Navedeni radovi su se izvodili na način da su radnici strojevima rezali do tada postojeće pregrade pretovarne zone te ih ukrcavali u kamione, pa tijekom tako izvođenih radova koncesionarima nije bilo fizički moguće vršiti utovar ili istovar tereta. Posebno se naglašava kako je prije samog početka demontaže pretovarne zone za dan 23. lipnja 2022. bio zakazan sastanak koncesionara s gradonačelnikom u 14:30 h, sve u vezi namjeravanih radova čiji je početak, bez bilo kakve suglasnosti koncesionara, bio predviđen za ponedjeljak 27. lipnja 2022. Dakle, koncesionari su predviđali da će na sastanku imati priliku ukazati gradonačelniku na neprihvatljivost i nezakonitost tako jednostrano i samovoljno predviđenih radova kojima im se onemogućuje vršenje opskrbe, a da bi jutro prije sastanka davatelj koncesije već pristupio rušenju  pretovarne zone, čak 5 dana prije nego što je to bilo javno najavljeno. Uslijed izvođenja opisanih radova koncesionari taj dan nisu bili u mogućnosti vršiti opskrbu, osobito imajući u vidu da nisu znali hoće li davatelj koncesije dovesti i druge kamione koji će ukloniti elektrovučna vozila.
Unatoč eklatantnom kršenju ugovornih obveza davatelja koncesije, koncesionari su nakon sastanka s gradonačelnikom od 23. lipnja 2022. pokušali nastaviti obavljati opskrbu pošto im se obećalo osigurati alternativni prostor za pretovar ispred Gimnazije Dubrovnik. Ovakvo postupanje koncesionara bilo je motivirano isključivo njihovom željom da umanje bilo kakvu eventualnu štetu svojim partnerima (trgovinama i građanima) te da pokušaju i dalje opskrbljivati Povijesnu jezgru Grada Dubrovnika unatoč nezakonitim radnjama davatelja koncesije. Isto vam je ukazano u dopisu koncesionara od 3. srpnja 2022. KLASA: 363-01/22-03/135.
Unatoč jamstvima sa sastanka s gradonačelnikom koncesionarima su iz dana u dan davane različite informacije od strane pojedinih službenika Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu, pa tako primjerice da po izvođenju dovršenju radova neće moći koristiti veći dio pretovarne zone, odnosno da će ih se prekršajno kažnjavati ako „prijeđu bijelu crtu“ koju je davatelj koncesije taj dan proizvoljno iscrtao, da se moraju okretati elektrovučnim vozilima isključivo na mjestu i na način koji su im osmislili komunalni redari i tako dalje i tome slično. Tako je koncesionarima rečeno da tijekom izvođenja radova na dijelu pretovarne zone gdje su držali četiri ormara s raznom nužnom opremom (dva ormara s alatom i rezervnim dijelovima za vozila te dva ormara za radnike) iste izmjeste na parking pored Gimnazije Dubrovnik, a da bi im dana 8. srpnja te iste gradske službe navedene ormare s nužnom opremom uklonile. Stoga su koncesionari istoga dana poslali dopis davatelju koncesije kojim su ga obavijestili da im više nije moguće vršiti opskrbu.
Na navedeni dopis istoga dana koncesionarima je odgovorio gradonačelnik e mailom iz kojeg proizlazi da davatelj koncesije nema namjere uskladiti svoje ponašanje s ugovornim odredbama i zakonom, a isto je potvrđeno i daljnjim medijskim objavama u kojima zakonski zastupnik davatelja koncesije traženja koncesionara naziva ucjenom te najavljuje da će davatelj koncesije preuzeti njihovu djelatnost.
Važno je za naglasiti da kroz cijelo to vrijeme davatelj koncesije dopušta nezakoniti rad drugim osobama koje vrše dostavu, a koji koriste kako prostor  pretovarne zone tako i prostor ispred Gimnazije Dubrovnik, i to sve na način protivan kako općim aktima tako i osnovnim sanitarnim i higijenskim uvjetima. Štoviše, osobe koje rade „na crno“ se čak povremeno posluže naslaganom i nezaštićenom opremom koncesionara pri utovaru, pretovaru i dostavi, unatoč jamstvima davatelja koncesije sa sastanka od 23. lipnja 2022. da će komunalni i prometni redari čitavo vrijeme biti prisutni kod pretovarne zone, sve imajući u vidu da ista više nije ograđena i zaštićena.
U prilogu vam se dostavljaju fotografije na kojima je vidljiv nezakoniti pretovar. Zaključno, koncesionari su uredno i bez bilo kakvih problema izvršavali obveze iz ugovora o koncesiji u skladu sa zakonom i odlukama davatelja koncesije, sve dok davatelj koncesije nije dana 23. lipnja 2022. samovoljno i protivno kako zakonu tako i ugovorima i općim aktima odlučio bez najave i na silu demontirati pretovarnu zonu i koncesionarima značajno smanjiti površinu na kojoj im je dopušteno vršiti utovar i istovar, istodobno koncesionarima dijeleći kazne zbog nepoštivanja ugovora i prijeteći im raskidom, a da kroz svo to vrijeme dopušta rad osobama bez ugovora o koncesiji i to sve na način na koji se koncesionarima zabranjuje.
Stoga je odgovornost za prekid opskrbe isključivo na davatelju koncesije, a ne na koncesionarima koji žele nastaviti vršiti opskrbu kao što su je vršili i prije 23. lipnja i nezakonite demontaže pretovarne zone. Koncesionarima se opisanim  nezakonitim postupanjem davatelja koncesije nanosi značajna šteta za koju je u cijelosti odgovoran davatelj koncesije.
Ovim putem vas se još jednom poziva da postupite u skladu s traženjima iz dopisa od 12. srpnja 2022., odnosno da na kat. čest. 1660 k.o. Dubrovnik osigurate koncesionarima zatvoreni prostor primjerene površine namijenjen pretovaru te privremenom odlaganju robe za opskrbu Povijesne jezgre Grada Dubrovnika, kao i parkiranju posebnih vozila kojima se roba dovozi do pješačke zone, navedeni prostor ponovno ogradite s mogućnošću otvaranja i zatvaranja te vratite nužnu opremu koncesionara koja je iz pretovarne zone odvezena  kamionom komunalnog društva Čistoća d.o.o..
S poštovanjem,

Odvjetnik Bojan Lujak'.

30. travanj 2024 21:37