
Na jučerašnjoj konferenciji o infrastrukturnim izazovima nautičkog turizma i pomorskog prometa u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, istaknut je problem opskrbe gorivom za plovila u dubrovačkom akvatoriju. Naime, nakon što je sa radom zbog radova na proširenju Lapadske obale prestala benzinska crpka INA-e kod lučice Orsan, na području šireg dubrovačkog akvatorija preostale su tek dvije benzinske crpke te naftne kompanije na kojem se gorivom mogu opskrbiti plovila. Jedna je na Batahovini, koja inače zbog visine rive nije adekvatna za manje brodice i barke, te druga koja se nalazi u sklopu ACI marine Dubrovnik.
Pumpa u Komolcu inače ima mali kapacitet jer je predviđena za opskrbu nautičara iz marine Dubrovnik, pa se tako prije par dana dogodilo da je bez goriva ostala već u jutarnjim satima. Ona u popularnom Shellu na Batahovini ima veći kapacitet, no ne radi vikendom. Što to znači prije svega za dubrovačke male brodare, na kraju konferencije upozorio je brodar Đivo Njirić, koji je među ostalim kazao da je to za njih egzistencijalno pitanje koje se mora hitno riješiti.
Panelisti konferencije među kojima direktor Lučke uprave Dubrovnik Blaž Pezo i predsjednik Uparev ACI-a Krstijan Pavić složili su se da se radi o velikom problemu o kojem su i sami upozoravali najveću hrvatsku naftnu kompaniju, no naglasili da su im po pitanju INA-e, ‘ruke vezane‘. Blaž Pezo podsjetio je da je njegova lučka uprava u koncesiju dala dio priobalnog pojasa u Sustjepanu drugoj naftnoj kompaniji koja je tu trebala izgraditi modernu benzinsku postaju koja bi bila namijenjena i za plovila, no kako se zbog pandemije koronavirusa realizacija projekta zaustavila. Pezo je kazao kako se nada da će koncesionar krenuti u realizaciju tog projekta no kako je za radove potrebno najmanje šest mjeseci, tako da novu benzinsku pumpu ne treba očekivati prije slijedeće godine.
Hoće li pojačati kapacitete svojih dviju benzinskih crpki, odnosno planiraju li bilo kakva ulaganja u širenje mreže stanica za opskrbu gorivom plovila zapitali smo i Upravu INA-e. - Maloprodajno mjesto INA Dubrovnik-Orsan bilo je zatvoreno zbog odvijanja radova u neposrednoj blizini koji su ugrožavali siguran rad. Po završetku radova, ponovno su se ostvarili uvjeti za siguran nastavak rada maloprodajnog mjesta te je INA u postupku priprema za skoro otvaranje – poručuju iz ove ‘hrvatske‘ naftne kompanije.