Nakon što je izdržala gotovo stoljeće pristajanja brodova, trabakula, brodica, dotrajala riva u Donjem Čelu na otoku Koločepu konačno ide u rekonstrukciju. Veliki je ovo tjedan za otok nadomak Grada tim više što je Županijska lučka uprava Dubrovnik ugovorila da se riva najvećim dijelom obnovi sredstvima europskih fondova. Posao počinje ovoga tjedna, a radit će ga zajednica ponuditelja tvrtka Texo molior d.o.o. i Impresa Costruzioni Mentucci Aldo S.R.L.
Stručni nadzor na poslovima radit će Trames d.o.o. Doznajemo to od Željka Dadića, ravnatelja Županijske lučke uprave Dubrovnik, koji je potvrdio da je rekonstrukcija rezultat potpisanog Ugovora o dodjeli bespovratnih 85 posto potrebnih sredstava iz fondova Europske unije i 15 posto novca iz Državnoga proračuna RH, a ukupna je vrijednost radova gotovo 30 milijuna kuna.
Postojeća riva koja je u katastrofalno lošem stanju u potpunosti će se rekonstruirati. Riva je izgrađena još 1924. godine u duljini 35 metara, a sada će produljiti na 58 metara, a također će se i prošiti za oko 4 metra pa će biti široka ukupno jedanaest metara. U korijenu će se napraviti i trajektnarampa za odvoz otpada s otoka, sa većim paltoom kako bi tamo mogao doći i kamion. Ugovoreni rok radova je 15 mjesecino mi vjerujemo da bi to moglo biti i ranije – govori Dadić.
Kalamotezi, ističu iz Županijske lučke uprave, svakako neće ostatibez broda ili veze s kopnom dok radovi traju, i planirano je, govori Dadić da za Donje Čelo ide zamjenski brod, umjesto omiljenog broda Postira. Protekloga vikenda naime, medijski su prostor obišle fotografije ronilaca koji su fotografirali pristajanje Postire u Gornjem Čelu, a na fotografijama se vidi da je pristajanje moguće, no zbogmalog prostora između trupa broda i morskog dna to baš i nije sigurno, za nemirnijeg mora. U tu je rivu također Županijska lučka uprava 2013. godine uložila 2 milijuna kuna.
- Sada pokušavamo dogovoriti s Agencijom za obalni linijski pomorski promet i Jadrolinijom daza vrijeme trajanja radova umjesto Postireosiguraju manji brod koji bi također pristajao u Donjem Čelu, ali na manju rivu, jer se gradilište mora ograditi i zatvoriti – kaže Dadić. On je potvrdio kakoje tijekom protekloga vikenda Jadrolinija isprobalapristajanje Postire u Gornjem Čelu, no tada se vidjelo da to nije moguće pa će se ići na drugi brod.
- Ljudi iz Gornjeg Čelacijeli život idu na brod u Donje Čelo i ne vidim zašto bi to sada bio problem. Nema razloga da se itko buni jer je ovo ogromnoulaganje u rivu koja se u sto godina skoro raspala. Dobili smo prigodu iskoristiti europske fondove i svi trebaju podnijeti svoj dio tereta u ovih godinu dana dok se riva napravi. Onda će Postira ploviti kako je i ranije bilo – kaže Dadić.
Ovaj projekt je sufinanciran putem bespovratnih sredstava iz fondova EU putem Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije, a ukupna vrijednost projekta je 29.943.717,83 kuna.
Obnova riva na Koločepu jedna je u nizu investicija u pristaništa duž hrvatske obale koje posljednjih godina radi Ministarstvo prometa i infrastrukture sredstvima proračuna i Kohezijskih fondova EU. Posredstvom ŽLU Dubrovnik je posljednjih deset godina uloženo 50 milijuna kuna u lučku infrastrukturu od luke Gruž, Luke Šipanske, Tenturije, i lučice na Batali do radova na Koločepu.
StoryEditorOCM
DubrovnikNAKON 100 GODINA|
Rekonstruira se riva u Donjem Čelu, umjesto Postire Kalamoteze će do završetka radova voziti manji brod
14. rujna 2020. - 17:26