StoryEditorOCM
DubrovnikDobivaju QR codove

Dubrovački taksisti o kodiranju, a rekli su nam i što misle o robotaksijima. Evo na kojoj relaciji bi bili najbolji!

Piše Lorita Vierda
26. siječnja 2024. - 18:10
Robotaxi već je uveden u nekim zemljama poput Sjedinjenih država i tek je u fazi višegodišnjeg testiranja, no prvi rezultati na zadanim relacijama dosta su zadovoljavajući. Hoće li robotaxiji stići i do Dubrovnika?Josh Edelson/Afp

Uskoro će na razmatranje i glasanje u Sabor izmjene i dopune Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, po kojemu će vozači taksija morati za vrijeme vožnje imati istaknutu karticu taksi vozača koja će biti vidljiva putnicima i provjerljiva pomoću QR-koda. Putnik će pri ulasku moći provjeriti QR kodom tko ih vozi, ima li sve kvalifikacije, je li kažnjavan i slično. Naravno, vjerojatno je da će putnik i nakon vožnje moći ostaviti i recenziju, koliko je zadovoljan, čime će se podebljati ili pak srozati ugled vozača koji će također biti vidljiv na QR kodu. Što o tome misle dubrovački taksi vozači?

-Napokon! To je upravo ono što cijelo vrijeme predlažemo i tražimo u izmjenama Zakona i apsolutno se slažemo. Zašto putnik ne bi znao tko ga vozi? Tko je taj čovjek, je li kvalificiran, kakav je, je li pristojan, je li vožnja bila ugodna? Sve je to važno, pa i te recenzije su jako važne. Na QR kodu bit će dostupne sve potrebne informacije, znat ćete tko vas je vozio. Uostalom, u našim vozilima vi već sad možete znati sve što je potrebno o vozaču pozivom u naš centar. Također, vozači imaju izvješeno ime, dakle sve je putniku dostupno i ne da nam to nije problem nego pozdravljamo što brže izglasavanje ovih promjena i da se što brže uvedu." - rekao nam je čelnik Plavog taksija Ivica Smoljko.

image

Čelnik Plavog Taksija Dubrovnik Ivica Smoljko veseli se uvođenju QR kodova u taksije kako bi svi putnici mogli dobiti sve informacije o vozaču

Bozo Radic/Cropix

Dodaje i kako većina udruga podržava ove promjene, a usput smo prokomentirali i prijedlog po prvi put zakonom uređenih pravila za automobile bez vozača (robotaksije) u javnom prometu. Automatizirani vozači provodit će se u gradovima kojima će se ostaviti mogućnost odabira zadanih trasa, te neće biti direktna konkurencija sadašnjim autotaksi prijevoznicima upravo jer će voziti zadanim trasama.

-Od pet županija nismo sigurni je li Dubrovačko-neretvanska županija to potpisala, ali mislim da bi to bilo sjajno. A kako bi to funkcioniralo u Dubrovniku? Mi imamo svoje specifičnosti, u nas ništa nije ravno poput Zagreba i uostalom većine Europe, u nas je sve gore-dole, jedna ulica, ovisno o kućnom broju može izaći na tri prometnice, i samo oni koji voze dulje vrijeme i koji tu oduvijek žive zapravo znaju gdje će točno pozvati taksi i gdje se iskrcati, a isto vrijedi i za naše taksiste. Reći ću samo za primjer, Radnička ulica koja izlazi na tri prometnice, ili ulica Padre Perice, po kućnim brojevima izlaze na janka Bobetka ili pak na Andrije Hebranka, Padre Perice se spušta do place..." - govori Smoljko, zbog čega je upravo važno da vas vozi netko tko dobro poznaje sve gradske rute koje znaju biti itekako komplicirane.

image

Robotaxi već je uveden u nekim zemljama poput Sjedinjenih država i tek je u fazi višegodišnjeg testiranja, no prvi rezultati na zadanim relacijama dosta su zadovoljavajući. Hoće li robotaxiji stići i do Dubrovnika?

Josh Edelson/Afp

-A onda ljudi koji tu oduvijek žive vazda znaju reći - ostavi me kraj tog i tog smeća, prvog, drugog, trećeg, jer znaju najlakši i najkraći put. Isto vam je i s Goricom Sv. Vlaha - nikad nije odvedite me na Goricu, nego stani mi kraj ovog ili onog smeća, stani kraj igrališta, onda Batala, razlika je ako se staje na autobusnoj stanici, ili kraj Elektrojuga ili negdje drugdje. Takav je Dubrovnik. Tu ne vidim mogućnost robotaksija. ali zato ono što mislim da bi bilo fantastično jest da robotaksiji voze zadanom rutom Luka Gruž - Grad. E to bi bilo sjajno i najbolja ruta za robotaksije." -  zaključuje.

Upoznat je i s prijedlogom u cijeloj EU o poticanju korištenja javnog prijevoza što više kako bi se smanjila gužva u prometu i uzaludno traženje parkinga kojeg jednostavno nema i preskup je.

image

Dubrovački taksisti i Uber vozači

Tonci Plazibat/Cropix

-I mi po određenim člancima, kao taksi prijevoz, spadamo u javni prijevoz i zaista mislim da bi se ljudi trebali više koristiti taksijima kao javnim prijevozom, naravno uz razumnu cijenu. I po mogućnosti dijeliti vožnju. Ako idete sami za primjerice 4 ili 5 eura, to vam zna biti umjereno do puno, ali ako s dvoje, troje ljudi podijelite vožnju, izići će vas u ništa, a nemate briga o parkingu i vozite se kao gospoda. Uostalom, reći ću samo jedno - parking u Dubrovniku je tri puta skuplji nego vožnja taksijem od 3 kilometra- naglašava Smoljko. Svakako usporedba za razmišljanje.

image

S dolaskom lijepog vremena kreću i prometne gužve. Sve bi bilo lakše kad bi cijene taksija bile malo dostupnije...

Tonći Plazibat/cropix/

A i taksi vozačima sve će biti lakše i pravednije jer, jednom kad se uspostavi i kartica vozača za učitanje, neće više biti moguće voziti pretjerani broj sati, nakon kojih je vozač umoran, a vi više niste sigurni u vožnji i to, na koncu, nije ni fer.

-Kad bi se vozač učitao sa svojom karticom, sve bi bilo vidljivo, koliko je radio, koliko je vozio, što je i pošteno." - zaključuje Smoljko.

26. travanj 2024 19:19