StoryEditorOCM
DubrovnikNAKON JUČERAŠNJEG PREKIDA OPSKRBE GRADA

Koncesionari poručuju: ‘Gradonačelnik nije smio odlučivati bez Gradskog vijeća, no što je tu je. Ako ne bude mjesta jedan od nas će odustati od posla‘

Piše Kristina Filičić
24. lipnja 2022. - 17:57

Nakon jučerašnje obustave opskrbe povijesne jezgre zbog uklanjanja paravana, odnosno pripremnih radova uređenja pretovarne zone na Pločama koje bi trebalo započeti idućeg ponedjeljka, danas je roba uredno isporučena ugostiteljskim objektima i trgovinama unutar zidina.

Dvojica koncesionara Božo Puljić i Žarko Ivelja, čije tvrtke T-Bon steak i Palma plus imaju koncesiju za opskrbu Grada kazali su nam što je dogovoreno na jučerašnjem sastanku s gradonačelnikom Matom Frankovićem:

image

Dvojica koncesionara Božo Puljić i Žarko Ivelja,

Anton Hauswitschka/Anton Hauswitschka

- Htjeli su da idemo dole iza Kneževa dvora i Katedrale dok se ne uredi pretovarna zona. To nismo htjeli, gdje ćemo dolje? Pristali su da radimo pretovar ispod Gimnazije na dijelu gdje je parking za autobuse dok oni zonu ne urede po njihovom projektu – kaže Božo Puljić i dodaje:

- Kad sve završi, vidjet ćemo što će nam tamo ostati i hoćemo li uopće stati u tu jednu trećinu prostora. Ako ne budemo mogli stati obojica sa svim našim vozilima i prikolicama za obavljanje dostave u staru gradsku jezgru ili će ići jedan ili obojica. To još ne znamo. Ako ne budemo mogli stati, moj prijedlog kolegi je bio da on ostane a ja idem. Ja imam i drugi posao, a njemu je to jedini posao. Uostalom, stariji je pa mislim da ima prednost.

Na pitanje je li s hortikulturnim uređenjem trebalo pričekati jesen ili ga odraditi u travnju kad nije bilo posla, odgovara znakovito:

- Posla ima puno, bilo ga je i u svibnju i lipnju, a očekuje se da će ga u srpnju i kolovozu biti još više.

Puljić zapošljava 12 djelatnika, Ivelja dvojicu. Kako nam tvrdi, on odrađuje 80 posto opskrbe povijesne jezgre dok kolega 'drži' preostalih 20 posto.

image

Opskrba povijesne jezgre grada

Vedran Levi/Cropix

Žarko Ivelja smatra kako će biti jako teško zbiti se na stranu predviđenu za opskrbna elektro-vučna vozila i kariće.

- Kad se dio predviđen za nas uredi i mi naše još posložimo, kad svi vidimo na što to sliči, znat ćemo može li to funkcionirati ili ne. A kad će to biti, ovisit će koliko će brzo oni dovršiti radove na toj našoj trećini. Vidjet ćemo, ako ne može, ne može! Što ćemo? - pita se Ivelja koji, 'pritisnut' količinom posla, još komentira:

- Nećemo ništa stić' zbog onoga jučer, toliko imamo posla da to nije normalno.

Za kraj dodaje kako se opskrba Grada nastavlja a 'što će i kako biti dalje, vidjet će se'.

Nakon jučerašnje obustave opskrbe reagirala je gradska uprava te koncesionare podsjetila na ugovorne obveze prema kojima su 'koncesionari dužni, uredno bez obustave obavljati poslove za koje su dobili koncesiju'. Kako to jučer nisu napravili 'izreći će im se novčana kazna u propisanom iznosu od 3.000 kuna na dan'.

- Mi nismo prekršili ništa. To što su govorili ne drži im vodu jer mi nismo bili u mogućnosti jučer voziti. Tu su bili kamioni, rušili su ogradu, mi nismo mogli izvesti vozila ni raditi. Nama nisu ni najavili da će to jutro rušiti, to je sve bilo dogovoreno za idući ponedjeljak. Oni su jučer prvo dogovorili sastanak u dva sata popodne, a ujutro su poslali kamione da ruše ogradu. Da smo znali da će rušiti, pripremili bismo se i izvezli vozila – pojašnjava koncesionar Puljić i nastavlja:

image

Opskrba povijesne jezgre grada

Vedran Levi/Cropix

- Naš pravnik je rekao da imamo koncesiju koja je važeća i da nismo nikakve ugovorne odredbe prekršili. Mi smo plaćali koncesiju i plaćamo, imamo koncesiju još dvije godine. Postoji Pravilnik o pretovarnoj zoni koje je donijelo Gradsko vijeće krajem 2019. i u tome Pravilniku točno stoji čestica zemlje i kome je namijenjena, kako s njome treba postupati, kad treba biti otvorena, kad se zatvara... Mislim da gradonačelnik nije smio odlučivati bez Gradskog vijeća. Ovo je trebalo staviti na Vijeće pa da oni odluče o uređivanju i svemu. Gradsko vijeće je donijelo Ugovor o koncesiji onda je trebalo donijeti i sve ostalo a ne na svoju ruku pristupati ovome.

Sve je povezano jedno s drugim, ističe koncesionar, pa bi sukladno izmjenama u prostoru trebalo mijenjati i stavke iz koncesijskog ugovora. Nastavlja o sastanku s gradonačelnikom:

- Rekli smo mu da nismo bili u mogućnosti jučer voziti ali teško je govoriti s nekim tko ne zna materiju. Treba to raditi kako bi znao o čemu se radi. Zasad ćemo raditi i voziti, a oni će u ponedjeljak početi raditi u zoni. Kad završe i kažu što je naše, ako budemo mogli stat', stat' ćemo. Ako ne budemo mogli stati, netko će morati ići, ako ne oboje ja ću sigurno ići prvi - kaže pa upućuje ispriku svima koji su jučer ostali zakinuti za opskrbu:

image

Opskrba povijesne jezgre grada

Vedran Levi/Cropix

- Nama je žao i još jednom se ispričavamo ljudima što smo ih jučer doveli u neugodnu situaciju. Da smo znali ljude bi obavijestili prije, a ne im jučer kazati ne možemo voziti zbog toga i toga pa da ljudi ne dobiju robu. Ako se ubuduće bude nešto događalo sigurno ćemo ih obavijestiti nekoliko dana prije. Ako bude netko od nas odustajao od posla ili nešto slično, normalno da ja svoje komitente obavijestim jer imam ugovore s njima, a i s Gradom raskinuti ugovor – zaključuje Puljić.

O prihvatno-pretovarnoj zoni na Pločama godinama se raspravlja, govori o nužnosti uređenja ili čak preseljenja ove zone neprimjerenog izgleda smještene tik uz istočni ulaz u jezgru. Grad idući tjedan započinje s uređenjem zone na Pločama konceptualnom podjelom javne površine na prihvatno-pretovarnu zonu i otvaranje javne površine odnosno tamošnje fontane 'Međed' i javnog gradskog WC-a, građanima i turistima. U prvoj fazi radova prostor će se hortikulturno revitalizirati i urediti. Tek druga faza radova, za koju nema još roka, značit će trajno rješenje pretovarne zone. Svi sadržaji 'prebacit' će se ispod platoa i u podzide postojećeg parka, a sadašnja zona postat će trg dostupan javnosti.

04. svibanj 2024 19:28