StoryEditorOCM
DubrovnikPOSTAJU OZBILJAN PROBLEM

Sve je više biciklista na uskim dubrovačkim cestama! Evo što kaže stručnjak za promet

Piše Ahmet Kalajdžić
19. rujna 2023. - 20:13

Zbog sve većeg broja biciklista na gradskim ulicama Dubrovnik, ali i na magistrali, vozači sve češće negoduju te ističu kako se nalaze u situaciji da ”u posljednji trenutak uspijevaju izbjeći prometnu nesreću koja može završiti i s vrlo teškim posljedicama”. Na uskim gradskim ulicama biciklisti nerijetko izazivaju burno negodovanje vozača koji se žale kako ih vozila i vozači na dva kotača nepotrebno usporavaju, da su nedovoljno uočljivi ali i nedostatno zaštićeni te predstavljaju stalnu opasnost, kako za sebe, tako i za sve ostale sudionike u prometu.

image

Najviše uređenih staza je u Konavlima

čitatelj/

”Slabija strana” u prometu

Tim smo se povodom obratili predsjedniku udruge ”Sigurnost u prometu” Denisu Paveli koji je, također, ukazao na sve više biciklista na prometnicama naše županije:- Imamo i porast prometnih nesreća u kojima sudjeluje ta rizična skupina. Trend porasta biciklista, možemo reći i njegov ”bum“ dogodio se s pandemijom COVID-a, kad su sugrađani u krugu obitelji počeli više vremena koristiti za boravak u prirodi. Ipak, biciklisti su ”slabija strana“ u odnosu na motorna vozila jer nemaju zaštitu u obliku kabine i stoga u većoj opasnosti od zadobivanja teških tjelesnih ozljeda. No, oni su i opasnost za pješake jer nepropisno voze po nogostupu i u parkovima, te nerijetko u našem Gradu biciklom nalete na pješake i ozlijede ih. Uslijed loše uočljivosti na prometnicama biciklisti su često žrtve nesreća, što katkad završava i smrću. Naime, oni ne znaju da takvom vožnjom krše propise jer zakon kaže da vozači bicikla moraju uvijek noću, a kod smanjene vidljivosti i danju, biti označeni reflektirajućim prslukom ili takvom biciklističkom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom- ističe Pavela.

image

Najviše uređenih staza je u Konavlima

čitatelj/

Poseban problem je ako voze u koloni: tad uz desni rub kolnika moraju voziti jedan iza drugog, a od prvog sumraka do potpunog svanuća kao i kod smanjene vidljivosti, na prednjoj strani biciklu mora biti upaljeno svjetlo bijele, a na stražnjoj strani crveno svjetlo. Pavela kaže da djeca s navršenih 9 godina koja su u školama osposobljena za upravljanje biciklom i za to im je izdana potvrda, smiju samostalno upravljati biciklom na cesti, dok druga djeca s 9 godina to mogu samo u pratnji osobe stare najmanje 16 godina. Roditelji mogu dijete do 8 godina prevoziti ako je na biciklu ugrađeno posebno sjedalo prilagođeno uzrastu djeteta i čvrsto spojeno s biciklom. Tad dijete mora nositi zaštitnu kacigu, kao i svaki biciklist mlađi od 16 godina, a valja naglasiti da biciklist gura bicikl i cestu prelazi kao pješak.

image

Najviše uređenih staza je u Konavlima

čitatelj/
image

Najviše uređenih staza je u Konavlima

čitatelj/

Podsjetimo kako portali specijalizirani za turizam ističu da su dubrovačke ulice i ceste uske te stoga uopće nema biciklističkih staza, dok uslijed čestih uspona rijetki građani voze bicikl te stoga ni oni ne preporučuju vožnju na dva kotača, osim po biciklističkim stazama u okolici. Iz udruge ”Sigurnost u prometu” upozoravaju bicikliste da su kao sudionici u prometu dužni poštivati prometna pravila te podsjećaju kako bez obzira na sposobnost, vještina upravljanja i manevriranja biciklom nije dovoljna. Bicikl treba biti tehnički ispravan, a biciklisti poznavati propise i pridržavati ih se te povećati svoju vidljivost u prometu reflektirajućom opremom.

image

Najviše uređenih staza je u Konavlima

čitatelj/

Kilometri uređenih staza

U svezi preporuke specijaliziranih portala za vožnju po biciklističkim stazama recimo kako te staze postoje na Pelješcu i otocima: posebno se ističe Mljet s 85 kilometara dugom stazom, da se zbog sigurnosti prometa posebno preporuča staza u Dubrovačkom primorju, kao i tri uređene staze u Konavlima: prva od 25 kilometara ide od Čilipa kroz Donju bandu i Konavosko polje; druga je duga 26 km te ide obroncima Gornje bande i Konavoskim poljem do Cavtata, dok je treća duga 10 km i s razine mora kreće dijelom poljskim putem ide kroz sela Donje Bande do Čilipa i Cavtata. Tajnik biciklističkog kluba Konavle Lukša Čupić kaže kako članovi tog kluba pokušavaju spojiti cestu od predjela Mećajac u Cavtatu do Močića koju su 2020. očistili, ali je za potpuno uređenje nužna financijska potpora Općine Konavle za nasipanje te prometnice, kako gosti iz cavtatskih hotela ne bi morali prelaziti magistralu, nego da preko Mećajca i Čilipa dođu do uređenih staza:

image

Mljet se može pohvaliti biciklističkom stazom dugom 85 km

čitatelj/

-Godinama surađujemo s Općinom i Turističkom zajednicom Konavala te organiziramo biciklijade, posebno starom stazom Ćirove uskotračne željeznice. U suradnji s Županijskom upravom za ceste poboljšavamo sigurnost biciklista kroz Konavosko polje kako bi se sanirala kritična mjesta a oni bili izvan magistrale.

03. svibanj 2024 19:08