Da u Dubrovniku nedostaje parking prostora osjetili su svi motorizirani sugrađani, ali da je nestašica takva da će rijetka preostala raspoloživa mjesta ići na licitaciju, nisu se nadali ni najveći pesimisti.
Da stvar bude još bizarnija, parkirališna mjesta koja idu u nadmetanje, iako u samom središtu Dubrovnika, uopće nisu pod ingerencijom Grada Dubrovnika, već državne tvrtke Hrvatske ceste!
Pošto mjesto?
Riječ je o parkinzima u Ulici pape Ivana Pavla Drugog od kružnog toka na ulazu u Luku Dubrovnik do zebre kod kuće na adresi Obala pape Ivana Pavla II 74 koja se nalaze na državnoj cesti DC-420, što znači da o sklapanju ugovora za rezervirana parkirališna mjesta brinu Hrvatske ceste. I to ne za sva, nego samo samo za mjesta sa sjeveroistočne strane ceste. Parking-mjesta sa suprotne strane ceste izvan su prometnice pa Hrvatske ceste za njih ne mogu sklapati ugovore.
Sukladno aktualnim pravilnicima, uporaba parkirališta na javnoj cesti izravno se ugovara i mjesečno iznosi 3,32 eura po četvornom metru parking-mjesta, uz mjesečnu naknadu za obavljanje pratećih djelatnosti, koja za ostale komercijalne usluge i svrhe na državnim cestama iznosi 26,54 eura. Pravilnik o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama utvrdio je pak površinu parkirališnih mjesta, pa su slijedom toga uzdužna parking- mjesta u Gružu za osobna vozila minimalne veličine 12,1 metara četvornih. Za svako se rezervirano mjesto mjesečno plaća minimalno 66,71 euro plus PDV. Ovisno o djelatnosti onoga tko treba parkirališno mjesto, cijena je podložna korekciji, a najviše plaćaju oni koji se bave uslugom smještaja.
- Za sva parkirališna mjesta na Obali pape Ivana Pavla Drugog korisnici su sklopili ugovore sukladno važećim propisima te se ne može reći da su privilegirani. Prvi su ugovori sklopljeni 2016. godine s dva gospodarska subjekta koja se nalaze uz državnu cestu DC420, a 2018. godine sklopljen je prvi ugovor s nekim od stanara okolnih zgrada. Najviše zahtjeva zaprimljeno je prošle i ove godine, pa su tako za sva parkirališna mjesta na cestovnom zemljištu sklopljeni ugovori - rekla nam je glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Pajić Đurijanček. Dodala je da osim parkirališnih mjesta na Obali pape Ivana Pavla II, na dubrovačkom području imaju sklopljene ugovore s više korisnika uz državnu cestu DC-8 i to na Gornjem Konalu, Ilijinoj glavici, Mlinima, Popolici, Trgovištu i još nekim lokacijama:
- Zbog interesa većeg od broja parkirališnih mjesta na Obali pape Ivana Pavla II Hrvatske ceste d.o.o. za iduću godinu planiraju provedbu javnog nadmetanja, o čemu će građani biti na vrijeme obaviješteni kako bi se svi zainteresirani mogli i prijaviti. - poručuju iz Hrvatskih cesta.
Cjenik Sanitata
A kakva je situacija s ‘rezervacijama‘ tamo gdje prestaje nadležnost Hrvatskih cesta? U svibnju prošle godine dubrovačko Gradsko vijeće je odlučilo da se u svakoj parkirališnoj zoni može rezervirati maksimalno 10 posto ukupnog broja parkirališnih mjesta. Inače, na javnim parkiralištima užeg gradskog područja trenutačno je ukupno 39 rezerviranih parkirališnih mjesta, a gotovo se sva odnose na javna tijela, vjerske zajednice te zdravstvene i socijalne ustanove. Visinu mjesečne naknade za rezervirana parkirališna mjesta određuje Sanitat, ali se rezervacija može odobriti i bez naknade, osim na izvanuličnom parkiralištu Tenis- Tabor i uličnom parkiralištu Iza Grada u zoni A. Manje je poznato da poslovni subjekti za rezervirana parkirališna mjesta plaćaju naknadu ovisno o zoni u iznosu od 2.866,85 eura do 5.733,70 eura godišnje.
Što se velikih otvorenih privatnih parkinga tiče, ono na 7.428 ‘kvadrata‘ bivše Remize i na 9.339 četvornih metara parkinga na parceli obitelji Miović, samo su donekle rasteretila promet u mirovanju.
Priče o javnim garažama na lokacijama kao što su Zlatni potok, Sedam smrtnih grijeha, Down town po nepisanom pravilu ožive pred izbore, pa se vrlo brzo utišaju. A pritisak vozača na parkirališna mjesta još se povećao otkad du nadležni iz gradske uprave krenuli s praksom "stalno rezerviranog" parking-mjesta. Oznake vertikalne i horizontalne signalizacije o takvim rezervacijama sve su češće i uočljivije, što ljuti vozače. Na naš upit prema kojim se kriterijima vlasnicima osobnih i gospodarskih vozila odobravaju trajne rezervacije parking-mjesta, stiže odgovor da Grad Dubrovnik veliku pažnju posvećuje regulaciji prometa, a napose prometa u mirovanju s naglaskom na potrebe građana:
(Izvan)ulična parkirališta
- O tome najbolje svjedoči Odluka o parkingu kojima se štite interesi građana. Uz to, cijena mjesečne parking-karte za zonu 2/3 od 7,96 eura (60 kuna) za građane godinama je nepromijenjena, što je među najpovoljnijim cijenama za korištenje javnih uličnih i izvanuličnih parkirališta u državi.- pročuli su iz gradske uprave.
Za podsjetiti je kako je u svibnju prošle godine Gradsko vijeće odlučilo o načinu i uvjetima odobravanja rezerviranih parkirališnih mjesta koja se mogu odobriti tijelima državne uprave te lokalne i regionalne samouprave, pravnim osobama s javnim ovlastima i onima koje obnašaju javnu vlast od značaja za RH Grad Dubrovnik. Dodjeljuju se i pravnim ili fizičkim osobama-obrtnicima koji imaju sjedište ili koriste poslovni prostor neposredno kraj parkirališnog mjesta za koje Grad Dubrovnik ocijeni da postoji legitiman cilj, onima koji na gradskom području obavljaju djelatnost car-sharinga (zajedničko korištenje električnih automobila) ili djelatnost za koju Grad Dubrovnik ocijeni da postoji legitiman cilj. Kratkoročno, ta se parkirališna mjesta omogućuju pravnim i fizičkim osobama za obavljanje određene djelatnosti za koju Grad Dubrovnik ocijeni da postoji legitiman cilj, na temelju podnesenog obrazloženog zahtjeva.