StoryEditorOCM
DubrovnikONO KAD PADNEŠ NA DVA MJESECA

Provjerili smo koliko je dubrovačkih srednjoškolaca izašlo na popravne ispite i saznali zašto im je baš matematika toliki bauk!

Piše Bruno Lucić
22. kolovoza 2023. - 07:33

Druga polovica kolovoza vrijeme je pripreme za početak nove školske godine, ali je i vrijeme popravnih ispita. S kojim predmetima srednjoškolci u Dubrovniku muku muče, otkrili su ravnatelji dubrovačkih srednjih škola.

Tako ravnatelj Pomorsko-tehničke škole Dubrovnik, Antonio Lučić, iznosi podatke za tu obrazovnu ustanovu.

image

Antonio Lučić: Nekad je bilo više različitih predmeta, dok zadnjih godina najveći broj učenika ide na popravni rok iz Matematike

Božo Radić/Cropix

- Od 20 razreda i 408 učenika koliko ih Škola ima, 26 učenika završilo je na popravnom roku u kolovozu, svi su pali iz po jednog predmeta, a najviše ih je na popravnom ispitu u kolovozu završilo iz Matematike. U usporedbi s prethodnim godinama, čini nam se da je to otprilike slično. Nekad je bilo više različitih predmeta, dok zadnjih godina najveći broj učenika ide na popravni rok iz Matematike. Teško mi je govoriti je li to ‘bauk‘ već od osnovne škole, nismo radili detaljnu analizu... Iz stručnih predmeta ih većina uredno prolazi, što je sasvim logično: ako ih već struka koju su odabrali zanima onda je za očekivati da u struci pokazuju bolje rezultate. Zna se dogoditi da neki već na početku godine odluče da će pasti Matematiku, da neće cijelu godinu raditi pa računaju da će preko ‘produžne‘ to riješiti, ali onda vide da je premalo vremena za nadoknaditi sve to. I ovi koji padnu na dva mjeseca, uglavnom prođu. Što se tče razreda, dosta je to šaroliko, to malo ovisi i o generaciji i do samih učenika, dogodi se da isti ponavljaju sve tri godine isti predmet jer kad zapinje, zapinje... Ima određeni broj onih koji teže prolaze, ne ide im već od osnovne škole i naravno da se to nastavi i kroz srednju školu, komentira Lučić.

Njegov kolega iz Obrtničke i tehničke škole Dubrovnik, Dinko Mandić, otkriva kako se i obrtnici, kao i pomorci, teže nose s Matematikom.

image

Dinko Mandić: Nije ponavljanje razreda tragedija ili nešto strašno, strašno je ako ništa ne naučiš iz toga

Božo Radić/Cropix

- Na popravnom ispitu u kolovozu imali smo mali broj učenika, riječ je o jednoznamenkastoj brojci, a na prvom popravnom roku smo ih imali oko 20-ak. Zašto Matematika? Pa Matematika je ustvari jednostavna, samo treba djecu naučiti da u matematici postoje pravila i ta pravila treba prepoznati, treba prepoznati gdje se trebaju primjenjivati... Problem je kad učenik to ne uspijeva razlučiti pa Matematika postane nešto što se ‘ne razumije‘ i tako dođemo do toga da kad učenik dođe u srednju školu, a zaostaci su ogromni, da je to nešto teško... Organiziramo dopunske satove za učenike, ali čini mi se da se ukorijenio stav da je Matematika nešto teško, nešto strašno, odbojno i taj stav rezultira time da najveći broj učenika ide na popravni iz tog predmeta. Stekao sam uvjerenje da je to osnovni razlog, mišljenja je Mandić koji dodaje:

- Svi mi imamo neke sklonosti, ali kad nešto ne ide, da bi išlo, treba uložiti više truda... Većina njih koja padne iz Matematike na dva mjeseca, uspije popraviti ocjenu. Međutim, nije ponavljanje razreda tragedija ili nešto strašno, strašno je ako ništa ne naučiš iz toga. To je jedna životna lekcija koja može biti korisna. Dok sam predavao, imao sam učenike kojima je to bilo korisno, kad bi ponavljalji razred, postali bi sasvim drugačiji učenici, nisu se ‘zapuštali‘ s jedinicima jer su vidjeli da njihov rad i trud ima rezultat. Ako nije dobro, dobije se negativna ocjena, ponavlja razred... Sasvim bi se drugačije ponašali tako da ne bih tragično shvaćao kad učenik ponavlja razred. Ima učenika koji to ozbiljno shvate i ispitu pristupe ozbiljno, a oni koji se nisu spremili i to shvatili ozbiljno, imaju priliku ponavljati i kroz to ponavljanje naučiti životnu lekciju da je, za postići neke ciljeve i rezultate, potrebno uložiti i osobni trud, to je taj odgojni dio koji trebaju usvojiti, naglašava ravnatelj dubrovačke Obrtničke i tehničke škole.

image
Nikša Stipaničev/Cropix

U Turističkoj i ugostiteljskoj školi Dubrovnik u ovoj školskoj godini na jesenski popravni rok pristupit će 30 učenika. Kako ističu, tri najzastupljenija predmeta za polaganje su Matematika/Gospodarska matematika, Kuharstvo i Geografija, a navedeni podaci se podudaraju s prethodnim godinama odnosno nema velikih odstupanja.

Ravnatelj Dubrovačke privatne gimnazije, Tomislav Franušić, navodi kako je u toj školi na popravni ispit upućeno tek troje učenika od kojih dva učenika iz dva predmeta (hrvatski jezik/matematika, te fizika/matematika), a jedna učenik iz matematike.

image

Tomislav Franušić: Prolaznošću smo zadovoljni, premda smo lani imali tri učenika upućena na ponavljanje razreda

Dubrovački vjesnik

- To je manji broj (manje od 4 posto) od uobičajenog broja učenika naše škole koji se upućuje na popravni rok u kolovozu. Prethodnih godina taj se broj kretao od 5- 6 posto učenika. Zanimljivo je da je broj učenika koji su u lipnju poslani na produžnu nastavu bio ove godine čak nešto veći od uobičajenog, ali su učenici uz dodatni rad s nastavnicima uspješno svladali ono što je propušteno ranije. Općenito, ne vidimo neke značajnije promjene u odnosu na prethodne godine. Prolaznošću smo zadovoljni, premda smo lani imali tri učenika upućena na ponavljanje razreda, ali naš pristup i način rada se generalno, s obzirom na zadovoljstvo učenika i roditelja kao i s obzirom na rezultate državne mature i upisa na željene fakultete, pokazao izuzetno uspješnim! Naši su se mediji s pravom raspisali o značajnom uspjehu dubrovačkih gimnazijalaca na ovogodišnjoj maturi i upisima, ali ipak su propustili spomenuti da najbolji uspjeh među njima nosi i po rezultatima mature i po ljestvici kvalifikacije na Medicinski fakultet u Zagrebu, učenica naše privatne gimnazije - Nikol Đuho, na koju smo izuzetno ponosni. Žao nam je zbog nje, da je u moru lijepih vijesti, ostala zaboravljena, napominje Franušić.

28. travanj 2024 12:51