Bez dodirnih točaka
Načelnik Mljeta Đivo Market objašnjava zbog čega se odriču udjela u dubrovačkim društvima:
- Procijenili smo da je bolje izaći iz vlasničke strukture poduzeća gdje su nam udjeli oko 1 posto i manje i s kojima nemamo gotovo nikakvih dodirnih točaka. Izuzetak je tek Libertas koji održava linije po otoku, no već neko vrijeme zbog nerentabilnosti najavljuje odlazak, te Čistoća s pretovarnom stanicom Mljet koja će izgubiti na značaju kad proradi županijski Centar za gospodarenje otpadom Lučino razdolje. S Boninovom nemamo ništa jer su naše grobnice obiteljske, Vrtlar s Mljetom ne surađuje, nemamo parkinge pod naplatom Sanitata...Čak ni Vodovod ništa ne radi na otoku, mi smo dio NPKLM vodovoda koji ide iz Neretve – tumači načelnik Market motive koji su ih nagnali da oglase neuobičajenu ponudu ostalim suvlasnicima. S izuzetkom Grada Dubrovnika koji ju je prihvatio, ostale općine nisu iskazale interes.
- Općina Mljet se još prošle godine obratila Gradu i ponudila otkup svog udjela u gradskim društvima u većinskom vlasništvu Grada, što je Grad i prihvatio te je pokrenut postupak koji je, u dogovoru s Općinom, privremeno obustavljen zbog situacije s COVID-om. Nadamo se da ćemo do kraja godine uspjeti otkupiti sve udjele. U tom trenutku bi i autobusnu liniju, koja vozi na Mljetu i koja je već godinama u gubitku, preuzela Općina Mljet što bi nam bio dodatni benefit jer na razini godine ta linija bilježi gubitke od gotovo pola milijuna kuna – poručuju iz dubrovačke gradske uprave na temu otkupa udjela društava u ukupnom nominalnom iznosu od 4,35 milijuna kuna.
Traži se novi koncesionar
- Novac od prodaje udjela u cijelosti ćemo koristiti namjenski, za unapređenje otočne infrastrukture. Na otoku već posluju dva komunalna društva, Komunalno Mljet koje prikuplja i zbrinjava otpad po otoku, te Voda Mljet kojoj je primarna djelatnost proizvodnja i vodoopskrba Mljeta. Što se tiče Libertasa koji je od dubrovačkih društava najprisutniji na području otoka, Općina s tim prometnim društvom ima ugovor kao i sa svim ostalim suvlasnicima. S gradonačelnikom Matom Frankovićem potpisali smo sporazum oko proporcionalne podjele gubitaka godišnje. Na mjesečnoj razini, mi za gubitke izdvajamo 15 tisuća kuna – obrazlaže Đivo Market koji smatra da nema nikakva razloga da Grad ne preuzme udjele i time izbjegne sufinanciranje mljetskog linijskog prijevoza. Buduća organizacija prometa rješavat će se ili unutar postojećih otočkih društava ili pronalaskom novog koncesionara koji će preuzeti ulogu Libertasa, zaključuje mljetski općinski načelnik.