StoryEditor
DubrovnikNA RADNOM MJESTU |

LUKA CRNČEVIĆ VODITELJ JE SLUŽBE ODRŽAVANJA VODOOPSKRBNE MREŽE VODOVODA DUBROVNIK Neki nam se jave da im curi vodokotlić

Piše Bruno Lucić
18. rujna 2021. - 21:39
Pola posla je uredski, a pola terenskiBožo Radić/Cropix

Kako špine u dubrovačkim domaćinstvima ne bi 'presušile', sustav na oku drži voditelj Službe održavanja vodoopskrbne mreže Vodovoda Dubrovnik Luka Crnčević. Ovaj 28-godišnji inženjer dvije i pol godine radi u Vodovodu, došao je kao suradnik, a uz posao voditelja 'Održavanja', zadužen je za upravljanje cijelom vodovodnom mrežom od Plata do Žuljane.

'Srce' Vodovoda

Radi se od 7 do 15 sati, no radni dan traje mu od '0 do 24'.

- Počinjemo dogovorima s poslovođom i raspodjelom zadataka među odjelima te upućivanjem ljudi na teren. Naš sektor je najveći i mi smo zapravo 'srce' Vodovoda. Osim održavanja same vodoopskrbne mreže, u što spadaju popravci cjevovoda, izrade priključaka, tekuća i planska održavanja, upravljamo postrojenjima kao što su crpne stanice, vodospreme, kontroliramo kvalitetu vode, preuzeli smo i pročistač u Komolcu. Pratimo i dnevne intervencije Vodovoda na terenu, da se zahvati što kvalitetnije izvedu. Svakog jutra se čujem s djelatnicima u vanjskim pogonima u Župi, Zatonu, Primorju, Slanom, Stonu i Žuljani. Pratimo sustav daljinskim putem, obilazimo pogone, izvještavamo Upravu o svim aktivnostima, te se s njom konzultiramo oko 'problematičnih' situacija, započinje Luka.

Pola Lukina posla je uredski, a pola terenski. Dinamično je i nepredvidivo, uvijek treba biti spreman otkloniti kvar.

image
Božo Radić/Cropix

- U svakoj situaciji naš djelatnik je na telefonu i može reagirati. Dio intervencija kao voditelj mogu riješiti telefonski, ali dio je takav da je netko od rukovodećih mora na licu mjesta dobiti uvid i dati stručni savjet. Bude istodobnih kvarova na više lokacija, ako primjerice bude pet kvarova u gradu, povući ćemo ljude iz Slanog ili Stona da to što prije riješe. A ako njima zatreba pomoć, mi raspodijelimo djelatnike za ispomoć. Posao mi je najviše vezan za rad sa strankama i s djelatnicima. Volim raditi s ljudima, a prije sam više bio vezan za kompjuter, proračune… Dnevno bude osamdesetak poziva. Najvažnije je s kolegama i građanima biti korektan i raspoloživ kako bi osigurao kontinuiranu vodoopskrbu i visoku kvalitetu vode, naglašava Luka koji u poslu susreće različite karaktere:

- Strankama obično nije jasno koji je dio instalacije održava Vodovod, a koji oni. Najlakše je opisati da Vodovod održava nešto do vodomjera, a od vodomjera je privatna instalacija za koju je zadužena sama stranka. Neki se jave da im curi vodokotlić pa pitaju mogu li im poslati nekoga da im to riješi! Moj moto je da je stranka uvijek u pravu, ako joj ne možemo udovoljiti, stranci pristojno dam savjet, uputim je kako riješiti problem. Naravno da svi razgovori ne mogu biti ugodni, ali trudim se da takvi postanu, kaže Luka.

Organizacija i priprema

Puknuća cijevi nepredviđene su situacije na koje ne može utjecati, a najkritičnije dionice riješit će se projektom Aglomeracije Dubrovnik.

- Kao mladom inženjeru jedan od većih izazova je upravo taj projekt koji će ostaviti veliki trag za ovu tvrtku i kompletno promijeniti sliku vodoopskrbne mreže. To je izazov i nešto što me može izgraditi kao inženjera, poručuje Luka.

Naravno, najviše je nepredviđenih situacija u gradu gdje broj potrošača rezultira i najvećom potrošnjom vode.

