StoryEditorOCM
DubrovnikNAKON NAJAVE DUBROVAČKOG GRADONAČELNIKA

Iduće godine bez prometnih gužvi oko povijesne cjeline. Dubrovački taksisti pozdravljaju uvođenje reda, ali traže da prednost imaju domaći

Piše Ahmet Kalajdžić
22. srpnja 2022. - 18:28

Gradonačelnik Mato Franković je na ovotjednoj sjednici Gradskoh vijeća Dubrovnika najavio smanjene prometnih gužvi oko povijesne cjeline nakon što se 1. siječnja iduće godine implementira novi sustav:– Novim Zakonom o prometu postigli smo da oko povijesne jezgre nema liberalizacije autotaksi prijevoza! Mi odlučujemo, a neometan prolaz imat će građani, dok će se ostali ograničiti i to će ih i koštati- najavio je Franković te dodao kako nakon implementacije sustava u zoni posebnog režima više neće biti četiri tisuće taksi-vozila.

image

Taksi stajalište ispod Minčete taksisti nazivaju "Paščara"

Ahmet Kalajdžić/
image

Zbog pojačane potražnje, trenutačno se na Pilama taksi vozila ne zadržavaju dugo

Ahmet Kalajdžić/

Zahvaljujući izmjenama i dopunama zakona o sigurnosti prometra na cestama i unošenja u zakon odredbe o "zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni", Dubrovnik će tako konačno odgovarajuće regulirati promet na svom području. Odredba povijesnim i gradovima pod zaštitom UNESCO-a omogućuje regulaciju kontrole prometa s posebnim naglaskom na građane i njihove potrebe. No, prije nego gradska uprava donese propise kojima će dugoročno regulirati ovu tematiku, pitali smo predstavnike dubrovačkih autotaksi obrtnika i udruženja kako gledaju na buduću regulaciju te moguću posebnu naplatu mogućnosti pristupa i prometovanja oko povijesne jezgre.

image

Ivica Smoljko iz "Plavog taksija"

Ahmet Kalajdžić/

Ivica Smoljko iz "Plavog taksija" ističe:- Podržavamo inicijativu gradonačelnika glede izmjene Zakona o sigurnosti na cestama bez kojeg grad ne bi mogao imati ingerenciju nad svojim prometnicama. Znamo da će pristup biti moguć javnom prijevozu, komunalnim i vozilima s dozvolom. Također, mislim da bi bilo jako opasno da se u ovom trenutku pusti taksi promet od Boninova do Pila. Trebalo bi sjesti i puno razgovarati prije nego stručnjaci donesu dobar pravilnik o taksi-prometovanju niz bolnicu, osobito stoga što su sad došli autobusi-harmonike. "Libertas" vozi iz luke i puno je autobusa. Zamislite da na Pilama čeka pet-šest autobusa, a iza njih da je 30 taksija!? Stvorila bi se nervoza i kolona od Boninova do Pila! Stoga je bolje da imamo jednu kolonu iza Grada: ne daj Bože intervencije zbog požara ili hitne pomoći tako da moramo imati barem jednu prometnicu koja bi bila otvorena. Podržavamo to što je gradska uprava dobila ingerenciju nad svim prometnicama oko povijesne jezgre, a kad se bude radio pravilnik o prometovanju kontaktnom zonom, stručnjaci ga moraju dobro napraviti i uvesti odgovornost na način da se zabrani prolaz onome tko ponavlja prekršaje jer je to jedini način da se uvede neki red! Treutačno 50 posto vozila što prometuju oko Grada nema dozvolu, nego samo znak na krovu! Primijetio sam čak mnogi skidaju znakove kad kreću ka povijesnoj jezgri, samo da ih ne evidentiraju! Zašto- ne znam, ali nešto nije u redu! Znači: razlog više da gradska uprava preuzme kompletnu ingerenciju za taksi prijevoz oko povijesne jezgre! Pravilnik treba utvrditi obvezatno postavljanje vidljive oznake za vozila koja mogu oko zidina i do Pila, bez obzira hoće li to biti dozvole za pojedince, udruženja ili pravne subjekte- kaže Smoljko i dodaje:- Dozvole za promet oko Grada će se vjerojatno morati naplaćivati, ali svugdje u svijetu se te dozvole plaćaju. Ne znam koliki će biti iznos, ali očekujem da Grad odredi neki normalni iznos da bi smo mogli raditi i živjeti od svog posla. Također, tržište je otvoreno ali prednost moraju imati taksisti koji žive od taksiranja i cijelu godinu obitavaju u Dubrovniku te svome gradu plaćaju poreze i prireze.

