StoryEditorOCM
DubrovnikPREDSJEDNIK MO BOSANKA SE PITA

Koja li je tajna linije broj 17 ? Iz Libertasa stiže odgovor ‘ Apsolutno ništa ne ukazuje na to da bi navodi gospara Paskojevića i u jednom dijelu bili točni...‘

Piše Kristina Filičić
30. rujna 2022. - 08:41

Turisti ne kupuju karte jer misle da je vožnja besplatna, a građani ne produljuju pokaze jer nitko ih ne traži na provjeru. Riječi su to predsjednika Mjesnog odbora Bosanka Luka Paskojevića koji je pokrenuo pitanje Libertasovog sustava evidentiranja broja putnika na liniji br. 17. za to gradsko naselje.

image

Luko Paskojević, predsjednik MO Bosanka

Ahmet Kalajdžić/

- Naš vozni red sastavlja se temeljem broja putnika koji koriste liniju 17., broj putnika je podloga da bi dobili određeni broj vožnji. Na temelju tih podataka mi možemo tražiti dodatne vožnje. Ako ti podaci nisu točni, onda imamo veliki problem. Upravo tvrdim da ti podaci značajno odstupaju od onog stvarnog stanja. Karte i pokazi se ne otkucavaju odnosno otkucavaju se puno manje nego je stvarni broj putnika u autobusu – kaže Paskojević pa se pita u čemu je problem. Je li riječ o nemaru vozača, zaboravljaju li djeca otkucati pokaz u autobusu ili pak roditelji ne produljuju pokaze? 

- Događalo se, a to mi govori puno ljudi s Bosanke, da brojač jednostavno ne radi. I što, onda ispada da autobus vozi prazan jer ako brojač ne radi nitko tko je ušao u autobus nije mogao otkucati ni kartu ni pokaz. Tako dobivamo krive podatke. Obzirom da je gospodin Mekišić (direktor Libertasa Franko Mekišić op.a.) kazao da sustav funkcionira savršeno, moram reći da ja namjerno s ciljem testiranja sustava nisam svom djetetu od početka školske godine produžio učenički pokaz. Naravno, nitko je u cijelom ovom periodu nije pitao ‘gdje ti je pokaz, otkucaj pokaz‘. Sve do jučer. Vozači su očito počeli pregledavati kad se počelo govoriti javno pa se nadam da ćemo sada imati pravu sliku – dodaje predsjednik MO Bosanka.

Tvrdi kako je ovog ljeta viđao grupe stranaca, njih po desetak, koji bi se spustili pješice sa Srđa i čekali autobus javnog prijevoznika na Bosanci.

- I mene dočekaju podaci o dva putnika! Kako je to moguće? Jesu li kupili karte, jesu li ih otkucali ili brojač nije radio, pa neću ja biti tajni agent koji ulazi u autobus i snima što se događa ali činjenica je da nešto ne štima – kaže Paskojević.

Nisu zadovoljni ni brojem vožnji 17-ice na relaciji Pile – Bosanka i obratno. Prije pandemije koronavirusa imali su po 12 polazaka s Pila i s Bosanke dnevno.

- Došla je korona broj vožnji se smanjio, što je bilo logično. Međutim, obećano nam je kad korone ne bude da će se stvari vratiti na staro. Nisu se vratile jer i sada imamo po sedam polazaka s Pila i sa Bosanke. Gotovo pa upola manje, iako korone nema – kaže sugovornik i nastavlja:

image

Ulaz u gradsko naselje Bosanka

Ahmet Kalajdžić/

- I sad vam je to ono ‘što je prije kokoš ili jaje?‘ Što će netko uzeti pokaz ako ne može koristiti adekvatno javni gradski prijevoz. Kako ću ja ići u grad autobusom ako znam da nemam priliku vratiti se s istim? Morate ljudima omogućiti da mogu poći i vratiti se kad im to paše da bi promislili koristiti javni gradski prijevoz. Razumijem da gospoda iz Libertasa, koliko god je to javni prijevoz, moraju imati računicu. Mi ovdje ne možemo govoriti o mjerama i parametrima ako brojke s kojima raspolažemo nisu točne.

Stanovnici Bosanke imaju viber grupu gdje je predsjednik MO apelirao na roditelje da podsjete djecu na otkucavanje pokaza svaki put kad ulaze u autobus ali ‘djeca su zaigrana i ne možete to od njih očekivati, vozač je tu da vodi računa o tome‘.

- Gospar Mekišić je rekao da to sigurno nije naputak Uprave Libertasa. Pa to nitko nije ni rekao. Ne znam odakle njemu uopće to. Zar Libertas uopće dava takve naputke u nekim slučajevima? Još sad ispada da je to mogao biti i naputak a to nitko nije promislio. Sad iz te njegove izjave ispada da i takva mogućnost postoji – zaključuje Paskojević.

image
Ahmet Kalajdžić/

O situaciji s linijom 17. pitali smo glasnogovornika Nikšu Grljevića u gradskom prijevozniku Libertas. Zanimalo nas je radi li sustav u autobusu besprijekorno te koliko se putnika vozi na spomenutoj liniji kao i jesu li provjerili navode predsjednika MO Bosanka. 

- Nesumnjivo raspolažemo brojem putnika na svim linijama na kojima pružamo usluge prijevoza pa tako i na liniji na koju se referirate u upitu. Ponuđeni kapacitet i u ovom trenutku odgovara potražnji za prijevozom.  Dnevni prosjek prevezenih putnika tijekom rujna je 51 putnik, na svim polascima u danu. (51 putnik-14 polazaka – prosječno 3,6 putnika po polasku) Uvidom u registraciju putnika, uvidom u kontrolerske zapise, naše i vanjske, razgovorima s djelatnicima i korisnicima naših usluga, potvrđeni su podaci koje je pokazao sustav. Apsolutno ništa ne ukazuje na to da bi navodi gospara Paskojevića i u jednom dijelu bili točni - ističu iz Libertasa te dodaju:

- Ovome se mora pridodati i niz mailova korisnika naših usluga koje smo zaprimili nakon medijske objave vezane za liniju 17, koji iz svog izravnog opažanja demantiraju iznesene navode.

Spomenimo još, prvi autobus s Bosanke kreće ujutro u 7 i 15 sati, a zadnji s Pila u 19 i 30. Ako srednjoškolci s Bosanke kojim slučajem imaju osam sati u popodnevnoj smjeni na taj autobus ne mogu stići pa netko mora po njih. Ostati u gradu u điru i vratiti se busom na Bosanku, mladim stanovnicima tog naselja još uvijek je nemoguća misija.

Ide brže

Libertas Dubrovnik je ovog tjedna uveo novi sustav naplate u autobusima kao i nove cijene. Kako ide prilagodba?

- Libertas je započeo proces nadogradnje i modernizacije sustava naplate uvođenjem novih blagajni i nadogradnjom samog sustava naplate čime su, već nakon tri dana od uvođenja, parametri kao što su brzina prodaje karata, brzina registracije putnika i brzina ulaska u vozilo značajno pospješeni te bilježimo niz pozitivnih komentara naših korisnika kao i samih vozača čiji rad je uvelike olakšan. Ovom nadogradnjom ostvareni su preduvjeti za sljedeći korak, a to je uvođenje kartičnog načina plaćanja koje će dodatno ubrzati sve navedene parametre - kažu iz Libertasa.

03. svibanj 2024 20:14