StoryEditorOCM
DubrovnikNAKON 100 GODINA|

Rekonstruira se riva u Donjem Čelu, umjesto Postire Kalamoteze će do završetka radova voziti manji brod

Piše Maja Rilović Koprivec
14. rujna 2020. - 17:26
Nakon što je izdržala gotovo stoljeće pristajanja brodova, trabakula, brodica, dotrajala riva u Donjem Čelu na otoku Koločepu konačno ide u rekonstrukciju. Veliki je ovo tjedan za otok nadomak Grada tim više što je Županijska lučka uprava Dubrovnik ugovorila da se riva najvećim dijelom obnovi sredstvima europskih fondova. Posao počinje ovoga tjedna, a radit će ga zajednica ponuditelja tvrtka Texo molior d.o.o. i Impresa Costruzioni Mentucci Aldo S.R.L.

image
Tonći Plazibat/CROPIX


Stručni nadzor na poslovima radit će Trames d.o.o. Doznajemo to od Željka Dadića, ravnatelja Županijske lučke uprave Dubrovnik, koji je potvrdio da je rekonstrukcija rezultat potpisanog Ugovora o dodjeli bespovratnih 85 posto potrebnih sredstava iz fondova Europske unije i 15 posto novca iz Državnoga proračuna RH, a ukupna je vrijednost radova gotovo 30 milijuna kuna.

Postojeća riva koja je u katastrofalno lošem stanju u potpunosti će se rekonstruirati. Riva je izgrađena još 1924. godine u duljini 35 metara, a sada će produljiti na 58 metara, a također će se i prošiti za oko 4 metra pa će biti široka ukupno jedanaest metara. U korijenu će se napraviti i trajektnarampa za odvoz otpada s otoka, sa većim paltoom kako bi tamo mogao doći i kamion. Ugovoreni rok radova je 15 mjesecino mi vjerujemo da bi to moglo biti i ranije – govori Dadić.

image
Tonći Plazibat/CROPIX


Kalamotezi, ističu iz Županijske lučke uprave, svakako neće ostatibez broda ili veze s kopnom dok radovi traju, i planirano je, govori Dadić da za Donje Čelo ide zamjenski brod, umjesto omiljenog broda Postira. Protekloga vikenda naime, medijski su prostor obišle fotografije ronilaca koji su fotografirali pristajanje Postire u Gornjem Čelu, a na fotografijama se vidi da je pristajanje moguće, no zbogmalog prostora između trupa broda i morskog dna to baš i nije sigurno, za nemirnijeg mora. U tu je rivu također Županijska lučka uprava 2013. godine uložila 2 milijuna kuna.

- Sada pokušavamo dogovoriti s Agencijom za obalni linijski pomorski promet i Jadrolinijom daza vrijeme trajanja radova umjesto Postireosiguraju manji brod koji bi također pristajao u Donjem Čelu, ali na manju rivu, jer se gradilište mora ograditi i zatvoriti – kaže Dadić. On je potvrdio kakoje tijekom protekloga vikenda Jadrolinija isprobalapristajanje Postire u Gornjem Čelu, no tada se vidjelo da to nije moguće pa će se ići na drugi brod.
- Ljudi iz Gornjeg Čelacijeli život idu na brod u Donje Čelo i ne vidim zašto bi to sada bio problem. Nema razloga da se itko buni jer je ovo ogromnoulaganje u rivu koja se u sto godina skoro raspala. Dobili smo prigodu iskoristiti europske fondove i svi trebaju podnijeti svoj dio tereta u ovih godinu dana dok se riva napravi. Onda će Postira ploviti kako je i ranije bilo – kaže Dadić.

image
Donje Čelo na Koločepu


Ovaj projekt je sufinanciran putem bespovratnih sredstava iz fondova EU putem Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije, a ukupna vrijednost projekta je 29.943.717,83 kuna.
Obnova riva na Koločepu jedna je u nizu investicija u pristaništa duž hrvatske obale koje posljednjih godina radi Ministarstvo prometa i infrastrukture sredstvima proračuna i Kohezijskih fondova EU. Posredstvom ŽLU Dubrovnik je posljednjih deset godina uloženo 50 milijuna kuna u lučku infrastrukturu od luke Gruž, Luke Šipanske, Tenturije, i lučice na Batali do radova na Koločepu.
07. svibanj 2024 23:54