StoryEditorOCM
DubrovnikPRIJAVITE GREŠKU

Građani, pripazite na uplatnice Čistoće, zbog loše baze podataka šalju dvostruke i različite račune! Jedan na vašu, a jedan na adresu susjeda

Piše Maja Rilović Koprivec
21. veljače 2023. - 18:07

Više je Dubrovčana, korisnika usluga odvoza otpada ovih dana dobilo duple uplatnice Čistoće Dubrovnik. Koliki je broj dvostrukih računa poslan građanima nepoznato je i Čistoći, doznajemo.  Zašto i kako? Koje uplatnice trebaju platiti jer iako glase na isto ime, OIB vlasnika stana koji odvoz otpada uredno plaća godinama, na njima su otisnute različite adrese, a povrh svega i različita zaduženja? Jednom su vlasniku stana u lapadskoj zgradi uplatnica Čistoće nakon nekoliko desetljeća urednog plaćanja po Čistoćinim uplatnicama, nove uplatnice stigle na dvije adrese i to obje pogrešne!  Uplatnice su mu u kaslić dostavili susjedi iz susjedne ulice, a druga adresa imala je točnu ulicu, ali ne i kućni broj? Da nema brižnih susjeda nikad ne bi saznali da ih Čistoća tereti za dva različita računa za odvoz otpada!  Na računima je osim adresa naveden i različit iznos obaveze za gotovo jedan euro, pa se postavlja pitanje kako je Čistoća došla do novog izračuna usluge i drugačijih adresa ogriješivši se pritom najmanje na Zakon o zaštiti osobnih podataka, ako ne i na pokoji komunalni propis.

- Čistoća ima dva direktora pa bit će svaki šalje svoj račun – krenula je šala među susjedima, no ovaj slučaj nažalost pokazuje koliko je stanje u bazama podataka grada Dubrovnika i njegovih komunalnih poduzeća u najmanju ruku loše, da se ne ulazi u odnos javnih komunalnih poduzeća prema osobnim podacima korisnika komunalnih usluga i građana.

Evo što iz Čistoće poručuju o slučajevima  "duplih računa" koje su odmah potvrdili: „Koristimo i ovu priliku pozvati naše korisnike da prijave Čistoći ispravne podatke kako bi potpuno izbjegli slučajeve „duplih“ ili neispravnih uplatnica,” pišu pa obrazlažu gdje se potkrala greška.

image

.

Bozo Radic/Cropix

- S obzirom na to da tvrtka Čistoća d.o.o. kao Davatelj usluge sakupljanja komunalnog otpada nema brojila potrošača kao što su npr. za vodu i struju, u isto vrijeme mora voditi računa o evidentiranju svakog korisnika, ali i GDPR-u, zaista se dogodi da se ispostavi „dupli“ račun.

 Jedini Zakonom dostupni dokumenti za evidenciju korisnika jest dostavljen ispunjeni obrazac korisnika ili zemljišno knjižni izvadak. Razlike u iznosima su uglavnom u centima zbog razlika u starim izmjerama i novog podatka po z.k. izvatku.

Baza podataka evidencije Čistoće Zakonom o GDPR-u ne može biti povezana s nekim drugim bazama niti se iste mogu koristiti – tvrde u Čistoći. Dodaju u svom odgovoru kako je broj „duplih“ uplatnica veoma mali i ne odstupa od uobičajenog nakon slanja istih u prethodnim razdobljima.  Koliko se građana do sada povratno javilo da ispravi ove greške nisu odgovorili.  Račune su tek počeli dostavljati pa će tako tek za koji tjedan i Čistoća vhjerojatno znati koliki je zapravo njihov broj.   Svakako iz Čistoće naglašavaju  da će svaki račun s valjanim utemeljenjem biti storniran i/ili korigiran.

Iz Čistoće nisu obrazložili zašto je došlo do greške kod dugogodišnjih korisnika odvoza otpada da bi se oni teretili za dvostruke račune i na tuđim adresama, no nisu propustili navesti da su korisnici ti koji su dužni prijaviti Čistoći svaku promjenu sukladno komunalnom redu u  roku od 15 dana od nastanka promjene, (promjena adrese, kućnog broja, vlasništva nekretnine, korisnika nekretnine i sl.).  Nije rijedak slučaj da se Čistoća plaća „na ime bivšeg vlasnika“, „na ime pok. oca“ i slično, pišu. No što kada korisnik usluge nije promijenio ništa, nego je njegove podatke odlučila promijeniti Čistoća?

 

06. svibanj 2024 11:17