StoryEditorOCM
DubrovnikREAKCIJE NAKON FRANKOVIĆEVE NAJAVE

Jesu li fizičke barijere najbolje rješenje za gužve na Pilama? Evo što kažu autobuseri, taksisti, ali i bivši gradonačelnik

Piše Bruno Lucić
9. listopada 2023. - 18:17

Radi uvođenja reda u prometni kaos na Pilama, gradonačelnik Mato Franković najavio je postavljanje fizičkih barijera sljedeću godinu. Na prijedlog se osvrnula i predsjednica Udruge autobusera Ragusa Bus Vesna Lukić.

image

Vesna Lukić

Cropix

- Mislimo da će to uvesti samo još veći nered jer se ta ista fizička barijera nalazi doslovno četiri metara od pješačkog prijelaza, semafora, a taj semafor udaljen je niti pet metara od ulaza na parking. Fizička barijera tu ne može pomoći, pogotovo u ovakvoj organizaciji prometa s ovim semaforom, s pješacima... Svi znamo kako to tamo izgleda. Kad bi to funkcioniralo kako treba, nama autobuserima bi to značilo da u trenutku kad dolazimo, a najavili smo dolazak, da nas čeka prazno mjesto na Pilama. Ponavljam, s obzirom na zagušenost prometa oko Grada i na ovaj pješački prijelaz, semafor i ulaz na parking koji su odmah do, smatramo da jednostavno nema dovoljno mjesta da bi se to tako napravilo, poručuje Lukić.

Taksist Ivica Smoljko iz Plavog taksija također je prokomentirao Frankovićevu najavu.

image

Ivica Smoljko

Božo Radić/Cropix

- Gradonačelnik je u pravu kad kaže da želi uvesti red na Pilama - pa bile to i fizičke barijere. Plato Pile, a posebno dio gdje se zaustavljaju turistički autobusi i taksi vozila, to je onaj dio prema Dubravci i onaj dio gdje je bio bivši DM, treba urediti da bude ukrcajno-iskrcajna zona. Za taksi vozila bi maksimalno zadržavanje trebalo bi biti dva do tri minuta, a za turističke autobuse pet do sedam minuta. Sve se može napraviti za toliko minuta – i ukrcati i iskrcati. Nikakvo zadržavanje na Pilama, kao što se sad radi! Bio to taksi, autobus ili autobusi koji bukiraju, svi oni kad stanu, pregovaraju i zadržavaju goste, stvara se gužva na Pilama. Primjer i uzor ponašanja na Pilama bi nam svima trebao biti javni gradski prijevoznik Libertas: oni za par minuta iskrcaju i ukrcaju putnike i nikad nema gužve. Na način kako se oni ponašaju na Pilama tako bi se trebali ponašati i taksisti i turistički autobusi koji dovoze putnike na Pile. Podržavam sve što doprinosi redu, samo da nema anarhije na Pilama! Isto tako, na Pilama ne bi trebalo dozvoliti nikakve djelatnosti koje dovode do zadržavanja gostiju. Zonu Pile treba osloboditi tako da to bude samo prolaz i ulaz u Grad. Kad bi se to napravilo, prolaz bi se oslobodio, uvjeren je Smoljko.

image
Tonći Plazibat/Cropix

Fizička barijera odnosno pomični stupići na Pilama postavljeni su još 2015. u mandatu bivšeg gradonačelnika Andra Vlahušića, ali nikad nisu profunkcionirali.

- Ako nakon sedam godina, nakon što si bio protiv toga, to prihvatiš onda se može reći da pamet stiže u gradsku upravu! Stupovi na Pilama rade, mogu se spojiti s kamerom, oni su napravljeni zato što smo tad, prije presude Visokog trgovačkog suda, morali rješavati da autobusi ne mogu doći besplatno na Pile, što su podržavali Franković i HDZ. Sad je omogućio da iz Gruža autobusi koji voze putnike s kruzera dođu besplatno na Pile i oštetio je proračun za jedno 40 do 50 milijuna kuna u zadnjih osam godina?! Neka kaže ‘Fala Andro‘ i ja ću mu dati pravo na intelektualno vlasništvo džabe! (smijeh) Ne treba ništa drugo, samo nek kaže ‘fala Andro‘ i dat ću mu besplatno ‘šifru‘ za stupiće! Naravno, nemaju oni šifru, ali bila to simbolična dozvola! Izvoli Mato, samo reci ‘hvala‘ – istaknuo je Vlahušić.

image

Andro Vlahušić

Božo Radić/Cropix
08. studeni 2024 22:37