StoryEditorOCM
DubrovnikTuristička sramota

Skandal na Lastovu: gost snimio konobaricu kako ulijeva vodu iz slavine u boce Jane, tvrdi da to poslije prodaju; Gazda: ‘Ma nema šanse...‘

Piše Zoran Šagolj/sd
7. listopada 2022. - 08:22

Piti u restoranu vodu iz špine ili naručiti onu flaširanu? Sve je, naravno, do preferencije i dubine džepa, ali naliti onu iz vodovoda i poslužiti je u originalnoj ambalaži ništa je drugo do namagarčiti gosta!

Prema riječima našeg čitatelja (puni podaci poznati redakciji), scena iz poznatog restorana na otoku Lastovu natjerala ga je da posumnja u ono što pije i, naravno, na koncu plaća, piše Slobodna Dalmacija.

– Bio sam – kaže nam – s jednom grupom u konobi koju često posjećujem tijekom ljeta i sezone. U jednom trenutku morao sam do WC-a, da bih, prolazeći pokraj šanka, vidio konobaricu kako u boce Jane od jedne litre ulijeva vodu iz slavine. Bilo je uredno posloženo nekih sedam-osam boca.

Kada je zaposlenica restorana vidjela da je gledam i da sam malo šokiran, nasmijala se i rekla: “Rakija, rakija!” Naravno da nije bilo riječi o rakiji, jer ona ne curi iz špine. Valjda me moje oči i zdrava pamet toliko služe.

Nakon povratka iz toaleta sve je, kaže, odlučio i fotografirati svojim mobitelom. Ponovno je zatekao uredno posložene boce koje su čekale na punjenje.

– To je za mene vrhunska sramota. Jednom riječju, prijevara, sitno kokošarenje, otimanje ljudima koji su tu došli na odmor, u goste. Nikad im dosta, iako su zarade na hrani i piću astronomske – ogorčen je taj naš čitatelj.

image

Snimka praznih boca na sudoperu koje čekaju nalijevanje

Ime restorana ne navodimo jer ni gost nije želio da mu se otkrije identitet, u strahu od mogućih neugodnosti prigodom ponovnog dolaska na ovaj udaljeni dalmatinski otok.

Proteklih dana stupili smo u kontakt i s jednim od vlasnika. Prethodno smo na jedan od mobitela koji se u restoranu koriste za kontakt osobi koja nam se javila pojasnili zbog čega zovemo i poslali spomenutu fotografiju, tako da nije moglo biti iznenađenja.

– Konoba je u sklopu naše kuće, imamo šank, i točno je da ulijevamo vodu u te boce, ali ne iz špine, nego iz plastike od 7, 6 litara, Jana, Cetina, ali za nas. Nas je svaki dan za ručkom 10 do 12, što članova obitelji, što osoblja, a voda na Lastovu nije za piće jer je puna je klora i kamenca.

Ako je netko vidio da prodajemo tu vodu, onda je to druga priča. To je isljučivo za nas, a mi odmah do šanka imamo naš hladnjak, gdje hladimo tu vodu i mi to pijemo – ponudio nam je objašnjenje.

image

Lastovo je daleko od očiju inspekcija

Jakov Prkic/Cropix/Cropix
image

Konobari su najslabije trazeno zanimanje u korona godini

Ivo Ravlic/Cropix/Ivo Ravlic/Cropix

Za potvrdu svojih navoda uputio nas je da se obratimo u lokalni dućan, u kojemu, tvrdi, godišnje kupuju po 400 kartona vode.

– Nema šanse da varamo svoje goste. Kažem, da je netko vidio da je dobio otvorenu bocu, to bi bila druga priča. Obiteljska je kuća, mi preko dana nalijemo te boce koje su već istrošene, iz boca od sedam litara i to držimo za nas – ustrajavao je gazda.

Ima li šanse da je osoblje to radilo mimo vas?

– Ma nema šanse. Mi smo svi iz obitelji. Ja sam objasnio o čemu se radi, mi nemamo objekt koji van kuće, to je jedna teraca u sklopu kuće, taj šank do ulaza u kuću; kad je osoblje slobodno, oni to napune. Tko bi bio blesav da puni boce da neko vidi?! To je stvarno bez veze. Špina u sudoperu je plitko da ne može boca stati, već s lijevkom iz plastike moramo lijevati za nas. Imali smo i problema s crijevnim bolestima, tako da se ne ne želimo igrati.

Da ste vi uhvatili nekog od radnika da radi takvo što, biste li mu automatski dali otkaz?

– Vjerojatno bih, ali nema tu priče. Mi smo svi iz obitelji, mala konoba, obiteljska, par ljudi radi 15 godina, znamo svakog u dušu, nema šanse da se to dogodilo – bio je decidiran vlasnik restorana, na isti način kao i gost u svojoj priči.

Zato smo od Državnog inspektorata zatražili pojašnjenja o kojoj vrsti prekršaja bi se ovdje radilo, kakve su kazne propisane, te koji su instrumenti kontrole inspektorima na raspolaganju.

– Poljoprivredna inspekcija Državnog inspektorata redovito provodi službene kontrole prirodnih mineralnih, izvorskih i stolnih voda stavljenih na tržište. Kontrole se provode i prema zaprimljenim predstavkama građana. U kontrolama se, osim zahtjeva kvalitete, označavanja i sljedivosti voda, utvrđuje i jesu li vode koje se stavljaju na tržište priznate od strane nadležnih tijela, odnosno stavljaju li se pod svojim nazivima zakonito na tržište.

Pravilnikom o prirodnim mineralnim, prirodnim izvorskim i stolnim vodama propisano je da se navedene vode stavljaju na tržište samo kao pretpakirana hrana, odnosno da ambalaža u koju se puni voda mora biti zatvorena na način da se izbjegne bilo kakva mogućnost patvorenja ili onečišćenja vode – odgovorili su iz Inspektorata.

Svakako, objašnjeno nam je sa spomenute adrese, ako inspektor utvrdi da se u originalne boce toči voda iz slavine, rješenjem će zabraniti stavljanje takve vode na tržište te će protiv odgovornog subjekta u poslovanju s hranom pokrenuti prekršajni postupak. Propisane kazne za prijevaru potrošača na ovaj način su od 50.000 do 100.000 kuna za pravnu osobu koja dovodi u zabludu potrošača, a za odgovornu u pravnoj osobi, kao i za fizičku osobu, kazna je od 5000 do 10.000 kuna.

image
Božo Radić/Božo Radić/Cropix

Kontaktirali smo i odgovorne u Jamnici, kojima je to bio prvi glas za konkretni slučaj s Lastova.

– Ovakva je praksa za nas, kao proizvođača, neprihvatljiva. To ne pridonosi poslovanju i imidžu ugostitelja ni našeg proizvoda. Za kontrolu serviranja proizvoda u ugostiteljskom objektu nadležne su državne institucije, no uz taj nadzor, mi kao proizvođač potrošačima možemo preporučiti da prije konzumacije našeg proizvoda zatraže od konobara da bocu otvore ispred njih – preporučili su svima.

Ali nisu stali samo na tome:

– Također ih pozivamo da, kada primijete da se ovakvo što radi, to prijave nadležnoj inspekciji ili direktno nama kako bismo mogli reagirati. Našim potrošačima osiguravamo i nudimo proizvode vrhunske kvalitete, a glavni partneri u tom procesu su nam ugostitelji, od kojih očekujemo da poštuju naše brendove i naše potrošače. 

image
Tomislav Kristo/Cropix/Cropix
05. listopad 2024 06:04