StoryEditorOCM
DubrovnikUVOĐENJE REDA

Gradonačenik Franković: Inzistirat ću da u Dubrovniku stalno bude inspektor cestovnog prometa jer opravdano sumnjam da dio taksista nema ovlaštenje

Piše Ahmet Kalajdžić
22. prosinca 2023. - 18:01

Zbog činjenice kako tijekom turističke sezone na području Dubrovnika radi više od osam tisuća taksista, od kojih mnogi rade i nelegalno, dubrovački je gradonačelnik Mato Franković zbog potrebe češćih kontrola za predstojeću sezonu najavio kako će kod nadležnog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske tražiti stalnu nazočnost inspektora cestovnog prometa u Dubrovniku.

image
Bozo Radic/cropix/Cropix

Gradonačelnik je to najavio u odgovoru na novinarski upit o peticiji taksista koji traže da se radne dozvole autotaksi vozačima izdaju samo onima koji poznaju hrvatski jezik i posjeduju vozačku dozvolu koja je izdana u nekoj od zemalja Europske unije:- Ne znam ništa o peticiji taksista, ali mogu reći da ne smijemo bilo koga diskriminirati nego lokalno poticati izvrsnost, Kao što smo zaštitili lokalne vodiče, mislim da možemo i trebamo uvjetovati da svi koji voze na području grada Dubrovnika poznaje dubrovačku povijest i jezik. Taksisti nisu samo vozači, nego i osobe koje komuniciraju s gostima i mogu im ispričati povijest grada, što je nekad bio i jedan od uvjeta rada za taksiste. Ne bih želio da liberalizacija autotaksi tržišta dovede do toga da taksi vozi bilo tko i bez kompetencija. Stoga mislim kako, uz poštivanje liberalizacije, treba uvesti dodatno pravilo i preduvjet za vožnju gostiju u našem gradu. Ako im je peticija išla u tom smjeru, tad apsolutno podržavam njihove želje za povećanjem kvalitete autotaksi usluga u gradu- rekao je gradonačelnik Franković te naglasio:

image
Bozo Radic/cropix/Cropix

-No, to ne bi smanjilo gužve niti prometni kaos. Jer, većina je autotaksi vozača s gradskog područja, a dio njih ne voze sami, nego imaju i svoje vozače koji većinom dolaze s područja Bosne i Hercegovine. Jako dobro znamo tko vozi u gradu: najmanji dio otpada na one iz Slavonije i Zagreba. Dakle, to ne bi smanjilo broj vozila, ali taksisti vjerojatni prejudiciraju angažman stranih vozača i žele prevenirati ono što se već događa u nekim dijelovima Hrvatske. Naš cilj je smanjenje vozila oko povijesne jezgre i prioritetno uvođenje zone posebnog prometnog režima. Dokument je završen i poslan na suglasnost resornom Ministarstvu te očekujemo da ćemo do siječnja dobiti potrebne suglasnosti Ministarstva kulture, MUP-a i Ministarstva prometa. U postupku javne nabave je inlementacija cijelog sustava zone posebnog prometnog režima i očekujem da ćemo od travnja započeti s probnom fazom rada. Problema će sigurno biti, ali ćemo ih usput rješavati. Posebno ćemo inzistirati da u gradu konstantno bude inspektor cestovnog prometa jer postoje opravdane sumnje kako određeni dio vozila koja nose taksi-znak nemaju nikakvog ovlaštenja niti išta, nego je preko neke internet-platforme kupljen taksi-znak i postavljen na vozilo! U moru od osam tisuća taksija nitko vas nitko ne kontrolira i svi mogu raditi što žele. Stoga trebaju biti jače i češće kontrole kako bi odvojili žito od kukolja i u konačnici uveli reda i u tu djelatnost. Natječaj za Paščaru je završen, a jednako javno i transparentno završit ćemo i ostale pa mislim da neće biti nikakvih problema.

image
Bozo Radic/cropix/Cropix
04. svibanj 2024 06:40