StoryEditorOCM
DubrovnikPRIVATNA GIMNAZIJA

U VIRTUALNOJ NASTAVI Učenici mogu profitirati, mogu i više zabušavati, sad je važnija odgojna od obrazovne uloge

Piše Silvia Rudinović
30. travnja 2020. - 10:36
Tomislav Franušić: ”Nastavnici su odradili lavovski posao, uistinu pošteno, i mislim da to prepoznaju učenici i roditelji” /
Nijedna škola nije bila pripremljena na uvođenje nastave na daljinu, ali neke su se u toj situaciji snašle bolje. Privatna gimnazija Dubrovnik ustraje na dvosmjernoj komunikaciji nastavnika i učenika. Nije dovoljno samo poslati stranicu udžbenika s gradivom i domaću zadaću da se učenici sami snalaze. Olakotna okolnost je što se radi o manjoj školi.
Početak na predloženoj platformi Microsoft Teams preko Carneta bio je mukotrpan, mreža je padala, ali nastavni tim ove škole pronašao je alternativne kanale uz pomoć kojih za satove u realnom vremenu koriste zatvorene grupe.
 

Već su pale ocjene

- Predavanja su najčešće u realnom vremenu kao i komuniciranje s učenicima. Osobito je to važno za osnovne gimnazijske predmete – Hrvatski jezik, Matematiku i Engleski. Komunikacija s učenicima ide preko posebnih Facebook i Viber grupa po predmetu i razredu, i preko Zooma, koje omogućuju čak i provjeru i vrednovanje znanja. Naravno, ima to svoja ograničenja i ne može se usporediti s redovitim predavanjima i provjerama u razredu, ali mogućnosti postoje. Najgore je sjesti i plakati kako se ništa ne može. Treba se snalaziti! Uvidjeli smo kako se učenici u svemu ovome jako dobro snalaze – kaže Tomislav Franušić, ravnatelj Privatne gimnazije Dubrovnik.

Profesor matematike u Privatnoj gimnaziji, Mario Puškarić kaže kako školski sat radi prema uobičajenom rasporedu, u realnom vremenu, a velika prednost ovakve vrste nastave je u tome što učenici snimku predavanja mogu gledati i nakon sata, onoliko puta koliko im je potrebno da usvoje gradivo. Tijekom sata, učenici porukama mogu postavljati pitanja.

- Smanjen je broj planiranih ispita i zadataka na ispitu, a kriteriji ostaju isti. Neće biti puno ocjena tako da nitko neće nazadovati niti profitirati iz ove situacije. U Matematici se gradivo ne može preskočiti, jer ih na državnoj maturi, na kraju srednjoškolskog obrazovanja, nitko neće pitati za koronu – upozorava Mario Puškarić.

'Kampanjski mentalitet' se njeguje i u ovim uvjetima, kaže profesor matematike, iako značajniji udio samostalnog rada u virtualnoj nastavi pomaže u savladavanju gradiva. Nastavnicima je ovakav način rada zahtjevniji i oduzima mnogo više vremena, kaže Puškarić. Iz ovog iskustva se mogu izvući pouke. Nastavnici bi mogli koristiti nove alate i nakon normaliziranja stanja kod učenika koji izostanu s nastave. Loša strana virtualne nastave je prekomjerni boravak pred ekranima.


Nastavnici se sami snašli

Osim računalnih platforma, učenici čitavo vrijeme imaju profesionalnu, pedagošku i emocionalnu podršku škole, od nastavnika i razrednika do psihologinje i ravnatelja.
- Ohrabrivali smo ih, a reakcija đaka je nešto najljepše i najbolje što se u ovim čudnim vremenima dogodilo. Bude dana da su baš svi učenici na nastavi. Nekad nedostaju učenik ili dva, iz opravdanih ili neopravdanih razloga, svakako manje nego u redovitoj nastavi. Nastava se, dakle, više prati nego u normalnim okolnostima. Trude se, uče nove aplikacije koje će im služiti čitav život, a, nažalost, po našem ih gimnazijskom programu ne bi mogli ili stigli naučiti tijekom redovitog programa. U tom su smislu profitirali. Nastavnici su odradili lavovski posao, uistinu pošteno, i mislim da to prepoznaju učenici i roditelji. Jako sam zadovoljan! – poručuje ravnatelj.

Nastavnici u čitavoj državi, ne samo u ovoj dubrovačkoj školi, sami su odradili posao virtualne nastave, kaže prof. Puškarić.
- Ako se prava nastava stvarno želi održavati, od Ministarstva obrazovanja nije bilo neke podrške. Plan Ministarstva je bio nešto što je netko sastavio doslovce u jednom danu, osim televizijske nastave za niže razrede osnovne škole koja, koliko vidim, odlično funkcionira – kaže Puškarić.

Pravila su takva da se svaki učenik mora prijaviti na sat i odgovarati na poruke, inače mora opravdati izostanak. Neopravdanih ima jako malo.


Petero učenika u istoj kući

- Bilo bi pretenciozno reći da se od đaka može očekivati jednako kao u redovitoj nastavi koja je prekinuta. Trenutačno, mnogo toga ovisi o njima samima. Mogu iz ovoga dosta profitirati, a mogu i mnogo više zabušavati nego u redovitom nastavnom procesu. Mnogo stvari sad ovisi o motivaciji i njihovom poštenom odgovoru. Manja je mogućnost provjere u četiri oka i tu može nešto promaknuti, ali ne previše. Imamo različita iskustva, ovisi i o tome kako se nastavnik postavi i snađe. Imali smo situaciju da troje od četvero učenika koji su pisali ispravak negativne ocjene iz testa stranog jezika, upisane još prije ove čitave situacije s COVID-19, nisu uspjeli ni u ovim uvjetima ispraviti niti su uspjeli prevariti. Posao je, dakle, odrađen pošteno. Nije se nešto posebno gledalo kroz prste. Imamo i situaciju iz prirodoslovnog predmeta gdje je grupa učenika imala identičan postupak i iste rezultate, tu se sumnja da su uspjeli iskomunicirati i prepisati jedni od drugih. Dogovorili smo se kakve vrste zadataka postaviti, a to znači da ne mogu biti iste brojke ni isti zadaci za sve. Iz postupaka rada se vidi znanje, lako je prepisati rezultat. Treba vrednovati pošteno zalaganje i odnos prema radu. Odgojna komponenta škole je nešto što u krajnjoj liniji ostaje za čitav život, a dijete koje pošteno odrađuje, kad-tad će naučiti ono što mu je potrebno za fakultet ili odabrano zanimanje – komentira Franušić, koji su svom domu ima čak petero školaraca ili kvarat jednog razreda.
Virtualna nastava izazov je za mnogočlanu obitelj, jer osim što treba osigurati uvjete za rad i koncentraciju, treba osigurati dovoljno računala, tableta, mobitela i televizora da svi uspješno odrade školski dan.
06. svibanj 2024 11:09