StoryEditorOCM
DubrovnikZagrebačka asfaltirana

Odzvonilo mikroasfaltu, od Kapelice do Vatrogasaca vozimo po ‘eruptivcu’! Ali, gdje je oborinska odvodnja?

Piše Silvia Rudinović
27. veljače 2023. - 20:15

Deset godina nakon postavljanja, uklonjen je mikroasfalt na dionici dugoj 250 metara, od Kapelice do Vatrogasaca. I sam Andro Vlahušić priznaje kako je mikroasfalt na dubrovačkim prometnicama jedan od njegovih najvećih grijeha u gradonačelničkim mandatima. Rok trajanja od pet godina davno je istekao, a mane su se pojavile samo nekoliko mjeseci po postavljanju.

- Radovi na sanaciji dijela prometnice Zagrebačke ulice izvode se isključivo s namjerom uklanjanja opasnog sloja mikroasfalta, koji je na brojnim mjestima postao opasan do te granice da motociklist samom vožnjom po ovoj ulici može doći u životnu opasnost te se Grad Dubrovnik upravo iz tog razloga odlučio na mjeru uklanjanja štetnog mikroasfaltnog zastora i sanaciju navedene ulice – rekli su iz ureda gradonačelnika Mata Frankovića potkraj prošlog tjedna.

Pročelnica Upravnog odjela za komunalne djelatnosti, promet i mjesnu samoupravu Matilda Krile Prkoča objašnjava kako se, za razliku od mikroasfalta, novi asfalt proizvodi “vrućim” postupkom.

image

Završeni radovi u Zagrebačkoj

Grad Dubrovnik/

- Asfaltni zastor tipa ‘eruptivac’ odgovarajuće je rješenje za profil prometnice poput Zagrebačke ulice koja je izložena vršnim prometnim opterećenjima – navodi pročelnica.

Uklonjen je čitav sloj, odnosno četiri, pet centimetara mikroasfalta spomenute dionice Zagrebačke ulice, kao i dio starog završnog sloja asfaltnog zastora, a postojeći šahtovi prilagođeni su odgovarajućoj visini.

Ništa od odvodnje

Tijekom radova na rekonstrukciji Ulice Pera Bakića i križanja na Ilijinoj glavici, prije desetak godina, razmišljalo se o oborinskoj odvodnji s obzirom na količinu padalina koje se slijevaju s padina Srđa prema Ilijinoj glavici i, u konačnici, povijesnoj jezgri. Položene su cijevi s jedne strane u Zagrebačkoj ulici – do Kapelice, a s druge strane u Ulici Vladimira Nazora – nešto niže od benzinske postaje. Posljednja dionica odvodnje na potezu Ispod duba do Batale dovršena je u mandatu Mata Frankovića. Projekt oborinske odvodnje za Zagrebačku ulicu postoji više od 40 godina. Preostaje nastavak polaganja cijevi od Kapelice preko Vatrogasaca i parka u Pilama do mora, a drugi krak bi trebao riješiti probleme oborinske odvodnje Ploča, s izlazom ispod Lazareta. Zbog čega se sad nije nastavilo s projektom?

image

Cijevi oborinske odvodnje položene su u trup ceste Zagrebačke ulice samo do Kapelice

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix

- Ovim putem podsjećamo da je bivša gradska uprava, bez građevinske dozvole, započela dio radova i položila dio cijevi u trup ceste što, naravno, nije u skladu sa zakonom te je radove tada zaustavila građevinska inspekcija. Naknado su ishođene lokacijska i građevinska dozvola, ali ne za čitav obuhvat, primjerice ispust u more, što je integralni dio sustava. Za kvalitetnu i sveobuhvatnu realizaciju ovog projekta potrebno je planirati cjelovit zahvat od Ilijine Glavice do Lazareta, s predviđenim ispustom u more pored Lazareta, i na isti je projekt potrebno dobiti i suglasnost Konzervatorskog odjela u Dubrovniku. Svim drugim i parcijalnim rješenjima, kao što je bio pokušaj bivše gradske uprave, neće se postići adekvatan rezultat – navode iz gradske uprave.

Prozvani bivši gradonačelnik Andro Vlahušić uzvraća kako je za njegova gradonačelničkog mandata ishođena suglasnost konzervatora za projekt oborinske odvodnje od Kapelice do Pila, izrađen je građevinski projekt i provedena javna nabava, ali je istina da nisu imali građevinsku dozvolu jer je, kako navodi, “Zagrebačka ulica otkupljena u vrijeme socijalizma”.

- Općina Dubrovnik je ljudima platila cestu, postoje priznanice, ali se nije uknjižila. Temeljem izmjena Zakona o cestama, počeli smo knjižiti sve ceste na Grad, ne samo Zagrebačku, bez izvlaštenja. Čitava Hrvatska je tada radila rekonstrukciju u trupu ceste bez građevinske dozvole, jer su sve ceste bile privatne. Očekivao sam da će sad nastaviti dalje s obzirom da je vlasnički dio riješen – kaže nezavisni vijećnik Andro Vlahušić i tvrdi kako je HDZ odgovoran za zaustavljanje projekt u Zagrebačkoj ulici.

image

Oborinska odvodnja nije riješena u Ulici Iva Vojnovića

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix

Dozvola dvije godine miruje

Valja znati da oborinska odvodnja nije dio projekta Aglomeracije Dubrovnik, za koji se kaže kako je najveća komunalna investicija u povijesti na području grada. Namjera je odvojiti oborinsku od sustava sanitarnih otpadnih voda.

Riješena je oborinska odvodnja u Vukovarskoj i u Ulici kardinala Stepinca, a osim područja oko povijesne jezgre, ostaju još dva ključna problema, Ulica Iva Vojnovića i Hebrangova, u Gružu. Grad je dobio dozvolu za izgradnju kolektora oborinske odvodnje Montovjerna - Batala, koji će obuhvatiti dio Ulice Iva Vojnovića, Ulicu Marka Marojice i Od sv. Mihajla do ispusta u more na Batali, ukupne duljine od oko 800 metara. Za projekt gradnje kolektora oborinske odvodnje u Hebrangovoj, na potezu od Kunske ulice do ispusta u luci Gruž, građevinska dozvola ishođena je još u siječnju 2021., radovi su bili najavljeni za jesen te godine, ali pomaka nema.

- Nažalost, zbog korona krize i pada proračunskih sredstava navedene zahvate nismo izveli u rokovima kako je to bilo planirano, ali vjerujemo da ćemo u ovoj godini nastaviti s planiranim investicijama u oborinsku odvodnju – navode iz Grada Dubrovnika.

03. svibanj 2024 20:18