Na Jadranskoj magistrali, iznad zgrade na kućnom broju Gornji Kono 56 upravo traju radovi na montaži sigurnosne ograde koje ranije nije bilo. Betonirani su nosači, a do početka idućeg tjedna bit će postavljena i ograda kako bi parkiralište koje je izgrađeno na zemljištu Hrvatskih cesta za potrebe stanara zgrade ispod magistrale, bilo sigurnije. Kolni prilaz ovoj zgradi izgrađen je i ima građevinsku dozvolu već dvadesetak godina objašnjavaju iz Hrvatskih cesta, a investitor u parkiralište je Udruga Kono 56 koja je posao na toj investiciji završila.
- Radovi na državnoj cesti DC8, na dionici 28, od kilometara 2+440 do kilometara 2+500, desna strana ceste, izvode se po nalogu Hrvatskih cesta d.o.o. i dio su radova redovnog održavanja ceste.
U cilju sigurnijeg odvijanja prometa postavlja se zaštitna odbojna ograda, pa je zbog toga potrebno zatvoriti jednu prometnu traku i naizmjenično propuštati vozila uz semaforsku regulaciju.
Izvođač radova je tvrtka Dubrovnik ceste d.d. koja je ugovorni izvođač radova na redovnom održavanju državnih cesta u Dubrovačko-neretvanskoj županiji – izvijestili su iz Hrvatskih cesta.
No tko je Udruga Kono 56, koja je registrirana 2020. godine za djelatnosti poticanje banaka, štedionica i drugih financijskih organizacija na davanje povoljnih stambenih kredita građanima - vlasnicima stanova, stalnu briga o okolišu stambene zgrade, razvijanju kulture stanovanja i dobrosusjedskih odnos.
Udruga je također registrirana i za utjecaj na razvoj i održavanje komunalne infrastrukture kroz suradnju s javnim poduzećima - upravljanje stambenom zgradom te briga o zajedničkim dijelovima zgrade te unapređenju zbrinjavanja sekundarnih sirovina. Udruga u svojoj djelatnosti njeguje društveni život i rad, izmjenom iskustva, solidarnosti, a organizira i određene oblike tehničke, pravne, preventivno-sigurnosne pomoći i druge vrste pogodnosti za članove. Damir Lujo tajnik je Udruge i potvrđuje nam kako je razlog osnivanja ponajprije bilo rješavanje problema parkinga za stanare zgrade.
- Primarno, zadatak udruge bilo je rješavanje parkinga za sve stanare pa smo od Hrvatskih cesta zatražili i dodatno zemljište u koncesiju gdje bi uredili parkinge. Tako smo dobili koncesiju da uredimo parking, izgradili ga i sada državi plaćamo koncesiju. Cijeli taj pojas magistrale je u vlasništvu Hrvatskih cesta i mi sad njima plaćamo najam – govori Damir Lujo tajnik Udruge Kono 56.
- Udruga broji 23 člana, odnosno vlasnika stanova u zgradi Gornji Kono ulazi A, B,C,D,i E. Naše su zgrade zapravo rađene kao kuće i problem je bio u tome što su parkinzi bili na zemljištu Hrvatskih cesta već nekih 17 godina. Postojala je neka prva koncesija koja je istekla, a naknade su bile nešto niže jer su stanari sami sudjelovali u gradnji parkinga. Po novom, trebali smo produljiti koncesiju s Hrvatskim cestama, a tada se pokazalo kako je ogromna razlika idemo li u to pojedinačno ili zajedno. Odlučili smo tada da idemo zajedno kako bi dobili veću površinu u koncesiju, jer pojedinačno bi mogli dobiti samo jedno parking mjesto. Odlučili smo se za osnivanje Udruge, a ne poduzeća jer nam namjera nije stvaranje profita, niti ćemo parking mjesta iznajmljivati. Kroz udrugu se možemo i više družiti i najviše napraviti pozitivnog za zajednicu i okolinu – objašnjava Lujo.
Koncesiju Hrvatske ceste naplaćuju po Pravilniku o korištenju cestovnog zemljišta, a stanare, odnosno članove Udruge Kono 56, govori njen tajnik, površina od 770 četvornih metara za 29 parkirnih mjesta koje su izgradili stoji gotovo 100.000 kuna godišnje.
- Htjeli smo se također na neki način oformiti jer ovdje, na vrhu Gornjeg Konala imamo dosta komunalnih problema koja želimo riješiti, od nogostupa, autobusnih postaja, urediti okoliš, javnu rasvjetu, a imamo i gradsko dječje igralište koje bi obnovili i dodatno uredili. Zajedno lakše možemo pristupati raznim institucijama s kojima možemo riješiti naše probleme – govori tajnik Udruge Kono 56.
On ne zna koliko je sličnih koncesija ugovoreno na području uz magistralu od Mosta Dr. Franja Tuđmana do vidikovca. Većina stanara ima privatne kuće pa su sve rješavali pojedinačno s Hrvatskim cestama, kaže on. Podatke o točnom broju kolnih prilaza i izdanih suglasnosti na dionici državne ceste DC 8 na toj dionici zatražili smo i od Hrvatskih cesta koje će dostaviti odgovore nakon što pregledaju dokumentaciju i arhivu, jer su neki kolni prilazi građeni prije više od 40 godina nakon izgradnje državne ceste D8. Kad odgovori stignu objavit ćemo ih.