image

Božo Miletić iz "Eko taksija"

Ahmet Kalajdžić/

Božo Miletić iz "Eko taksija"kaže:- Pozdravljamo napore gradonačelnika da uredi promet tamo gdje je to najnužnije kao i novi propis te mogućnost da gradska uprava ureduje promet oko stare gradske jezgre. Svi žele do Grada i velika je gužva, a radujem se da se prometni režim zakonski riješi. Postoji više mogućnosti da budu zadovoljni i prijevoznici, turisti, građani i Grad Dubrovnik, ali sve treba zakonski uskladiti sa strukom. Znači: trebamo sjesti zajedno za isti stol te vidjeti kako to najbolje riješiti. Eko taksi želi razgovor, a pristup kontaktnoj zoni će se, pretpostavljamo, posebno plaćati. No, treba razlikovati "domaće" i "strane" prijevoznike. Jer, kad u svijetu odete u bilo koji turistički grad jedna je cijena za domaće prijevoznike a druga za sve ostale. Vjerujem da će se određivanjem zone posebnog režima moći kvalitetno riješiti promet oko Grada. Naime, domaći su prijevoznici oni koji žive i rade te imaju sjedište tvrtke ili obrta u Dubrovniku a "sa strane" su oni koji ovdje dođu samo ljeti da bi nešto uprihodovali. Ako se bude trebalo posebno platiti- platit ćemo, ali se cijena treba razlikovati za domaće i vozače sa strane. Svugdje domaći uvijek imaju prednost, a bitno je da odluka - kakva god bude - nije diskriminatorna i da nema prostora za tužbe. Ali, prije bilo koje odluke nužno je sjesti i razgovarati s nama koji smo na terenu i mi smo ti koji najbolje mogu reći o taksi-prijevozu.

image

Romano Pikunić iz Udruženje autotaksi obrtnika grada Dubrovnika

Ahmet Kalajdžić/

Slično misli i tajnik Udruženje autotaksi obrtnika grada Dubrovnika Romano Pikunić:- Očekujemo drastično smanjenje broja vozila oko Grada. Da bi shvatili što je Dubrovniku donijela liberalizacija taksi-tržišta dovoljno je noću doći na Pile: prema našim saznanjima, Prometni odjel je do početka srpnja, uz već postojeće izdao još 2200 novih taksi-dozvola! Glede mogućih novih nameta, budimo realni, dozvola na poručju grada godišnje košta samo 100 kuna, odnosno 500 kuna za pet godina plus taksene marke! Ne tako davno, godišnju smo dozvolu plaćali 10 tisuća kuna! Ali, prije donošenja bilo kojeg propisa, nužno je razgovarati s predstavnicima taksi-udruženja. Također, držimo da odgovorni taksi-posao ne mogu voziti svi s vozačkom dozvolom! Za to smo da priroritet imaju taksisti koji imaju prebivalište i ostvaruju prihod te plaćaju poreze i prireze Gradu Dubrovniku, a ne oni koji samo ljeti dođu, "pokupe vrhnje" u odnosu na nas koji smo tu cijelu zimu. Također, odlučno smo za to da se dozvole "povlaštenog" prometovanja nikako ne izdaju onima koji su došli u sukob s komunalnim i prometnim redarima te imaju neke dugove ili su u sudskim sporovima s gradskom upravom Dubrovnika: trebaju čekati do okončanja i izricanja pravorijeka te biti na određeni način "stavljeni sa strane"- naglašava Pikunić koji kaže da imaju još neke ideje ali će ih predstavnicima gradske uprave Dubrovnika predočiti tijekom očekivanih razgovora.

04. svibanj 2024 00:10