Dok čekaju otvorenje Pelješkog mosta i slušaju o problemima s pristupnim cestama, Dubrovčani iz dana u dan u praksi potvrđuju dobro znanu istinu – u turističkoj promidžbi Grad je broj jedan, a u prometnom smislu - Bogu iza nogu. Iz dubrovačke perspektive nedostižno izgleda već i Zagreb na kojega smo vezani zdravstvenim, poslovnim i fakultetskim obvezama.
Preskupi pregled
Primjer naše sugrađanke koja je zbog specijalističkog pregleda na jedan dan otputovala u zagrebačku kliniku i platila malo bogatstvo za povratnu kartu, čak 1455 kuna, i to u najpovoljnijoj tarifi, najbolje pokazuje u kakvom smo neravnopravnom položaju ako se moramo ili pak samo poželimo maknuti iz Grada i pritom uštedjeti na vremenu.
Iz nacionalnog avioprijevoznika Croatia Airlines ne vide razloga za nezadovoljstvo Dubrovčana:
- Najniža cijena povratne zrakoplovne karte na liniji Dubrovnik – Zagreb iznosi 822 kune, a tarife u domaćem redovitom prometu nisu se mijenjale već dugi niz godina. U aktualnom redu letenja, koji je prilagođen potražnji za uslugama zračnog prijevoza, kompanija putnicima na domaćim letovima između Dubrovnika i Zagreba nudi cjenovnu politiku sukladnu kvaliteti usluge mrežnog prijevoznika. Putnicima su na raspolaganju karte u četiri cjenovna razreda – FlyEasy, FlyOpti i FlyFlexi za putovanja u ekonomskom razredu te FlyBizz za putovanja u poslovnom razredu. Cijena karata ovisi o trenutnoj raspoloživosti sjedala, odnosno o tome koji je cjenovni razred dostupan u trenutku rezervacije i kupnje karte – pojašnjava glasnogovornik Croatia Airlinesa Davor Janušić.
Napominje kako za jednosmjerni let do Zagreba, kao i za sve letove CA unutar Hrvatske, cijena zrakoplovne karte uključuje tarifu (prevozninu) te naknadu za osiguranje, što je prihod avioprijevoznika.
LjetI se leti gušće
- Na to se dodaje aerodromska pristojba (prihod zračne luke) te se zatim na sve navedeno obračunava PDV od 25 posto (prihod države – svi međunarodni letovi oslobođeni su plaćanja PDVa). Osim toga, u cijenu karte uračunava se i naknada Agencije za civilno zrakoplovstvo te eventualno naknada za izdavanje zrakoplovne karte - TSC (uvećana za PDV). Naime, za karte kupljene preko internetskih stranica Croatia Airlinesa TSC se ne naplaćuje. Svi navedeni parametri čine cijenu karte koju plaća putnik te je zbog toga, vrlo često, prihod avioprijevoznika od prodane karte manji u odnosu na sva navedena davanja, koja utječu na ukupnu cijenu karte – tumači glasnogovornik Janušić.
Dodaje kako nacionalni avioprijevoznik obavlja letove od općega javnog interesa na temelju ugovora s Vladom RH. Model PSO, koji u prijevodu znači obveza javnog prijevoza, određuje broj letova na pojedinim linijama, kvalitetu i financijske uvjete usluge, osiguravanje konekcija za nastavak putovanja i drugo.
- Napominjemo kako prema europskim pravilima nije riječ o subvencijama, već o pokrivanju ostvarene razlike između prihoda i troška na letovima koji se obavljaju prema PSO modelu. U ljetnom redu letenja kompanija na liniji Zagreb – Dubrovnik nudi od četiti do šest letova na dan, poručili su iz nacionalnog avioprijevoznika.