StoryEditorOCM
Dubrovnik‘VRUĆE‘ PITANJE

Treba li ‘Bavarin‘koji organizira privatnik dobiti potporu od 106 tisuća eura od gradske TZ i to početkom turističke sezone?

Piše Kristina Filičić
15. travnja 2023. - 08:11

- Je li normalno da ‘Bavarin‘ dobije 800 tisuća kuna od Turističke zajednice Grada Dubrovnika ?!– zapitao se na društvenim mrežama sugrađanin i ponovno potaknuo raspravu koja je bila posebno aktualna prošlog prosinca kad je gradski TZ odlučio o podjeli sredstava iz svog proračuna namijenjenih za potporu organizacije turističkih manifestacija u 2023. godini. Tada se doznalo da je za spomenuti street food festival koji organizira obrt Afirma predviđeno 800 tisuća kuna potpore ili malo više od 106 tisuća eura, dok su za preostalih 29 manifestacija iznosi bili znatno niži.

- Naši ljudi na Stradunu bore se za blagdansku kućicu, daj njima 800 tisuća kuna uz uvjet da organiziraju novogodišnji koncert! Nelogično je, daš im i prostor, vodu, struju i još 800 tisuća kuna a sve što zarade ide njima. Nije mi jasno za što ide taj novac? Dovest će grupe srednje kvalitete pa neka im TZ da 200 tisuća kuna. Ali 800? To je enormna svota! I ono osnovno, imaju zaradu, prodavat će hranu i piće, neće džabe dijelit ljudima, nije humanitarno - zaključuje sugrađanin. 

image

Miro Drašković, direktor TZ Grada Dubrovnika

Bozo Radic/

O visini potpore pitali smo za pojašnjenje direktora Turističke zajednice Grada Dubrovnika Miroslava Draškovića:

- To je maksimalni iznos koji će se odobriti organizatorima festivala ako trošak festivala premaši dupli iznos od dodijeljenog. Oni moraju imati ukupni trošak milijun i 600 tisuća kuna da bi dobili 800 tisuća kuna. Prema propozicijama natječaja, može se dobiti najviše 50 posto ukupnih troškova. Mi na uvid moramo dobiti sve račune dobavljača koje će organizator imati i po tome isplaćujemo potporu. Budući da se događaj bliži, počet će se pojavljivati računi koje ćemo plaćati, recimo za prostor koji koriste, i to će se sve pratiti da bi se konačni obračun napravio nakon završetka. Vjerujem da će to biti do kraja svibnja kada će se zbrojiti ukupni trošak i znati kolika je potpora koju će u konačnici organizator dobiti – kaže Drašković pa još jednom naglašava kako poticaj ne može biti viši od polovice ukupnog troška organizacije. U TZ-u su upoznati s programom festivala ali kako je riječ o vanjskom organizatoru, oni trebaju izaći u javnost s njime.

- Tu je razlika između ove i prošle godine. Lani smo mi bili organizatori, a ovaj put su se javili na naš javni poziv za kandidiranje manifestacija upravo sa željom da bude što je moguće transparentnije. 

image

Street food festival Bavarin u Lazaretima

Božo Radić/cropix/

Podsjetimo, lanjsko prvo izdanje dubrovačkog Street food festivala ‘Bavarin‘ te jeseni se održavalo u sklopu tradicionalnog Good Food Festivala u organizaciji TZ-a. Ovogodišnje drugo izdanje prebačeno je u proljeće, u termin od 5. do 14. svibnja. Proljetno izdanje u prostoru Lazareta, dubrovačke kreativne četvrti, trajat će deset dana uz očekivano bogatu gastro, glazbenu i edukativnu ponudu. Mirita biti ‘high class‘, s obzirom na količinu novca koju će Turistička zajednica kao potporu dati organizatorima.

Iskreno, festival je lani u podsezoni pobrao uspjeh, svaku večer plato Lazareta bio je dupkom pun. Posjetitelji su uživali u burgerima, ribljim street food zalogajima, slasticama... i dobrim glazbenim nastupima.

Unatoč uspjehu prvog izdanja festivala koji je privukao više tisuća posjetitelja, kada je maksimalni iznos za drugi po redu obznanjen, i sam gradonačelnik Mato Franković, ujedno i predsjednik TZ-a komentirao je kako ne misli da mu treba dati toliko.

Budući da se food festival održava u prostoru Lazareta kojim gospodari društvo ‘Dubrovačka baština‘ pitali smo ih, tragom komentara sugrađanina, jesu li organizatori Bavarina dobili povlastice kod prostora, potrošnje električne energije, vode...

- Kao trgovačko društvo koje egzistira od svojih prihoda, od iznajmljivanja, napravili smo ponudu koju je organizator manifestacije prihvatio. On nama plaća površinu, a u cijeni je zaračunata i potrošnja struje. Nismo dali besplatno ali naravno, dobio je određeni popust. Iznajmio je plato i jedno dvorište – kaže direktorica Dubrovačke baštine Katarina Milat Kralj.

image

Psihomodo pop na Bavarinu

Tonci Plazibat/Cropix

Prema reakciji javnosti na sam festival i iznimnu posjećenost, jasno je kako nam ovakav vid zabave treba. Dobro je da takav događaj zaživi, ma tko god ga organizirao. Bez obzira koliko je višednevni street food festival kvalitetan i uspješan, a lani se pokazalo da jest, iako se tada u javnosti kritiziralo visoke cijene hrane, nameće se pitanje tolika novčana potpora organizaciji? Iz TZ-a su svojedobno komentirali kako se s obzirom na dulje trajanje festivala radi o realnom iznosu.

Ako je cilj produljiti sezonu, zaslužuje ovakav poticaj. Ali u svibnju, kao ni u listopadu ne treba je duljiti, već je imamo. Od Uskrsa svjedočimo gužvama, a sve do studenog turista ne fali. Takav iznos javnosti bi bolje ‘sjeo‘ kada bi ovaj festival komercijalnog karaktera bio tijekom zimskih mjeseci pa da recimo doprinese ‘oživljavanju‘ uspavanog grada.

05. svibanj 2024 04:14