- Ulice su uske, promet gust. Na primjer, kad se nešto radi u Dubi Stonskoj, ljudi su nešto tolerantniji, dok su u gradu navikli na malo veći standard i žele vodu u svakom trenutku. Naš posao je takav da povremeno moramo zatvoriti vodu, što uvijek prethodno najavimo putem medija. Nepredviđena puknuća cijevi na sreću nisu česta. Najvažnija je organizacija i priprema, u svakom trenutku treba imati plan „B“. U veljači smo radili zahtjevnu rekonstrukciju najvećeg vodoopskrbnog čvora u Dubrovniku ispod Inine crpne stanice i praktički nitko nije ostao bez vode jer poznajemo jako dobro sustav i dobro smo se pripremili, podsjeća inženjer.

Kad stranke doma nešto rade, rijetko uzrokuju kvar na sustavu Vodovoda.

- Tu smo osigurani jer imamo ventil ispred vodomjera, a imamo i nepovratni ventil kojim našu instalaciju možemo razdvojiti od instalacije stranke. Znaju građani zvati za neki savjet jer im vodoinstalater nije riješio problem, čak zovu i kad znaju da nismo mi ti koji smo dužni riješiti problem, traže savjet, objašnjava voditelj i napominje kako drugima ne dopuštaju rad po njihovom sustavu jer ipak je Vodovod taj koji zatvara vodu, obavijesti javnost i odgovara za radove.

image
Ljeto je za Luku i njegove kolege prošlo bez velikih problema
Božo Radić/Cropix

Kako se dosta gradi u Dubrovniku, radi se i dosta priključaka pa tu surađuju s investitorima. Ljeti se trude sustav održati stabilnim i sigurnim.

- Budući da je riječ o velikoj potrošnji, svaki eventualni veći kvar na sustavu nam je problematičan i zato kad planiramo neku investiciju, trudimo se otkloniti sve kritične točke. Hvala Bogu, ovo ljeto je uz naše napore i redovitu kontrolu proteklo bez velikih problema. Naš sustav je uvezan u daljinski nazor i u svakom trenutku možemo vidjeti potrošnju vode pa tako 'špica' velike potrošnje bude oko 9 sati ujutro do podne te između 18 i 22 sata. Najveća dnevna količina vode u sedmom i osmom mjesecu ove godine iznosila je 24 tisuća kubika dok zimi bude oko 12, 13 ili 14 tisuća kubika, uspoređuje Luka koji otkriva i što voli u svom poslu:

- Mi ovdje krećemo od ideje i da dolazimo do realizacije. Najbolje znamo sustav, predlažemo određene radove, rekonstrukcije i to što smo osmislili, izvest ćemo na terenu i vidjeti kasnije u praksi kako se ponaša. To je prednost ovog posla. Ako smo i napravili neku grešku, možemo iz nje nešto naučiti. Ranije, dok sam se isključivo bavio projektiranjem, nisam znao kako se ono što sam projektirao ponaša u praksi, govori Luka koji i doma dok gleda televiziju zna 'ćirnuti' na sustav. Slobodno vrijeme provodi kupanjem, sportom i druženjem s prijateljima. Ima svoje ispušne ventile od posla, a poslovne ventile ne ispušta iz vida!

Vodospremnici

- Sustav Grada Dubrovnika funkcionira na sljedeći način: na izvorištu na Ombli je crpna stanica, voda se doprema do uređaja za pročišćavanje, odatle dio vode ide u vodospremnik Komolac kojim se opskrbljuju Čajkovići, Komolac, Mokošica i Lozica, dok ostatak ide kroz hidrotehnički tunel u vodospremnik Niska zona poviše Sedam smrtnih grijeha. Ta vodosprema kapaciteta 5000 kubika opskrbljuje najveći dio Dubrovnika, uz dodatni vodospremnik Babin kuk izgrađen kad i hotelsko naselje Babin kuk. On stvara rezervu vode za taj dio. Na području grada dva su vodospremnika: Niska zona i Visoka zona, tumači sugovornik.

item - id = 1128347
related id = 0 -> 1136777
related id = 1 -> 1135564
27. listopad 2021 13:50