StoryEditorOCM
DubrovnikPRVI U HRVATSKOJ

Nakon najave uvođenja posebnog režima prometa: Koliko i koji će taksisti voziti oko dubrovačkih zidina?

Piše Dubravka Marjanović Ladašić
12. ožujka 2024. - 07:31

Dubrovački taksisti pozdravljaju najavu gradonačelnika Mata Frankovića drastičnog smanjenja broja taksi vozila koja će moći dovesti svoje goste na Pile, odnosno prometovati oko povijesne jezgre.

I VRIJEME JE BILO!

Domaći taksisti zadovoljni su ovom najavom, no, neki su skeptični hoće li se ona moći uistinu provesti u djelo. Kako sami ističu, vrijeme je za uvođenje reda u njihovu struku jer je lanjske sezone, kako kaže jedan od naših sugovornika, bilo 8000 taksi vozila na našim prometnicama. Brojka zvuči nadrealno, pa nije nikakvo čudo da se obični građani ‘ježe‘ od same pomisli da će u sezoni morati poći do Grada automobilom.

Predsjednik Udruženja obrtnika autotaksi-prijevoznika iz Dubrovnika Mišo Miloslavić pozdravlja ovu odluku gradonačelnika, koju tek trebaju potvrditi vijećnici Gradskog vijeća:

- Što reći, i vrijeme je bilo! Nas je samo 450 u Udruženju, znači, prema najavama, bilo bi ih još 350. Kad bi s 8000 sišlo na 800, to bi bilo čudo. Ljeti ih je toliko, dakako! Svak‘ više vozi, tko god se dokopa aplikacije. Dobro, nešto se promijenilo, zakon sad više zahtijeva, ugovore o radu i dosta toga, puno se toga mijenja s ovim novim zakonom, tako da će to djelomično doći u red. No, nisu baš na našoj strani, ima netko jači tko to kroji. Ali ako se ovo uspije što je gradonačelnik najavio, moći ćemo se obraniti i bit će puno bolje - mišljenja je Miloslavić.

image

Mišo Miloslavić, predsjednik Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik

Cropix/

FIZIČKA BARIJERA

- Svi mi to pozdravljamo, ako se uspije ostvariti. Ne znam kako će Grad to kontrolirati. Oni su to odlučili pa će valjda i riješiti na neki način. Pa da riješe pola, bilo bi čudo. Ovo se stvarno više ne može izdurat‘ - dodao je Mišo Miloslavić. - To dođu vozit‘ iz Osijeka, Pule, Rijeke, tko god može, uzme godišnji i dođe voziti Uber u Dubrovnik. Naši prvi susjedi spavaju između dvije granice u autima. To je crna sjena. Daj Bože da se riješi, koliko god se riješi, bit će bolje. Vidite li da i od 18 godina mogu voziti autobus, što onda imamo govorit‘? Teško je tu više izaći na kraj - zaključio je Miloslavić.

Ivica Smoljko iz dubrovačkog ‘Plavog taksija‘ također podržava najavu Mata Frankovića:

- Gradonačelnik ima volju i želju napraviti reda u autotaksi prijevozu. Ima ovlasti da to napravi. U potpunosti ga podržavamo u nastojanju da napravi red - istaknuo je Smoljko.

- Broj taksista na dubrovačkim prometnicama lani je bio ogroman! Nenormalno previše i bez ikakvih kriterija. Možete staviti znak ‘taksi‘ i idete raditi, prijavite se na neku platformu i nitko vas ne dira. Vozite i to je to. Ako se ove godine uvede ovo što je rekao gradonačelnik, mislim da je to u redu. Uvest će se red. Bit će fizička barijera na Pilama s lijeve strane, a Pile će biti samo protok, ukrcaj i iskrcaj, i to nam odgovara - rekao je Ivica Smoljko.

image

Ivica Smoljko iz Plavog taksija

Bozo Radic/Cropix

ČEMU BI TO VODILO?

- Implementacija cijelog sustava je u postupku i već je pri kraju. Kamere će snimati registracije. Svako udruženje će predati registracije onih koji imaju dozvolu i Grad će imati brojeve vozila. Vrlo jednostavno. Sustav je moderan i bit će povezan sa službama Grada Dubrovnika koje će to kontrolirati - pojasnio je.

- Putujemo svi po svijetu pa vidimo kako to u drugih funkcionira. Prošle godine sam bio u Veroni i nigdje nisam vidio taksi stajalište u centru grada. Vidio sam samo da se zaustave, iskrcaju i ukrcaju goste - naveo je kao primjer Smoljko. - Morate održavati destinaciju, težiti kvaliteti, jer ako bi zavladala anarhija, čemu bi to vodilo? U svemu treba postojati kriterij. I prije je to postojalo. Grad kao vlasnik prometnice može regulirati promet na način koji mu odgovara - zaključio je.

Gradu Dubrovniku poslali smo upit s konkretnim pitanjima: koliko će brojkom biti taksista koji će moći prometovati oko povijesne jezgre, koji će to taksisti biti, hoće li im se izdavati neke nove koncesije ili dozvole, od čega se sastoji oprema kojom će se kontrolirati poštivanje ove odredbe? Hoće li to biti samo Dubrovčani i tvrtke registrirane u Dubrovniku, te je li to tržišna diskriminacija? Zanimalo nas je i što s ljudima koji, primjerice, voze za Uber, žive na Pločama, kamera će očitati registraciju njihovog privatnog automobila i izgledat će kao da su u prekršaju? Kad dobijemo odgovor, objavit ćemo ga.

26. travanj 2024 22:35