StoryEditorOCM
DubrovnikTko vozi gradske autobuse?

Napokon smo iz ‘Libertasa‘ dobili konkretan broj zaposlenih vozača, ali uz poruku da prestanemo potencirati nepostojeću krizu! No iz sindikata se s time baš i ne slažu

Piše Ahmet Kalajdžić
8. kolovoza 2023. - 20:58

Koliko je vozača zaposleno u dubrovačkom gradskom prijevozniku ‘Libertas‘ i je li točno da je nedavno čak 15 vozača napustilo tu tvrtku, pitanja su koja su već neko vrijeme jedna od glavnih gradskih tema.

Podsjetimo, na navodni odlazak velikog broja  vozača u kratko vrijeme iz gradskog javnog prijevoznika ukazano je na nedavnoj sjednici Gradskog vijeća Dubrovnika, ali su iz Uprave ove tvrtke ubrzo opovrgli tu informaciju  te naglasili kako je ukupan broj djelatnika u travnju bio 305, u svibnju 308, a u lipnju 306, te kako nema ni riječi o tome da iz ”Libertasa” odlaze zaposlenici. Obzirom da su izneseni podaci o ukupnom broju zaposlenih, nas je zanimalla njihova struktura, odnosno koliki je broj vozača, te koliko ih je bilo u prošloj i 2019. godini. Nakon našeg upornog inzistiranja kako se radi o javnim podacima i javnom interesu, iz ove gradske tvrtke na kraju su nam ipak dostavili brojke, ali uz poruku da prekinemo stvarati umjetnu krizu. 

Naime, u  odgovoru na naše pitanje  samostalni je referent za informiranje ”Libertasa” Nikša Grljević naglasio da je ”zamjetno kako se kroz učestalost upita ove vrste nepotrebno stvara i potiče negativna percepcija ”Libertasa” kao cjeline i svih djelatnika koji uredno, vrijedno i svakodnevno obavljaju svoje radne zadatke i svoje dužnosti, a koji takav tretman ne zaslužuju”, nakon čega je apelirao ”da se prestane s indirektnim umjetnim stvaranjem pseudo kriza”:- Po pitanju broja zaposlenih unutar Libertasa, broj zaposlenika na dan 7.kolovoza je 303, od čega je zaposleno 162 vozača, dok je ostatak zaposlenica i zaposlenika raspoređen na djelatnosti tehničko tehnološkog bloka, održavanja i provjere tehničke ispravnosti vozila, autobusnog kolodvora, djelatnica i djelatnika na prodajnim mjestima te djelatnostima administrativne podrške, dok je 31.12.2019 godine u ”Libertasu” bilo zaposleno 346 djelatnica i djelatnika, od čega 190 vozačica i vozača. Ne ispustimo iz vida da se provela racionalizacija poslovanja na više razina, informatizacija i sveobuhvatna optimizacija radnih procesa- navodi Grljević te dodaje:

image

Libertas

-Kao što je i ranije komunicirano, a što je vidljivo u svakodnevnom poslovanju, ”Libertas Dubrovnik” uredno pruža usluge prijevoza na gradskom i prigradskom području, kako u periodu prije vršnog dijela turističke sezone tako i u špici iste. Participiramo i na tržištu povremenih prijevoza, a i jedini smo javni prijevoznik u Republici Hrvatskoj koji ima i uredno održava međunarodnu liniju. Inače, po pitanju prosječnih plaća djelatnica i djelatnika, za mjesec lipanj prosječna plaća vozača iznosila je 1.656,02 eura bruto, a svih zaposlenih u Libertasu 1.480,68 bruto. Zajednički poradimo na tome da u svakom smislu uvjerljivo najveći kolektiv među komunalcima ima medijski tretman koji mirita i koji će imati manji otklon od objektivne istine nego je to trenutno slučaj.

Redukcija linija

No zanimalo nas je što na sve to kažu vozači, pa smo Iz razgovora sa sindikalnim povjerenikom vozača Libertasa Ivom Vidojevićem doznali  kako je koncem prošle, odnosno početkom 2023. godine od ukupno 299 zaposlenih, u ‘Libertasu‘ radilo 165 vozača. - Tad je odlučeno da treba zaposliti još 20 vozača te je raspisan javni natječaj. U međuvremenu je od planiranih 20,  zaposleno samo sedam novih vozača, ali je i pored toga broj vozača pao na ukupno 162, dok naše poduzeće trenutačno sad ima ukupno 306 zaposlenika. Dio je vozača otišao u mirovinu- rekao nam je Vidojević, iz čijeg smo odgovora posredno zaključili da je iz tvrtke otišlo deset vozača. Ne precizirajući razloge odlaska ostalih kolega, Vidojević je pojasnio je kako se nedostatak vozača odrazio na javni gradski promet:

-Posljedično, morale su se smanjiti smjene, što konkretno znači da su linije ”1A” i ”1B” za Mokošicu trebala održavati po četiri autobusa ali sad, svaku, održavaju samo po tri autobusa. Reducirana je i linija broj 2 za Goricu te se trenutačno kompenzira s autobuskom linijom broj 9,za bolnicu, dok na liniji broj 5  Viktorija-Babin kuk,  imamo samo jednu, a ne tri smjene kao prije. Tako se ”špara” s ljudima te osobno mogu reći kako ovu 2023. godinu možemo odraditi s ovim brojem vozača, ali će problem nastati iduće godine ako dotad ne zaposlimo nove ljude a kad dio postojećih vozača pođe na godišnje odmore- ustvrdio nam je sindikalni povjerenik Vidojević.

image

Libertas

Tonci Plazibat/Cropix

Iz razgovora s dijelom vozača Libertasa doznajemo kako je "zbog nezadovoljstva visinom plaća u odnosu na težinu i zahtijevnost rada otišlo desetak kolega, od kojih većina među taksiste, a dio u turisitčke agencije na poslovima transfera". Uvidom u sadržaj internet stranice prometnog ”Libertas” doznajemo kako (u oba smjera autobusi na liniji 1A svakog dana imaju po 49 polazaka, na liniji 1B po 47, dok linija 2A ima po 8 a linija 3 po 29 polazaka iz svakog smjera. Autobusi na liniji broj 4 imaju iz oba smjera po 67, na liniji broj 5 samo po 6, dok na najfrekventnijoj liniji broj 6 dnevno imamo ukupno čak po 106 polazaka. Linija broj 7 dnevno u oba smjera ima po 14, linija broj 8 po 36, a linija broj 9 po 13, dok linija za Bosanku (broj 17) u oba smjera dnevno ima po 9 polazaka.

Recimo i to kako smo iz razgovora sa sugrađanima doznali kako je, uz malobrojne iznimke, ogromna većina zadovoljna postojećim intenzitetom linija, kvalitetom javnog gradskog prijevoza i ulaganjem u ”Libertas”. Bez iznimke, svi koje smo pitali naglasili su kako ”Dubrovnik uvijek zaslužuje bolje” i da podržavaju gradske vlasti u naporima za poboljšanje tog segmenta komunalnih usluga.

29. travanj 2024 11:17