Teško je reći je li Oleg Uskoković poznatiji kao odvjetnik ili biznismen. Kao odvjetnik savjetuje investitore kod dokapitalizacije i poslovnih akvizicija, a kao biznismen i osobno ulaže u drvnu, farmaceutsku i hotelsku industriju. Uskoković je član holdinga Auctor, većinskog vlasnika vodećeg domaćeg lanca ljekarni Prima Pharme i najveće hrvatske veledrogerije Medika. Auctor je vlasnik HTP Korčula, HTP Orebić i hotela u Novigradu, Njivicama i Makarskoj te kamp resorta na Krku i Pagu. U drvnoj industriji je suvlasnik austrijskog holdinga Variso u čijem su portfelju Pan parket iz Čačinaca, Drvoproizvod iz Jastrebarskog, Finvest iz Čabra i Proizvodnja drvenih stupova iz Karlovca. U središte pažnje šire javnosti dovelo ga je pak ulaganje u medije. Naime, on i Bojan Divjak suvlasnici su tvrtke Media Solutions koja je od slovačkog holdinga JOJ Media House kupila Zadarski list, riječki Novi list i Glas Istre iz Pule, a najavio je i povezivanje s osječkim Glasom Slavonije.
Uskoković voli reći da je “dijete grada” i premda vrlo rijetko priča za medije, za Dubrovački vjesnik napravio je iznimku:
Pokušaj s Maestralom
Nije tajna da ste i kadeturu odradili na Atlantskoj plovidbi za koju kažete da Vas je othranila jer je i Vaš otac bio dio menadžmenta tvrtke bez koje je nemoguće pričati o gospodarstvu Dubrovnika. No, upravo ste tu najmanje ulagali.
S partnerima iz Češke sudjelovao sam na natječaju kojim je CERP prodavao Hotele Maestral. To je bio moj glavni pokušaj ulaganja na području Dubrovnika. Na prvom smo natječaju kao jedini ponuđač ponudili traženu cijenu, ali je natječaj naknadno poništen. Na ponovljenom je natječaju konkurent ponudio višu cijenu od nas te nismo prošli. S tim je potencijalnim ulaganjem bilo povezano i naše tadašnje ulaganje u Uvalu Lapad i projekt Sunset Beach Dubrovnik. Vjerovali smo da Sunset Beach i Hoteli Maestral kao cjelina mogu biti vrlo atraktivna turistička priča. Kako nismo uspjeli kupiti Hotele Maestral, a s obzirom na to da inače u turizmu ulažemo samo u hotele i kampove, izašli smo iz ulaganja u Sunset Beach, u kojem je većinsko vlasništvo preuzeo moj američki partner John Alm.
Uložili ste u farmaceutsku i drvnu industriju te građevinarstvo. Ulažete i u turizam, je li Vam on i dalje prioritet nakon ulaganja u hotele na Korčuli i Pelješcu?
Razmatram različite poslovne prilike ako prepoznam potencijal rasta konkretnog biznisa, neovisno o kojoj poslovnoj djelatnosti se radi. Na jugu je moj fokus i dalje prvenstveno turizam. Naša grupacija Aminess trenutno ima u vlasništvu 20 hotela i kampova, od kojih su pet hotela na Korčuli i tri hotela u Orebiću. Ako bude prilike za ulaganje na području Dubrovnika, sigurno ćemo biti zainteresirani jer vjerujemo da Dubrovnik ima svjetski potencijal kad je o turizmu riječ.
Gratis mediji su prošlost
Sudionik ste stvaranja novog ozbiljnog medijskog igrača. Osnivač jednog od tih medija, ‘Novog lista’ je Konavljanin Frano Supilo i neminovno se nameće pitanje, širite li se medijski i na jug? Kako vidite buduću hrvatsku medijsku scenu?
Uvjeren sam da mediji u Hrvatskoj imaju puno bolji poslovni potencijal nego to javnost percipira. Hrvatska ima niz snažnih regionalnih medijskih brendova koji su u svojim sredinama prepoznati po kvaliteti izvještavanja i upućenosti u lokalne teme. Danas živimo u svijetu u kojem je ponekad lakše doći do informacije što se dogodilo u Singapuru nego u gradu u kojem živite. Stoga su nam regionalni mediji potrebniji nego ikad, a njihovo udruživanje zasigurno donosi sinergijske učinke i omogućuje im nacionalnu prisutnost na nekom obliku zajedničke platforme. Širenje na Dubrovnik? Ako se pojavi dobra poslovna prilika…
Tko god prati hrvatsku medijsku scenu prešpznaje trendove. Mnogi se portali kako bi pridobili širu publiku okreću pretplati i ograničenju pristupa medijskim sadržajima. Kako gledate na budućnost takvog pronalaska čitalačke publike?
Kratko vrijeme tzv. besplatnih medija između naglog uspona interneta i nedavnog uvođenja pretplatnih modela na većini relevantnih online izvora informiranja je bio anomalija. Već sada je izgledno da su pretplatni modeli za pristup kvalitetnijem sadržaju održivi. Živimo u vremenu kad je većini ljudi prihvatljivo da im se za sadržaj kojem žele pristupiti svakog mjeseca skine nekoliko eura s računa. To funkcionira za platforme za streaming glazbe, filmova te ne vidim zašto bi mediji bili iznimka. Ali, cijenu moraju opravdati kvalitetom.
Još ste u napornu snage, ali očit je kod Vas sve jači zov zavičaja. Gdje se vidite u sljedećih 10 godina?
I dalje sam aktivan, još ima puno posla na unapređenju postojećih investicija i rad me još veseli. Dok god me to veseli namjeravam nastaviti sličnim tempom, jedino što mi je namjera u budućnosti provoditi više vremena u Dubrovniku, jer, valjda to dolazi s godinama. Grad me nekako sve više vuče.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....